Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag föredrar annan sport.Ja jag inser ju att det är lite av en trollsport att få igång mig men det är bra att alla är överens.
Man får hitta en balansgång mellan känslor och förnuft. Det går att övervinna känslor men inte varje gång så man får försöka välja tillfällena noggrant.Njaa de är väl rätt kreativa och tenderar att inte ha utvecklat ett så starkt ego ännu. Men smarta är de inte, de är rätt korkade de små liven. Men egentligen spelar inte smarthet någon roll så länge man har känslor för känslor kommer alltid trumfa smarthet.
Suuuuper off topic, men känner du till Roko's Basilisk?Därför jag hyllar AI och längtar till dagen AI tar över.
Jag vill dock mena på att förnuft är vägen att gå och allting skulle blivit bättre med förnuft, det är det som är paradoxen, känslor skapar ett fångarnas dilemma där alla mår dåligt.
Detta är ju för bra för att inte bevara till eftervärlden: "Men egentligen spelar inte smarthet någon roll så länge man har känslor för känslor kommer alltid trumfa smarthet. Därför jag hyllar AI och längtar till dagen AI tar över."Ja jag inser ju att det är lite av en trollsport att få igång mig men det är bra att alla är överens. Jag fortsätter i alla fall att förbättra både cykel och kropp för att bli snabbare totalt sett. Andra väljer att gå bakåt och käbbla. Jag är ingen käbblare.
Njaa de är väl rätt kreativa och tenderar att inte ha utvecklat ett så starkt ego ännu. Men smarta är de inte, de är rätt korkade de små liven. Men egentligen spelar inte smarthet någon roll så länge man har känslor för känslor kommer alltid trumfa smarthet. Därför jag hyllar AI och längtar till dagen AI tar över.
Jag vill dock mena på att förnuft är vägen att gå och allting skulle blivit bättre med förnuft, det är det som är paradoxen, känslor skapar ett fångarnas dilemma där alla mår dåligt. Just nu mår de största trollen förmodligen dåligt då dde både är långsamma OCH arga. Jag är varken arg eller långsam.
En person som är mån om både kroppens och cykelns aerodynamik kommer bli snabbare. Sedan kan man såklart begränsa sig till en av de två men det finns ingen anledning att göra det.
Jag tänker dragracing.......Kanske i viss konkurrens med längdskidåkning och segling?
Mången motorsport torde vara att betrakta som materialsport i minst lika stor utsträckning som cykel.Jag tänker dragracing.......
Mången motorsport torde vara att betrakta som materialsport i minst lika stor utsträckning som cykel.
Ironi!? Finns ju gott om motorsportsgrenar där du med budgeten för en absolut värstingcykel inte ens får ett fordon som gör att du kan starta.Nja.... vet inte om man kan "köpa fart och du kan köpa myycket fart. " inom motorsport på samma sätt.
Segling utförs ofta I entypsklasser tex i OS. Där alla båtar och segel är lika danna (gjorda av samma tillverkare ).Kanske i viss konkurrens med längdskidåkning och segling?
Intressant och Mikael Flockhart låter bekant, är det inte han som ligger topp 3 i Vildmarksspåret i Grimsta (Strava)? ;-)Goda råd är trevliga att få.
Av mig får du en länk :-)
Jag gillar det här (inställningen) men ska läsa hela artikeln senare. :-DPå temat (delvis) intervju med Kevin Poulton som bland annat tränat Caleb Ewan och andra toppcyklister, jobbat på Zwift och nu en ny träningsplattform:
![]()
Indoor bike training with World Tour level coach Kevin Poulton | EP#261
Kevin Poulton is a World Tour level cycling coach who has worked with top cyclists like Caleb Ewan, Alex Dowsett and Mat Hayman. He is also a former employee of Zwift and is incredibly knowledgeable in how to effectively incorporate indoor cycling in a training program, for professionals and...scientifictriathlon.com
Där pratar dem om hur de använder trainer och inomhusträning på Pro Tour nivå för att minska träningsmängden mot den vanliga uteträningen och dra nytta av värmen för ökad blodplasma och mitokondrieutveckling samt även att köra lugna pass med korta efforts i som då skulle ge samma anpassning som riktigt långa lugna utepass.
