emmer sa:
marr sa:
emmer sa:
fhansson925 sa:
Då vet vi precis vad som gäller för skogscykling i England.. eller inte.
Hade du varit där så hade du vetat att där får man inte cykla utanför godkända leder öht utan uttryckligt medgivande från markägaren - oavsett typ av cykel. I vissa områden inte ens gå som man vill.
Ja, jävla trams med allemansrätten. Bäst vi pissar på så mycket vi kan, så vi slipper skiten.....
Risken finns om det här med elmoppar i skogen blir så vanligt så klagomålen ramlar in.
Det var ju så det gick till med snöskotrar på barmark.
Jag förstår kanske vad du menar men please. Jag föredrar för egen del riktig cykel så jag är inte din fiende. MEN.
Det ser rätt risigt ut på vissa ställen i Hellas och dom fyra, fem fågelskådarna som störs av det kommer aldrig tolerera något annat än indiantofflor och näverväskor i "deras" skog. Vare sig riktig cykel eller elcykel. Det rör sig dock om ett fåtal personer som troligen inte leker bra med andra öht.
Det som verkligen kan skapa problem är relationen med vanligt folk och där kommer väl hänsyn in i bilden. Vi har rätt att cykla på cykelbana och -typ- rätt att cykla i skogen men vi får fan akta oss för hur vi beter oss mot andra.
Varje stressad motionär som sveper förbi barnfamiljer i anslutning till Sickla och Hellas retar som regel två vuxna. Repetera dagarna i ända så finns det plötsligt allmänintresse av att förbjuda cyklande i nämnda områden. Folk i allmänhet skiter fullkomligt i vad som görs i skogen så länge det inte lever om men om vi inte klarar att läsa rummet och retar upp vanligt folk på cykel/gångvägarna runtomkring kommer vi att ha problem.
Att folk åker runt på sina 250w-mopeder över folks åkrar och skapar isbränna på vetefält eller river upp stora diken i våtmark, skrämmer berguvar och what not är troligtvis ett ickeproblem i sammanhanget.