Varför sköter inte folk sina cyklar?
I allmänhet är folk osannolikt renliga; hemmen, bilarna, båtarna, gräsklipparna, allt är ofta kliniskt (nästan sjukt) rent och välvårdat i människors hemmiljö. Allt är superputsat och i toppskick förutom cyklarna (och hushållsknivarna, men det är i och för sig en annan historia). Ofta har inte ägarna tvättat cykeln sedan den var ny för 8 år sedan, vajrar hänger och slänger och däcken har börjat visa korden för länge sedan. Vad är anledningen till denna brist på ordning och reda när det gäller omsorgen och kunskapen om sina cyklar då varje bilägare på halvkilometern när vet när det är dags för bilservice och torkarbladsbyte?
Förmodlien är jag bara fördomsfull och om så är fallet får ni gärna ta död på mina fördomar men jag tycker att jag möter denna attityd ganska ofta: Man putsar som en besatt på porslinskatterna i bokhyllan varje söndag men om bromsklossarna faller av på ens dagliga kommunikationsredskap är man ganska ointresserad av.
Förmodlien är jag bara fördomsfull och om så är fallet får ni gärna ta död på mina fördomar men jag tycker att jag möter denna attityd ganska ofta: Man putsar som en besatt på porslinskatterna i bokhyllan varje söndag men om bromsklossarna faller av på ens dagliga kommunikationsredskap är man ganska ointresserad av.