Vårklassikerna 2026 ...

Vårklassikerna 2026 ...
Förvånansvärt få attacker mot Wiebes på slutet.

Sen blir jag alltid nervös på idrottare som ska fira före mållinjen när det inte är så stor marginal. Emellanåt slutar det ju i att marginalen felbedöms så mkt att segern ges bort.

Vårklassikerna 2026 ...
Antar att de var tomt i benen på motståndarna väldigt avvaktande körning. Tycker de borde försökt med någon mer attack sista 300 slår ju ingen henne.

Vårklassikerna 2026 ...
Jag var helt övertygad om att Swinkels skulle attackera när Wiebes hade gnetat ikapp Gasparrini. Så antingen totaltomma ben eller totaltomma huvuden för att slå Wiebes i en spurt är riktigt svårt har det ju visat sig.

Noterar f.ö. en 27:e plats för Clara Lundmark.

Vårklassikerna 2026 ...
De få attackerna som kom var ju knappt hårda nog för att ta sig upp till spets i gruppen. Har man inget mer i benen går det ju inte attackera oavsett hur chanslös en kommer vara i en spurt

Vårklassikerna 2026 ...
Finns det någon enkel sammanställning över vilka lopp som är aktuella nu och var man kan se dom? För en oinsatt som vill kunna glo lite och hänga med. Har bara koll på Paris-Roubaix nu i april som sänds på Eurosport (som jag har tillgång till).

Förra året försökte jag hänga med lite men visade sig några tiotals minuter in i sändningen att det var repriser då och då och det är ju inte kul. Vill se det som gäller nu.

Vårklassikerna 2026 ...
De få attackerna som kom var ju knappt hårda nog för att ta sig upp till spets i gruppen. Har man inget mer i benen går det ju inte attackera oavsett hur chanslös en kommer vara i en spurt
Word. Sen att de två andra (lidl trek och minns inte den andra) inte hjälpte till med att försöka knäcka Wiebes gjorde att situationen var betydligt lätthanterlig för henne än vad den kunde varit. Dock är ju hon inte bara världens bästa spurtare, även helt okej på platten :sneaky:

Vårklassikerna 2026 ...
Finns det någon enkel sammanställning över vilka lopp som är aktuella nu och var man kan se dom? För en oinsatt som vill kunna glo lite och hänga med. Har bara koll på Paris-Roubaix nu i april som sänds på Eurosport (som jag har tillgång till).

Förra året försökte jag hänga med lite men visade sig några tiotals minuter in i sändningen att det var repriser då och då och det är ju inte kul. Vill se det som gäller nu.
1774858305787.webp

Någorlunda sammanfattning av endagarsloppen i april.

Gul-markerade är monument.
Belgiska/franska kullerstensloppen fram till och med Paris-Roubaix och sedan tar ardennerna vid. Damlopp finns för Brabantse Pijl och Schelderprijs.

Därtill kan Baskien runt bli kul med Del Toro, Seixas, Ayuso, Roglic och Tiberi.

Vårklassikerna 2026 ...
Läste precis att Philipsen tror att det bara finns två till tre cyklister som kan vinna Flandern runt. Det står dock inte specifikt vilka och i listan ovan är ju i vartfall fyra listade inkl honom själv.
Mina tips brukar ju vara ren skit så jag kommer inte med något…..

Vårklassikerna 2026 ...
Läste precis att Philipsen tror att det bara finns två till tre cyklister som kan vinna Flandern runt. Det står dock inte specifikt vilka och i listan ovan är ju i vartfall fyra listade inkl honom själv.
Han själv är inte med bland tipsen. Vilket rimligt då han inte med i Alpecins lag för Flandern.

Vårklassikerna 2026 ...
Jag la in lite namn på startlistan enligt vilka jag tycker är relevanta. Inte nödvändigtvis högst sannolikhet att vinna utan högst stjärnstatus, eller en kombination. Mest för att illustera att nästan alla lopp nu har stjärnor i bra form på startlistan.

Vårklassikerna 2026 ...
Wout är personligt sponsrad av Redbull i Belgien så han är den enda i laget med redbullhjälm.

Vingegaard är personligt sponsrad av Bygma och kör med rödhjälm när han inte leder touren.

Vårklassikerna 2026 ...

Om du använder en android-lur kan jag rekommendera appen
cyclingoo https://cyclingoo.com/

Vårklassikerna 2026 ...
Tänker lite på Mark Levengoods ena sommarprogram där han berättar om när en tjej kommer fram till honom och ber om att få ta en bild på honom tillsammans med henne.
Efter det att bilden är tagen frågar hon om hon kan ringa sin pappa för att berätta om detta kändismöte och Levengood motsätter sig inte detta.
”Pappa, gissa vem som jag står bredvid?! Ingemar Stenmark!”

Vårklassikerna 2026 ...
Det kanske finns sådana där samlarkort på cyklister (som man hade på fjollbollspelare när man var barn och satte in i ett samlaralbum) som miyatafarfar kan skaffa och träna på att känna igen idolerna? 🙂

Tillbaka
Topp