Riktigt intressant.
Lyssna på podden :)Jag gillar det här (inställningen) men ska läsa hela artikeln senare. :-D
"Another mistake I see amateur athletes do is to take rest days when they actually do not need it (as a part of the weekly routine), and over the course of a season this can build up to almost 20 or 30 days of resting, which is basically unnecessary."
Nej för i fasiken gör inte det. Någon som påstår något så dumt förtjänar att sparkas och bannlysas ifrån all utlärning.Intressant pod! Det blir till att fortsätta utan fläkt och kanske en bastu efteråt (har inget badkar).
Dietgrejen däremot är svårnavigerad med hur ofta och i vilken typ av pass?
Nu sprakade det mycket i mina lurar på slutet men jag hörde inte att det skulle vara dåligt med 1 vilodag/vecka?
Vad jag finner intressant är att dagar i klungan med små jättekorta drag är så effektiva. Alltså mer "sociala turer" även inomhus.
Det är det ingen som påstår heller!Att säga till någon att den ska träna sig till värmeslag är direkt farligt.
Särskilt när "tramsaren" tränar/tränat cyklister som är/varit i absoluta toppskiktet i världen.Stor humor när träknackarn beskyller nån för att tramsa ?
eträning kan ge ökat resultat men jag är ganska övertygad om vad det handlar om, det handlar om att man skickar in kro
Ett värdelöst argument. Prestation på cykel säger ingenting om kunskapsläget hos personen. Det är ett tramsargument och är inte minst vanligt hos styrkelyftare: "Men han är ju stor så han har rätt".Särskilt när "tramsaren" tränar/tränat cyklister som är/varit i absoluta toppskiktet i världen.
Men vad vet vi, man får nog syna KOM's på Strade Bianche, i Andorra, Paris-Roubaix mm, då får man en insyn vem som är bäst och mest 1337 vid tangentbordet?
Ja men logiskt sett är det oväsentligt. Nu må jag ha lättare än gemene man för detta (då jag varken är känslodriven eller särskilt intresserad av att tillhära ingrupper) men kom igen. Det är ett uselt argument. Det blir verkligen som en förbjuden röst säger om forum, den blinde leder en blind. Ja jag lämnar det där i alla fall. Det är upp till var och en om den vill gå på ego eller intellektuell hederlighet.Jag lyssnar hellre på någon som kan påvisa resultat än någon förvirrad träknackare på ett forum.
Kan du visa på några studier som påvisar är värmeträning är direkt farligt och dåligt som du påstår? Det finns nämligen studier som påvisar det omvända.Ja men logiskt sett är det oväsentligt. Nu må jag ha lättare än gemene man för detta (då jag varken är känslodriven eller särskilt intresserad av att tillhära ingrupper) men kom igen. Det är ett uselt argument. Det blir verkligen som en förbjuden röst säger om forum, den blinde leder en blind. Ja jag lämnar det där i alla fall. Det är upp till var och en om den vill gå på ego eller intellektuell hederlighet.
Det finns studier som säger att höghöjdsträning funkar sen finns det de som säger att det inte funkar. Saken med både höghöjdsträning och värmeträning är att det är fancy gimmicks som inte tar verkligheten i beaktande. Din kropp måste göra sig av med värmen men kommer cappa ut dig mycket tidigare om du sitter och kör utan fläktar. Visst du kanske får stresspåslag och chockar kroppen men du skulle fått större gains om du bara tränade på den watten du klarar utan detta skräpet. Allt detta är sunt förnuft. Du får bättre effekt på en låg nivå men utan tramset kan du köra på en högre nivå och där får du garanterat bättre effekt..Kan du visa på några studier som påvisar är värmeträning är direkt farligt och dåligt som du påstår? Det finns nämligen studier som påvisar det omvända.
