Vårkeps 2011

Vårkeps 2011
Kanon keps idag, lerigt som fan första backen, idag var inte race king optimalt :) tycker det var en fin bana med mycket olika typer av terräng!

Vårkeps 2011
Bra bana som vanligt med allt från stenar och rötter till massa lera och en del backar idag.
Det jag förlora uppför idag tog jag in utför, det är kul att köra heldämpat;-)

Vårkeps 2011
Per K skrev:
-------------------------------------------------------
> Det jag förlora uppför idag tog jag in utför,
> det är kul att köra heldämpat;-)

Samma sak för mig, tappade uppåt, höll jämnt på platten, tog igen på utförsåkningen. :)

Vårkeps 2011
Tack för idag. Banan kan man inte klaga på. Man fick ju tom bunna några träd:)

Dock vill jag ge lite ris till arrangörerna då uppmäkrningen av banan var under all kretik. Det var itne bara jag som körde fel på racet trotts att jag kört ett varv innan.

Och när man sedan förklarar anledningen till att man minsan kört banan i tio år tidigare känns väll sådär om man vill nyrekretera nya Mtbare.:)

Sedan vill jag även ge ris till min pump som jag tror är skylldig till mer än ett dåligt race.

sicken grinpella man blev då:)

Vårkeps 2011
Jag vill ge ris till ditt tangentbord ville! Men det var väl ingen nyhet =) Jag cyklade aldrig fel, men det var lite svårhittat när man provrullade banan. Två varv behövdes verkligen då jag också var ny i hoodsen

Vårkeps 2011
Klotade gjorde vi flera stycken, jag är öm i hela kroppen framförallt från lördagens klotningar, har både rött, gult och blåa färger på kroppen. En djurgårdare skulle man kunna tro :)

Och nu är vi(läs jag) oerhört intresserad av att se resultatet, kommer det upp eller har jag missat det nånstans? Jag hittar bara resultatet från mtbtäbys arrangemang vilket kom upp väldigt snabbt

Vårkeps 2011
STIZZE skrev:
-------------------------------------------------------
> Väg 222 ut mot ingarö, kan man cykla på den?
> Jag har för mig att det är trångt och 110väg
> på vissa delar?

Det är ju Värmdöleden, där skall du nog inte cykla.

Vårkeps 2011
Grattis till alla Keps Cup vinnare!!

Dagens tävling avgjordes ute på Ingarö med Värmdö CK som arrangörer. Resultaten finns nu att hämta på www.varmdock.se - klicka sen på länken på framsidan.

Som ovan sagt så gick Ville Olsson ut som vinnare i Elit klassen för herrar - GRATTIS!!

Vi kommer att ladda upp bilder från dagens lopp under kvällen så se till att kolla in websidan ovan inom de närmsta timmarna/dagarna.

Mvh,
Tävlingsledningen - Värmdö CK
www.varmdock.se

Vårkeps 2011
Tack tack:)

Jag är dock en rätt missnöjd vinnare. Det finns mer i denhär gubbkroppen, jag har bara inte fått ut det än..=D

Gunnar är stark och Dahl chockade idag. Trodde det var en junior som åkte med oss och som skulle kliva av efter 8 varv,..snopet..=D

Kepsen är ivf en kul tillställning som är gratis, tidssnål och enkel. banorna har varit jättefina:)

Vårkeps 2011
Tack alla arrangörer för de fyra tävligarna, suveränt arrangerat!

Kul med bilder från dagens race, som debuttävling för värmdö i kepsen så levde ni upp till alla förväntningar. :)

Vårkeps 2011
Som svar på FredrikW's fråga kommer vinnarna från samtliga klasser i årets Keps Cup - STORT GRATTIS!!

Samtliga placeringar samt en himla massa bilder från dagens tävling finns på www.varmdock.se samt Keps Cup's hemsida.

Resultat Keps Cup Vår 2011

F 11-12 Total
1 Sofi Wulff Smack 80

P 11-12 Total
1 Oscar Wulff 80
1 Alexander Larsson Spårvägen CF 80

P 13-14 Total
1 Herman Larsson Spårvägen CF 155

P 15-16 Total
1 Rasmus Goj Spårvägen CF 160

Herrjuniorer Total
1 Ludvid Söderqvist Cykloteket RT 155