Höjdskräck
Aktiv medlem
Varför inte en Cresent MTB?!
Just det ja, nu kom jag på varför jag valde bort Bossnut från min short list. Den kommer enbart med 27,5!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Freddie L sa:Crescent Rask var väl en kopia geometrimässigt av Scott Spark, enl Sixten. Sök så hittar du nog tråden. Det skulle betyda att det är en relativt progressiv (synonym till ”modern” som inte retar upp folk?) geo som är uppskattad i sin orginalform. Det enda som gnälls på är väl ett BB i lägsta laget.
Ja, jag valde bort Sparken i somras när jag köpte nytt. Det finns ju... progressivare grejor om man letar lite. Men Sparken lär inte kännas gammal snart, de flesta andra större tillverkare har en bit kvar.SocialGimp sa:Freddie L sa:Crescent Rask var väl en kopia geometrimässigt av Scott Spark, enl Sixten. Sök så hittar du nog tråden. Det skulle betyda att det är en relativt progressiv (synonym till ”modern” som inte retar upp folk?) geo som är uppskattad i sin orginalform. Det enda som gnälls på är väl ett BB i lägsta laget.
Tack för info! Tyckte ändå den verkade småtråkig och dyr (trots bra växlar) men det är ju å andra sidan inte jag som ska ha den.
Freddie L sa:Crescent Rask var väl en kopia geometrimässigt av Scott Spark, enl Sixten. Sök så hittar du nog tråden. Det skulle betyda att det är en relativt progressiv (synonym till ”modern” som inte retar upp folk?) geo som är uppskattad i sin orginalform. Det enda som gnälls på är väl ett BB i lägsta laget.
Transwave sa:Under större delen av 90-talet och början på 00-talet var crescent hur poppis som helst för att de var i utvecklingens framkant och tillverkade bra cyklar. Sen bestämde de sig för att bara satsa på budgethojar och snåla på alla sätt och vis. Undrar om det var nåt ägarbyte i bolaget eller nåt? Har sörjt crescent sedan dess...
Här https://happyride.se/forum/read.php/1/3517498 är en sån tråd.Freddie L sa:Crescent Rask var väl en kopia geometrimässigt av Scott Spark, enl Sixten. Sök så hittar du nog tråden. Det skulle betyda att det är en relativt progressiv (synonym till ”modern” som inte retar upp folk?) geo som är uppskattad i sin orginalform. Det enda som gnälls på är väl ett BB i lägsta laget.
Helt rätt, alltså fel av mig. Jag har visst inte så bra koll på Crescents modellbeteckningar ändå... :-(Bachten sa:Freddie L sa:Crescent Rask var väl en kopia geometrimässigt av Scott Spark, enl Sixten. Sök så hittar du nog tråden. Det skulle betyda att det är en relativt progressiv (synonym till ”modern” som inte retar upp folk?) geo som är uppskattad i sin orginalform. Det enda som gnälls på är väl ett BB i lägsta laget.
Är nog cresent stark s20 du tänker på..
NickPick sa:Der Kaiser sa:En cykel som är av årsmodell 2017 och har 100 mm slag fram och kanske ännu mindre bak är antingen inte byggd ens för stig utan mer grusväg, eller också inte byggd med någon tanke alls.
Undvik i bägge fallen.
En hardtail som är på riktigt byggd för stig (styrvinkel 65-66° och slag 120-140 mm) kommer vara tryggare, lättare eller åtminstone inte tyngre fast den har stöddigare komponenter och inte så värst mycket dyrare, fast den har bättre komponenter.
Även 2017 kördes världscupen i xco på dylika cyklar. Även 2019 är det väl modeller med som är rätt daterade? 100mm och två år gammal geo är ingen deal-breaker. Sen om man vill ha något annat så är det ju så.
tmalm sa:Transwave sa:Under större delen av 90-talet och början på 00-talet var crescent hur poppis som helst för att de var i utvecklingens framkant och tillverkade bra cyklar. Sen bestämde de sig för att bara satsa på budgethojar och snåla på alla sätt och vis. Undrar om det var nåt ägarbyte i bolaget eller nåt? Har sörjt crescent sedan dess...
Inte för att vara sån men på vilken planet var det?
/T