Varför detta hat?

Varför detta hat?
> men samtidigt struntar i om folk har ringklocka eller varningstriangel i bilen.
Nu kollas ju visserligen det en gång om året på bilar.

> - Enda sättet att göra det så safe som möjligt mot ovan nämnda idoter är att förbjuda all
> fordonstrafik, och endast tillåta gång/löpning medelst apostlahästarna.
Har du inte hängt med alls? De farligaste är ju de som går. Tänk dig om en person som inte ens kan köra bil rätt skulle försöka hålla sig på rätt plats till fots.
 
Varför detta hat?
HåkanB skrev:
-------------------------------------------------------
> > - Enda sättet att göra det så safe som
> möjligt mot ovan nämnda idoter är att förbjuda
> all
> > fordonstrafik, och endast tillåta
> gång/löpning medelst apostlahästarna.
> Har du inte hängt med alls? De farligaste är ju
> de som går. Tänk dig om en person som inte ens
> kan köra bil rätt skulle försöka hålla sig
> på rätt plats till fots.

Okej, dagisvarianten fast för vuxna idoter då? Vuxna människor, hållandes handen på varandra två och två i långa rader efter varandra.

Kan man sedan koppla på svarta stövlar och få alla att gå i takt, så börjar det likna något!
 
Varför detta hat?
JPL skrev:
-------------------------------------------------------

> Okej, dagisvarianten fast för vuxna idoter då?


Är det kul att konsekvent stava fel till >idiot<??
 
Varför detta hat?
Ensamvargen skrev:
-------------------------------------------------------
> JPL skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
>
> > Okej, dagisvarianten fast för vuxna idoter
> då?
>
>
> Är det kul att konsekvent stava fel till
> >idiot<??

Bara idoter som gör det!
 
Varför detta hat?
Nu är det väl ändå läge för något med diktatorisk anknytning?
Vi hade ju radio uppe tidigare, nu senast svarta stövlar i led och hatet är ju det själva tråden handlar om.
Här kommer allt i ett smidigt paket:
 

Bilagor

  • volksempfaenger_59.jpg
    volksempfaenger_59.jpg
    33.8 KB · Besök: 26
Varför detta hat?
Rattnalle skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag ser ett mönster. Endast bakbroms. Endast
> reflex bak. Vad kommer härnäst?

Tänka med aschlet?
 
Senast ändrad:
Varför detta hat?
TFS skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag brukar le åt alla som sitter i bilkö när jag cyklar förbi...hoppas att det ska få 1 av 10
> att ta cykeln till jobbet imon och ställa bilen hemma...tyvärr skapar det nog hatkänslor hos 9
> av 10 som tänker att jag borde ha det lika misserabelt som dem på väg från eller till
> jobbet :) Därifårn kommer nog detta hat mot cyklister...

Precis!
"What you represent to them is freedom" 0:39-1:39

 
Varför detta hat?
grump skrev:
-------------------------------------------------------
> Rattnalle skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag ser ett mönster. Endast bakbroms. Endast
> > reflex bak. Vad kommer härnäst?
>
> Tänka med aschlet?


fuers-aerschle.jpg
 
Varför detta hat?
jo alla vet ju att det är helt jävla omöjligt att få stopp på en cykel med fotbroms enligt fysikens lagar , och att det är helt vansinnigt att cykla på upplyst väg utan framljus.
hade polisen bara stoppat dessa två kategorier cyklister hade det varit fritt blås för eliten.
 
Varför detta hat?
plåtburken skrev:
-------------------------------------------------------
> jo alla vet ju att det är helt jävla omöjligt
> att få stopp på en cykel med fotbroms enligt
> fysikens lagar , och att det är helt vansinnigt
> att cykla på upplyst väg utan framljus.
> hade polisen bara stoppat dessa två kategorier
> cyklister hade det varit fritt blås för eliten.


