HjalmarHurtig
Medlem
Varför detta hat?
Känner media ett behov av att främja hatet mot cyklister? Varför skrivs det inget om de fotgängare som går på cykelbanor, de bilister som inte tittar sig om när de svänger av en väg/kör ur en rondell, oförsiktiga hundägare med hundar i långt koppel?
Vad krävs för att en krönikör i media ska skriva en krönika om att främja samarbetet mellan olika färddsätt i trafiken? Är det inte bättre om vi samsas om utrymmet och ger ömsesidig respekt snarare än att det måste vara någons fel hela tiden.
Det är dags för en förändring i attityden i trafiken. Detta tycker jag gäller alla som vistas där. Vi är alla medtrafikanter.
http://m.na.se/Default.aspx?pageid=14&parentid=0&link=1.2170228
/Hjalmar
Vad krävs för att en krönikör i media ska skriva en krönika om att främja samarbetet mellan olika färddsätt i trafiken? Är det inte bättre om vi samsas om utrymmet och ger ömsesidig respekt snarare än att det måste vara någons fel hela tiden.
Det är dags för en förändring i attityden i trafiken. Detta tycker jag gäller alla som vistas där. Vi är alla medtrafikanter.
http://m.na.se/Default.aspx?pageid=14&parentid=0&link=1.2170228
/Hjalmar
