Vårklassikerna 2025...

• Trådstartare Trådstartare NLC
  • Start datum Start datum
Vårklassikerna 2025...
Hur kommer det sig att Lidl-Trek endast startar med 6 i laget? 🤨

1741096265097.webp

Vårklassikerna 2025...
Undra vad ett sportabonnemang skulle kosta om man fick välja bort all fotboll? Det är sjuka löner i fotbollen och pengarna skall ju in på ett eller annat sätt. T.ex. genom tv-rättigheter.
Man går till affären för att köpa ett paket thé men det finns bara i en låda med även 1 kg kaffe, 1 stor burk lingonsylt, 1 fryspizza och 1 storpack glass. 🤯

Senast ändrad:
Vårklassikerna 2025...
Quiz - av de 50 BELgare som startade 1.1 loppet Ename Samyn Classic, hur många hade ett efternamn som inte började på V?

Vårklassikerna 2025...
Det är kanske bara jag, men Strade kommer kräva mer än episka dammbilder och fantastiska helikoptervyer om det ska fortsätta göra anspelningar på att bli det sjätte monumentet. Eller så räcker det med att plocka bort TP från all racing, för även om det är imponerande så är det outhärdligt tråkigt att se samma sak om och om igen.

MSR om två veckor - dags för WvA och MvDP att gå ding dong?

Vårklassikerna 2025...
Det är kanske bara jag, men Strade kommer kräva mer än episka dammbilder och fantastiska helikoptervyer om det ska fortsätta göra anspelningar på att bli det sjätte monumentet. Eller så räcker det med att plocka bort TP från all racing, för även om det är imponerande så är det outhärdligt tråkigt att se samma sak om och om igen.

MSR om två veckor - dags för WvA och MvDP att gå ding dong?
Fast TP försökte ju i alla fall skapa lite spänning. Tyvärr var väl björnbären inte mogna i buskaget han hamnade i så han kom upp på vägen för snabbt för att Pidcock skulle ha någon riktig chans.

Edit: Blev annars lite snack kring loppet i World Tour-tråden.

Vårklassikerna 2025...
Pogi mot Poggio. Han lär väl avgöra där, men det vore roligare om Ganna vann.
Tack och lov inte, fast jag trodde faktiskt inte han skulle hänga av MvdP, men när Ganna höll ner avståndet började jag heja på honom, med en personlig sannolikhet på MvdP 6/10, Pogi 3/10 o Ganna1/10.
Som det är blir man glad varje gång Pogi inte vinner ett lopp han ställer upp i. Och jag blir alltid glad när en cx-are vinner!

Vårklassikerna 2025...
Lite märklig spurt av Pogi. Han tänkte väl han skulle vara den som drog igång och vill ha farten upp innan passerade Ganna. Men med det klippet han har känns det som en för honom lite konstig taktik. Gick ju inget vidare heller.

Vårklassikerna 2025...
Nu spurtar jag sämre än de flesta men att inte ligga på hjul på den som är favorit känns … konstigt. Om man vill släppa någon meter för att få lite mer tid accelerera och överraska kan man inte ligga flera meter bredvid också. Det kändes inte som Pogi hade en go to (och alternativ-) plan vid en spurt i liten grupp (lite som den RvV han förlorade genom att spurta sämst.

Men samtidigt, som Adamson sa, man vill inte vara den som drar igång spurten för tidigt - men heller inte för sent - tajmingen är allt

Vårklassikerna 2025...
Det spelar nog ingen roll vad Pogi gör i spurten mot dom där två .
Lite som när jag spurtar... Har man 500w mindre går det inte ens att hålla hjul ..
Nu försöka han nog släppa en lucka för att kunna komma med fart bakifrån men mvdp va självsäker och gick 300m tidigare än väntat . Ganna hade nog bränt för många tändstickor..

Vårklassikerna 2025...
Det spelar nog ingen roll vad Pogi gör i spurten mot dom där två .
Lite som när jag spurtar... Har man 500w mindre går det inte ens att hålla hjul ..
Nu försöka han nog släppa en lucka för att kunna komma med fart bakifrån men mvdp va självsäker och gick 300m tidigare än väntat . Ganna hade nog bränt för många tändstickor..
300 meter tidigare än väntat? Tycker det ser ut som han drog igång spurten med knappt 300 meter till mål.

I övrigt, kul upplaga. Men ska Pogi vinna MSR får han nog vänta till ett år då det inte finns en åkare med MvdPs karaktäristik och form. Klart värdig vinnare även om jag får erkänna att jag höll lite på Ganna på slutet.

Vårklassikerna 2025...
MvdP betedde sig som den boss han är idag. Dödade alla Pogis försök. Tryckte till med en tung jabb i slutet av Poggio. Gjorde allt rätt i spurten.

Kul att Ganna lyckades röra till det lite på slutet.

Vårklassikerna 2025...
300 meter tidigare än väntat? Tycker det ser ut som han drog igång spurten med knappt 300 meter till mål.

I övrigt, kul upplaga. Men ska Pogi vinna MSR får han nog vänta till ett år då det inte finns en åkare med MvdPs karaktäristik och form. Klart värdig vinnare även om jag får erkänna att jag höll lite på Ganna på slutet.
Tyckte mvdp sa så i segerinterjuvn men kanske inte lyssna så noga ...
Edit. Får skylla på att jag ligger i feber och yrar ... du har nog rätt i knappt 300m mendans väntat va nog att vänta till 150m...

Senast ändrad:
Vårklassikerna 2025...
Pogacar är en hyfsad spurtare, MvdP klår han kanske inte ofta i en dragrace spurt från låg hastighet som idag men han föll nog mest på taskig tajming o trötta ben.

Tillbaka
Topp