Att bara ha fotbroms är inte olagligt! Men att cykla utan framljus på upplyst väg i mörker är däremot olagligt. Det finns olagliga individer även inom eliten...
 
Varför detta hat?
> Att bara ha fotbroms är inte olagligt! Men att
> cykla utan framljus på upplyst väg i mörker är
> däremot olagligt. Det finns olagliga individer
> även inom eliten...


ändå är det förmodligen säkrare att cykla med bara fotbroms och reflex på vägkanten än på cykelbana med 2 bromsar och 2 lysen , om det nu är så farligt med cyklister utan framlyse .
jag har aldrig hört talas om 2 cyklister som krockat med varann för att de inte såg varann på cykelbanan , men det kanske är en stor trafikfara eftersom polisen satsar på det.
jag tror det mest handlar om att lättja för det enda de stoppar folk för är det och att de skjutsar.
Att folk skjutsar varann är nog orsaken till många dödsolyckor.
 
Varför detta hat?
Varför har du hakat upp dig så på din rätt att leka ninjacyklist och cykla utan lyse i mörker? Vad är det för fel med att synas?

Det är inte alls dumt att mötande cyklister har framlampa när man möter dem på en dåligt upplyst cykelbana.
 
Varför detta hat?
DT skrev:
-------------------------------------------------------
> Varför har du hakat upp dig så på din rätt att
> leka ninjacyklist och cykla utan lyse i mörker?
> Vad är det för fel med att synas?
>
> Det är inte alls dumt att mötande cyklister har
> framlampa när man möter dem på en dåligt
> upplyst cykelbana.


nej det är vad du uppfattar och du gillar att peka ut vad andra är och inte är .
eftersom du inte fattar att bara för att man kan påstå att framlyse inte är det viktigaste , speciellt inte om man cyklar på rätt sida om en bilväg , betyder det inte att man tycker det är det allra bästa eller med flit lämnar lyset hemma , men ibland är batteriet slut eller lampan inte med för man inte tänkt vara ute så länge , därför jag menar att en reflex bak är det viktigaste men visst syns man utan den också allt som oftast.
Dessutom tycker jag polisen bör ha viktigare saker för sig än att stanna folk som cyklar förbi en upplyst korvmoj utan lyse.
DET , är vad jag skrev .
Vad du uppfattar att jag skrev är :
Lyse och reflexer är dumheter och jag har rätt till att vara utan det.
 
Varför detta hat?
plåtburken skrev:
-------------------------------------------------------
> DT skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Varför har du hakat upp dig så på din rätt
> att
> > leka ninjacyklist och cykla utan lyse i
> mörker?
> > Vad är det för fel med att synas?
> >
> > Det är inte alls dumt att mötande cyklister
> har
> > framlampa när man möter dem på en dåligt
> > upplyst cykelbana.
>
>
> nej det är vad du uppfattar och du gillar att
> peka ut vad andra är och inte är .
> eftersom du inte fattar att bara för att man kan
> påstå att framlyse inte är det viktigaste ,
> speciellt inte om man cyklar på rätt sida om en
> bilväg , betyder det inte att man tycker det är
> det allra bästa eller med flit lämnar lyset
> hemma , men ibland är batteriet slut eller lampan
> inte med för man inte tänkt vara ute så länge
> , därför jag menar att en reflex bak är det
> viktigaste men visst syns man utan den också allt
> som oftast.
> Dessutom tycker jag polisen bör ha viktigare
> saker för sig än att stanna folk som cyklar
> förbi en upplyst korvmoj utan lyse.
> DET , är vad jag skrev .
> Vad du uppfattar att jag skrev är :
> Lyse och reflexer är dumheter och jag har rätt
> till att vara utan det.


