Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
clnr sa:Roligast följt av billigast.
Det går snabbare, är trevligare än att trängas på en buss eller spårvagn, börjar dagen med något jag gillar att göra, är på gott humör när jag kommer till jobbet, får lite gratis motion på kuppen.Allroad sa:Ber om ursäkt om en tråd i samma tappning redan skapats men är nyfiken på vad ni har för skäl till att ni tar cykeln framför något annat transportmedel :)
JockeS sa:1. Jag gillar att cykla på fritiden
2. Frugan har vår enda bil till jobbet
3. Iom ovanstående så sparar jag 35k per år på att inte äga en 2a bil
4. Iom ovanstående får jag köpa mer cykelprylar
5. Iom ovanstående får jag roligare cyklar
6. Kommer snabbare fram (Buss = 25 min enkel resa. Cykel = 28 min enkel resa)
7. iom ovanstående så mår jag bättre när jag rör på mig än att sitta tillsammans med ett gäng förkylning/vinterkräksjuka bärande människor
8. N+1 blir lättare iom punkt 2-5
Punkt!
Aron sa:Att åka bil eller kommunalt är att dö lite varje dag. Att cykla/springa/gå är att leva lite extra.
För att det gör mig till en gladare, roligare och friskare människa. För att jag slipper ifrån skärmar halvannan timme om dagen och i stället kan låta tankarna flyta fritt. Att ha den tiden för att sortera tankar, analysera och värdera är ofantligt viktigt. För att jag alltid vet vilken tid jag kommer fram. För att jag blir i bättre fysiskt skick än de flesta andra i min ålder. Jag kan också spendera några timmar mindre på arbetet varje vecka som annars skulle behövts för att finansiera transporten dit.
grondahl sa:Det är det snabbaste, trevligaste och mest driftsäkra sättet att pendla. Att man dessutom slipper människor som nyser en i ansiktet på i kollektivtrafiken är en bonus.
iddqd sa:Gladare både när jag kommer till kontoret och när jag kommer hem. Dock så finns det ett spann av minimum/maximum sträcka för att den positiva verkan ska infinna sig.
3 km i ett kaos-Göteborg har snarare motsatt effekt.
Är nog bara i viss mån du kan kompensera. Är tämligen övertygad om att risken för t.ex. lungcancer är högre för rökande cyklister än för icke-rökande icke-cyklister.Jocke1970 sa:Kompenserar rökningen...
Peth sa:Oavsett väder så är alla andra sätt att ta sig till jobbet på sämre.
Du måste ha det jobbigt, vad sägs om nykterhetskontroller på vägen? Du måste gå i spin.Allroad sa:Jag gör det för jag är snål. Sådär übersmåländskt snål, sen så har jag sånt förakt mot SL när de hanterar varje resenär som skyldig till motsatsen bevisats ( i form av deras burdusa kontroller och spärrhelveten som kostar så sjukt mycket som istället kunde investerats i trafiken).