Vårklassikerna 2025...

• Trådstartare Trådstartare NLC
  • Start datum Start datum
Vårklassikerna 2025...
Kan ha drömt men fick för mig att motiveringen till drönare att de ville undvika risken att MC med kameran skulle vara i vägen eller påverkar under utförskörningen?

Kvaliteten var väl inte kanon, men nog gick det ändå att följa hyggligt vad som hände vilket jag tycker är det viktigaste.

Vårklassikerna 2025...
Pogacar är en hyfsad spurtare, MvdP klår han kanske inte ofta i en dragrace spurt från låg hastighet som idag men han föll nog mest på taskig tajming o trötta ben.
Han är verkligen på sin höjd en medelmåttig spurtare. Visst, han ser snabb ut i slutet av ett berg men han har mig veterligen aldrig vunnit en ordentlig spurt. Förlorat väldigt många dock. Han kan vinna en spurt ibland för att han är minst trött.

Vårklassikerna 2025...
Jo låter rimligt att det inte gick lika fort uppför Poggio i år. Då de redan spräckt fältet i Chipressa. Förra året behövde ju UAE köra hårt för att spräcka fältet även i Poggio

Vårklassikerna 2025...
Jo låter rimligt att det inte gick lika fort uppför Poggio i år. Då de redan spräckt fältet i Chipressa. Förra året behövde ju UAE köra hårt för att spräcka fältet även i Poggio
Mm, första halvan av Il Poggio verkar det dock som Pogi tog KOM:en på så det var andra halvan som gick långsammare. Rimligt med tanke på att det väl var där attackerna kom på riktigt i fjol medan det nu i någon mån blev lite mer taktiskt spel. Och att Pogi redan hade attackerat ett antal gånger innan de kom till andra halvan.

Vårklassikerna 2025...
Mm, första halvan av Il Poggio verkar det dock som Pogi tog KOM:en på så det var andra halvan som gick långsammare. Rimligt med tanke på att det väl var där attackerna kom på riktigt i fjol medan det nu i någon mån blev lite mer taktiskt spel. Och att Pogi redan hade attackerat ett antal gånger innan de kom till andra halvan.

Ja, t o m Pogacar såg ju ut att grina illa i slutet av Il Poggio.

Vårklassikerna 2025...
Ingen vinner M-S på tur. Bara de bästa kan vinna, sa dom. Nu var det tre världsmästare som gjorde upp. Vikka snubbar asså.

Vårklassikerna 2025...
MvdP och Pogi har tydligen redan börjat planera för MSR 2026. Undrar om Ganna hänger på. Med de farterna kanske det börjar bli läge för tempohoj vilket ju borde passa honom.

1742792084181.webp

Vårklassikerna 2025...
Ja, t o m Pogacar såg ju ut att grina illa i slutet av Il Poggio.
Ja, att få se tänderna på Pogacar var skönt, tror inte jag gjort det tidigare, även han är mänsklig och det kan kännas för honom också. Kul att MVDP gjorde en motattack efter Pogacars inte gett utdelning, undrar vad de sa till varandra när Pogacar kom ikapp,"-Bra försök, Mathieu"?

Vårklassikerna 2025...
Kan man hoppas på fler bataljer dem emellan under våren? De har väl några gemensamma planerade lopp framöver om jag fattat det rätt.

Vårklassikerna 2025...
Kul!

Ja om Pogi ska vinna PR är det nog i ännu högre grad än Milan Sanremo upp till att MvdPs dagsform inte där, eller att loppet utvecklas på ett sätt att han inte är med när det ska avgöras. De lär ju ha koll på varandra dessutom så nog troligt att antingen är de båda med i avgörandet eller så är ingen av dem det.

Vårklassikerna 2025...
Sen finns det ju alltid ett visst slumpmoment i PR med vurpor, punkteringar, etc. som inte riktigt finns i MSR.

Dock lär ju MvdP ha fördel av att ha åkt (och vunnit) loppet tidigare.

Vårklassikerna 2025...
Gissar att hans bakgrund inom CX och XC inte är någon nackdel. Men även de bästa kan ju hindras av saker bortom den egna kontrollen. En vurpa i ett läge där han ligger en liten bit bak kan göra att klungan splittras och det blir ett jagande, etc. Visst, bra placering, bra teknik, mm kan minska riskerna men i ett lopp som PR går det inte att eliminera alla risker.

Bäckstedts segerchanser ökade ju t.ex. rätt ordentligt när Museeuw punkterade i slutskedet av loppet 2004. Och Museeuw hade ändå 3 PR-segrar så han får väl sägas ha varit rätt duktig i det loppet.

Vårklassikerna 2025...
Ser inte hur Pogi kan vinna P-R. Men han är ju bara för härlig. Teamet har antagligen varit starkt emot att han ställer upp med tanke på skaderisk mm. Men han gillar cykla och gillar att tävla. Bara att han ställer sig på startlinjen går ju inte annat än att älska.

Vårklassikerna 2025...
En fördel för Pogi skulle kunna vara att han i någon mening kan vara lite mer av underdog i PR än i MSR. Förstagångsåkare och i ett lopp med en banprofil som är rätt långt ifrån hans "naturliga jaktmarker".

Vårklassikerna 2025...
Satte mig och kikade på Brugge-De Panne med förväntningar om att få se en cykeltävling. Visade sig dock vara belgiska vurpmästerskapen. Fy tusan vad med cyklister som gick i backen (eller busken för vissa).

Vårklassikerna 2025...
Satte mig och kikade på Brugge-De Panne med förväntningar om att få se en cykeltävling. Visade sig dock vara belgiska vurpmästerskapen. Fy tusan vad med cyklister som gick i backen (eller busken för vissa).
helt sjukt... blir frustrerad påriktigt när jag ser det där, man blir ju inte direkt sugen på att tävla på den nivån.. att man inte slutar hetsa efter 2 - 3 klungkrascher på ett tiotaltal antal kilometer är helt sjukt

Vårklassikerna 2025...
Det var ju lite spännande när alla favoriter låg långt efter pga den stora vurpan. Sedan när Pedersen gick med 8 mil kvar. Men kanske framförallt när MvdP fick kast på backhjulet och drog ut foten. Var nära gå i backen där.

Vårklassikerna 2025...
Det var ju lite spännande när alla favoriter låg långt efter pga den stora vurpan. Sedan när Pedersen gick med 8 mil kvar. Men kanske framförallt när MvdP fick kast på backhjulet och drog ut foten. Var nära gå i backen där.
Får erkänna att jag snabbhoppade lite. När MvdP gick loss och efter det kändes det dock som att det inte var ngt snack om att rätt man vann.

Tillbaka
Topp