Supertramp skrev:
-------------------------------------------------------
> Unde rsemestern har jag kört lite soloturer på
> landsväg runt där jag bor (Sthlm söderort). Jag
> upplever att bilisterna är mycket mer irriterade
> än tidigare år! Flera blir gör demonstrativt
> snäva omkörningar, tutar eller till och med
> vevar ner rutan och skriker åt mig (tyvärr hör
> jag aldrig vad de säger). Första gången det
> hände i år var det en yngre kille som hängde ut
> genom förnsret på bilen och skrek och vinkade,
> trodde först att det var någon jag kände men
> sen gav han mig ett finger innan bilen gasade
> iväg. Igår var jag ute och körde drygt 4 mil
> landsväg, och säkert tio bilar tutade, minst tre
> personer skrek åt mig, och en bil med släp
> gjorde en idiotomkörning med möte precis innan
> en rondell (sen körde jag om bilen igen efter
> rondellen och drog ifrån på 40-sträckan och
> när han tillslut kom ikapp igen var han helt
> galen och hängde på tutan typ en minut).
Jag tycker du är stark och uthållig, jag är tyvärr av klenare virke och sådana saker är de som gör att jag mer sällan plockar fram landsvägscykeln. Tack för att du står upp och till slut kommer du (och jag i svansen) vinna! :)
PS. Nej, det här är pure love, ingen ironi eller sarkasm.