vill förmedla att amatörer ska träna utan fläktar och riskera sin hälsa får det stå för den tomten, egentligen säger han dock
Det används för att vänja sig vid värme, du kommer aldrig prestera liak bra i värme som i kyla av den enkla anledningen att kroppen stressas och med ökad stress ökar hjärtslagen. Du har bara en maxpuls att nå sedan är det stopp. Höghöjdsträning har också använts av atleter men också ifrågasatts. I båda fallen kommer du cappa ut dig och jag som kör 350 watt kommer få TSS på låt säga 150 medan du svettas ut fem liter svett blir cappad på 250 och får träningsdos 75. Men visst du chockar kroppen... Amfetamin chockar också kroppen, både knark och detta är dåligt för hjärtat.Du missade kanske när de pratade om core temp sensorn som de använder för att mäta kroppstempen just för att inte överhetta. Och heller har ingen sagt att man ska träna utan vätska eller energi. Sen har du även missat mekanismerna bakom varför just värmeträning kan funka (något det för övrigt forskas en hel del på och som används av många på elitnivå).
Heller har ingen någonsin påstått att en vanlig svensk motionär ska lägga upp sin träning som en pro tour cyklist.
Men kolla du dina hambinivideos och glöm för sjutton inte att kalibrera effektmätare innan nästa zwiftpass, så du inte cyklar runt på osanna watt.;-)
Det står i böcker om träning och är rätt grundläggande. Vad ska du ha studie på? Att kroppen bara når en viss temperatur innan den (kraftigt) begränsar din effekt? Denna begränsning är med klarare ord= sämre watt.Trädknackaren, bla bla bla, men svarade inte på frågan.
Något som står på Zwiftrider är inte en publicerad vetenskaplig artikel.
Kom inte dragande med fakta nu, träknackarn grundar minsann sin ”vetenskap” på ”sunt förnuft”Du missade kanske när de pratade om core temp sensorn som de använder för att mäta kroppstempen just för att inte överhetta. Och heller har ingen sagt att man ska träna utan vätska eller energi. Sen har du även missat mekanismerna bakom varför just värmeträning kan funka (något det för övrigt forskas en hel del på och som används av många på elitnivå).
Heller har ingen någonsin påstått att en vanlig svensk motionär ska lägga upp sin träning som en pro tour cyklist.
Men kolla du dina hambinivideos och glöm för sjutton inte att kalibrera effektmätare innan nästa zwiftpass, så du inte cyklar runt på osanna watt.;-)
Fortfarande ingen vetenskaplig publikation...
Och jag varnar snart dig för att du anmäler inlägg som inte bryter mot några regler.Hydration Status and Cardiovascular Function - PMC
Hypohydration, defined as a state of low body water, increases thirst sensations, arginine vasopressin release, and elicits renin–angiotensin–aldosterone system activation to replenish intra- and extra-cellular fluid stores. Hypohydration impairs ...www.ncbi.nlm.nih.gov
Har rapporterat dig för trams, du bidrar inte med någonting själv, bara droppar oneliners. Klarar du inte av att krossa mig i debatten är det en sak, att inte klara av att prestera fler watts eller inte klarar av att sluta tro sig vra den gode är det också några saker men det blir löjligt på något sätt.
Behåll kadensen, men ta ett steg tyngre växel - fungerar görbra och jag lovar - med vetenskaplig exakthet så går det fortare!Jag ställde den frågan till en bekant som är rätt snabb på cykling. Enkelt sa han höj kadensen och trampa snabbare fick jag till svar?
Det låter onekligen som att du måste byta utväxling om du 90% av tiden ligger på den högsta växeln. Byt framdrev så du hamnar mer i mitten av kassetten.Grejen är den att jag har rätt starka benmuskler. Kör 90 procent på högsta växeln. Men får fan ingen fart på kadens även när jag växlar ner.... fan kommer bara upp i drygt 60 utför när jag trampar så fort jag kan. Kanske borde byta drev på cykeln?
60-kadens eller 60 km/t?Grejen är den att jag har rätt starka benmuskler. Kör 90 procent på högsta växeln. Men får fan ingen fart på kadens även när jag växlar ner.... fan kommer bara upp i drygt 60 utför när jag trampar så fort jag kan. Kanske borde byta drev på cykeln?