Vårkeps

klas öberg

Ny medlem
Vårkeps
Då var det snart dax igen även om det kanske känns en bit bort. Vi hoppas att vi lyckas arrangera lika många deltävlingar som förra året. Datum är inte helt spikade, men avslutningen blir 17-18 april. Det är mycket som händer i april, påsk, svealands ungdomsläger och kattegatt, men vi kan knappast lägga kepsen tidigare så sannolikt blir det dubbeltävlingar 3-4, 10-11 och 17-18 april, eventuellt även sista helgen i mars. Mer info kommer på hemsidan vad det lider http://www.stockholmcf.se/keps/
Efter förra årets diskussion om försäkringar och licenser har vi förenklat så att om någon är mellan 15-18 och inte har licens så står StoCF för engånglicensen. Över 18 får ansvara själva för sin egen försäkring. Dvs inget krångel för er cyklister. Välkomna när det bär av.
Klas Öberg
StoCF

Vårkeps
trevligt! hoppas kunna köra någon tävling i vår om det passar med allt annat.

hemsidan ser något preliminär ut, med bara en massa frågetecken =)

Vårkeps
Det blir 4 tävlingar
10 april MTB Täby
11 Spårvägen
17 Cykloteket
18 Järfälla
Planen är att köra som tidigare, anmälan på plats kl 11 och start kl 12
Klubbarna klurar lite på platser pga vädret och jag ska sparka på Friedrich att uppdatera hemsidan...men som ni vet driver vi hela StoCF på ett par personer. Nu verkar det om om vi fått en ny web ansvarig så kanske får vi fart på hemsidan.

Vårkeps
Jag är hemma från Zürich någon av helgerna, så då skall det bli åka av. För alla er som inte fattat det så är Keps bästa tävlingsformen. Lika enkelt som att bara sticka ut och träna, men med välbehövligt adrenalinpåslag.

Vårkeps
Jo, nästa helg är det dags för första Kepsen i Täby.

På lördag 10/4 är det dags. Vi kör utdelning av nummerlappar från kl 10 och start 11. Banan kommer vara markerad från 10.

Det enda som är riktigt oklart är var vi ska köra! Det kan bli Täby, Täby Kyrkby eller Vallentuna.

Rekade lite igår och det behöver torka upp lite mer innan vi kan köra på gamla vanliga banor. I helgen ska jag reka upp en alternativ runda så att vi kan köra även om det inte hinner torka upp så bra.

Så håll utkik här på Happy eller på http://www.mtbtaby.se för senaste information. Vi håller platsen öppen till sent på onsdag.

/Erik

Vårkeps
Jag har rekat en hel del olika banor nu men jag måste vänta ytterligare någon dag innan jag kan spika platsen för lördagens Keps.

Det kommer antingen bli en bana vid Täby C eller en bana vid Vallatorpsskolan.

Ny uppdatering kommer imorgon kväll.

I vilket fall som helst blir det en traditionsenlig Keps på lördag!
Välkomna kl 10, start kl 11 på lördag!

/Erik

Vårkeps
Så, nu var det klart med platsen för lördagens Keps. Vi kommer hålla till vid Vallatorpsskolan i Täby:
http://kartor.eniro.se/query?what=map&mop=yp&advert_code=50170082&search_word=

Underlaget på banan är mestadels torr stig. Det finns kortare partier som fortfarande har liten del snö/is kvar. Jag bedömer att det inte finns någon anledning till att köra med dubb i helgen. Den is som finns kvar på de partierna är porös och hinner smälta undan ytterligare innan lördagens race.

Som tidigare meddelat:
Nummerlappar delas ut från kl 10 och vi kör start kl 11.

Väl mött på Lördag i Täby!
/Erik

http://www.mtbtaby.se

Vårkeps
Har precis varit och rekat banan en sista gång inför imorgon. Det finns endast någon enstaka meter kvar med porös is. Det är fuktigt i skogen men relativt torrt ändå. Det finns enstaka, korta, partier som är lite leriga, men det ska inte vara några problem. Banan går också kort sträcka på asfalt (och löparbana!). Banan är ganska knixig med många svängar och kortare tekniska partier.

Väl mött imorgon.

Start kl 11.00, bra om ni kommer en stund innan för provkörning. Banan är klar för provkörning vid 10.00

/Erik

Vårkeps
Det kom 25 startande idag, resultaten med tider kommer senare upp på MTB Täbys och Kepsens hemisda. Här är ordningen i alla fall.

Nybörjare
Vincent Liljedal

P 13-14
Herman Larsson
Anton Andersson

H40
Clive Lewis
Stefan Larsson
Stefan Norlin
Peter Örn
Tomas Brattberg
Fredrik Silvén
Bo Dertell
Peter Josefsson

HJun
Joakim Öberg

H30
Ola Hällström
Gunnar Töjrén
Per Kumlin

D30
Irma Grape

H50
Tomas Storm

HSport
Patrik Larsson

HSen
Fredrik Edin
Mikael Salomonsson
Stefan Dahl
Ville Olsson
Andreas Widell
Carl Pramlid
Björn Dolk DNF
Johan Carlström DNF

Senast redigerad av en moderator:
Vårkeps
4509037470_0915698644.jpg

men vad har han på styret? =)

mer bilder på gång.

Vårkeps
Det var en frustrerad tävlande i ungdomsklassen som åkte efter Ville i spåret och som i mål utbrast: "Han har ju inte ens cykelkläder!"
/E

Vårkeps
Tack för en fin keps tävling. Precis så här ska det vara.
Bra jobbat Erik och Klas och tack för att resultaten kom upp så fort.
Ser fram emot att tillsammans med andra CRT'er bjuda tillbaka nästa helg vid fiskartorpet.

Vårkeps
Fredrik har du inget foto så vi kan se vad ville har på fötterna. Skejtdojjor ?

Det var roligare än väntat att få rejsa lite igen.

Vårkeps
Ecke skrev:
-------------------------------------------------------
> Det var en frustrerad tävlande i ungdomsklassen
> som åkte efter Ville i spåret och som i mål
> utbrast: "Han har ju inte ens cykelkläder!"
> /E

Ha Ha Ha... Bra jobbat Ville, lycka till i morgon.

Vårkeps
Road_Runner skrev:
> Huh tur att man inte var med ser ut att ha gått
> fort i H40 :-)

Instämmer. H30 var också lite svettig. Jag tror jag väntar tills jag slipper komma sist, eller så kör jag elit, för den verkar vara mer blandad.

Vårkeps
Kaijan skrev:
> Vad händer ?
> Rippa och mattel randonörer och Ville med
> svettoskor??=)

för att inte tala om kaijan som nästan helt har hängt upp cykeln på väggen och mest springer nuförtiden ;-) galen värld.

Vårkeps
Hehe, E man ett officiellt svetto nu?,..men bara lugn, det kommer gå över snart..jag lovar:)

Ska man kränka på clowncykel så ska man nog ha ganska mycket mer clowner på banan, det märktes inte minst på crossen i höstas:)..OJ vad jag fick jobba....

Jag är nöjd med gårdagen trotts halvkilot för tunga AM-hjul och ett riktigt usel start med halva startfältet före mig ut i skogen. Men men, det blir nya tag idag. Micke s har lovat att mina tunga hjul ska fungera bättre i gömmaren så de får sitta på ett tag till:)

Gömmaren brukar ju vara skitkul, hoppas den även är det med för hög sadel:)

Nu äta mera socker....

Tillbaka
Topp