Alex Supertramp
Aktiv medlem
Varför just cykling?
Älskade konceptet från början, med alla prylar och attribut. Dra i sig en chiadryck med bao bao-pulver, fylla souvenircykelflaskan från New York med trendig sportdryck och sen slänga på sig balla kläder och rygga för en tur på nyputsade cykeln innan man duschar med specialschampo och häller i sig en proteindrink ur sin balla shaker i årets färg - och slutligen hälla upp en IPA och kolla cykel på tuben samtidigt som man hänger här på Happy och är lagom dryg i diverse trådar.
Allt det där är ju såklart bara trams. Och pryltokighet inom cykel är inte meningsfullare än diton inom mode, heminredning eller något annat. Det går inte att självförverkliga med en Garmin, Raphatröja eller ens en iskal Brew Dog.
Numera cyklar jag för att det är kul. Oftast. För att få motion, för att komma ut och för att må bra. Skönt att bli bättre, skönt att veta att idag har jag iaf cyklat.
En kall bira efter turen om man är ledig dagen efter är dock fortfarande trevligt. Eller två.
Allt det där är ju såklart bara trams. Och pryltokighet inom cykel är inte meningsfullare än diton inom mode, heminredning eller något annat. Det går inte att självförverkliga med en Garmin, Raphatröja eller ens en iskal Brew Dog.
Numera cyklar jag för att det är kul. Oftast. För att få motion, för att komma ut och för att må bra. Skönt att bli bättre, skönt att veta att idag har jag iaf cyklat.
En kall bira efter turen om man är ledig dagen efter är dock fortfarande trevligt. Eller två.