"När man är en björn med en mycket liten hjärna och tänker ut saker, upptäcker man att en idé som verkade vara riktigt idéaktig inne i hjärnan, är annorlunda när den kommer ut i det fria och andra människor ser på. " Källa: http://www.ordsprak.se/kalla.asp?kalla=Nalle Puh
 
Varför detta hat?
Ensamvargen skrev:
-------------------------------------------------------
> JPL skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
>
> > Okej, dagisvarianten fast för vuxna idoter
> då?
>
>
> Är det kul att konsekvent stava fel till
> >idiot<??

Jag stavde till idot, inget annat.
 
Varför detta hat?
JPL skrev:
-------------------------------------------------------
> Ensamvargen skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > JPL skrev:
> >
> --------------------------------------------------
>
> > -----
> >
> > > Okej, dagisvarianten fast för vuxna idoter
> > då?
> >
> >
> > Är det kul att konsekvent stava fel till
> > >idiot<??
>
> Jag stavde till idot, inget annat.


Vill du vara vänlig att berätta för en idiot vad en idot är då?
 
Varför detta hat?
Ensamvargen skrev:
-------------------------------------------------------
> JPL skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ensamvargen skrev:
> >
> --------------------------------------------------
>
> > -----
> > > JPL skrev:
> > >
> >
> --------------------------------------------------
>
> >
> > > -----
> > >
> > > > Okej, dagisvarianten fast för vuxna idoter
> > > då?
> > >
> > >
> > > Är det kul att konsekvent stava fel till
> > > >idiot<??
> >
> > Jag stavde till idot, inget annat.
>
>
> Vill du vara vänlig att berätta för en idiot
> vad en idot är då?


En idot är en idot som inte kan stava, alltså självuppfyllande begrepp.
 
Varför detta hat?
Fliken skrev:
-------------------------------------------------------
> Ensamvargen skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > JPL skrev:
> >
> --------------------------------------------------
>
> > -----
> > > Ensamvargen skrev:
> > >
> >
> --------------------------------------------------
>
> >
> > > -----
> > > > JPL skrev:
> > > >
> > >
> >
> --------------------------------------------------
>
> >
> > >
> > > > -----
> > > >
> > > > > Okej, dagisvarianten fast för vuxna
> idoter
> > > > då?
> > > >
> > > >
> > > > Är det kul att konsekvent stava fel till
> > > > >idiot<??
> > >
> > > Jag stavde till idot, inget annat.
> >
> >
> > Vill du vara vänlig att berätta för en idiot
> > vad en idot är då?
>
>
> En idot är en idot som inte kan stava, alltså
> självuppfyllande begrepp.


Jag frågade inte dig.
 
Varför detta hat?
Ensamvargen skrev:
-------------------------------------------------------
> Fliken skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ensamvargen skrev:
> >
> --------------------------------------------------
>
> > -----
> > > JPL skrev:
> > >
> >
> --------------------------------------------------
>
> >
> > > -----
> > > > Ensamvargen skrev:
> > > >
> > >
> >
> --------------------------------------------------
>
> >
> > >
> > > > -----
> > > > > JPL skrev:
> > > > >
> > > >
> > >
> >
> --------------------------------------------------
>
> >
> > >
> > > >
> > > > > -----
> > > > >
> > > > > > Okej, dagisvarianten fast för vuxna
> > idoter
> > > > > då?
> > > > >
> > > > >
> > > > > Är det kul att konsekvent stava fel till
> > > > > >idiot<??
> > > >
> > > > Jag stavde till idot, inget annat.
> > >
> > >
> > > Vill du vara vänlig att berätta för en
> idiot
> > > vad en idot är då?
> >
> >
> > En idot är en idot som inte kan stava, alltså
> > självuppfyllande begrepp.
>
>
> Jag frågade inte dig.


Idot !
 
Varför detta hat?
Fliken skrev:
-------------------------------------------------------
> Ensamvargen skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Fliken skrev:
> >
> --------------------------------------------------
>
> > -----
> > > Ensamvargen skrev:
> > >
> >
> --------------------------------------------------
>
> >
> > > -----
> > > > JPL skrev:
> > > >
> > >
> >
> --------------------------------------------------
>
> >
> > >
> > > > -----
> > > > > Ensamvargen skrev:
> > > > >
> > > >
> > >
> >
> --------------------------------------------------
>
> >
> > >
> > > >
> > > > > -----
> > > > > > JPL skrev:
> > > > > >
> > > > >
> > > >
> > >
> >
> --------------------------------------------------
>
> >
> > >
> > > >
> > > > >
> > > > > > -----
> > > > > >
> > > > > > > Okej, dagisvarianten fast för vuxna
> > > idoter
> > > > > > då?
> > > > > >
> > > > > >
> > > > > > Är det kul att konsekvent stava fel
> till
> > > > > > >idiot<??
> > > > >
> > > > > Jag stavde till idot, inget annat.
> > > >
> > > >
> > > > Vill du vara vänlig att berätta för en
> > idiot
> > > > vad en idot är då?
> > >
> > >
> > > En idot är en idot som inte kan stava,
> alltså
> > > självuppfyllande begrepp.
> >
> >
> > Jag frågade inte dig.
>
>
> Idot !


Idiot! (mellanslag före utropstecken också, jisses)

Blockerad...
 
Varför detta hat?
mattel skrev:
-------------------------------------------------------
> det är ju mer hat i den här tråden än jag
> upplever när jag hojar..

+1
Jag döljer alla idoter som stavar fel.
 
Varför detta hat?
Ensamvargen skrev:
-------------------------------------------------------
> ... (mellanslag före utropstecken också, jisses)
>
> Blockerad...

Rimlig reaktion.
 
Varför detta hat?
mattel skrev:
-------------------------------------------------------
> det är ju mer hat i den här tråden än jag
> upplever när jag hojar..


Semestern-är-slut-ångesten kanske?
 
Varför detta hat?
Ensamvargen skrev:
-------------------------------------------------------
> JPL skrev:
> --------------------------------------------------
>
> > Okej, dagisvarianten fast för vuxna idoter då?
>
> Är det kul att konsekvent stava fel till >idiot<??

Bara att slå upp ordet i Happypedia I - J
Två år gammal.
 
Varför detta hat?
Cyklot B skrev:
-------------------------------------------------------
> Ensamvargen skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > JPL skrev:
> >
> --------------------------------------------------
>
> >
> > > Okej, dagisvarianten fast för vuxna idoter
> då?
> >
> > Är det kul att konsekvent stava fel till
> >idiot<??
>
> Bara att slå upp ordet i Happypedia I - J
> Två år gammal.

Tack! Men det står ju ändå inte vad det betyder :/
 
Varför detta hat?
Idot kom väl från nån upprörd kommentar när nån körde om nån utan att nån signalerade när nån skulle svänga vänster på Årstabron riktning Södermalm? Typ Tanto ;-)
 
Varför detta hat?
LilleNo skrev:
-------------------------------------------------------
> Ahaha, vilken tråd - alla blockar alla.


är det så ? jag har bara mina egna inlägg dolda, det blir enklast så , så man inte blandar ihop.
 
Varför detta hat?
staine skrev:
-------------------------------------------------------
> Idot kom väl från nån upprörd kommentar när
> nån körde om nån utan att nån signalerade när
> nån skulle svänga vänster på Årstabron
> riktning Södermalm? Typ Tanto ;-)


Jag minns ju förmodligen fel som vanligt men jag trodde att "Bianchi oskar" var arkitekten bakom happyspråket. Han cuklade väl inte i Stockholm?
 
Varför detta hat?
matteboy skrev:
-------------------------------------------------------
> Och så undrar vi varför cykelhatet breder ut
> sig?

Fast det blossar aldrig upp något bilhat efter att en bildåre har kört på en annan bilist, skadat henom och sedan smitit från platsen. Då brukar man bara konstatera att det finns idoter i trafiken, inte att alla bilister är bildårar. Lustigt det där.
 

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp