Vårklassikerna 2026 ...

Vårklassikerna 2026 ...
Kluven asså. Intressant race. Å ena sidan är man glad för att se GOAT in real action, å andra sidan är jag trött på att han vinner hela tiden.

Å tredje sidan är jag ett MvdP-fan, men ändå.
Pogi är nästan för bra.

Vårklassikerna 2026 ...
Jo det blev ett jäkla bra lopp. Men tråkigt att Mvdp inte hade det idag. Såg ju så bra ut inför. Trist den fina sviten bruten för Alpecin.

Vårklassikerna 2026 ...
Kluven asså. Intressant race. Å ena sidan är man glad för att se GOAT in real action, å andra sidan är jag trött på att han vinner hela tiden.

Å tredje sidan är jag ett MvdP-fan, men ändå.
Pogi är nästan för bra.
Jag kan tycka att vissa lopp blivit lite tråkiga i sin förutsägbarhet. I t.ex. Il Lombardia känns som de lika gärna kan skicka segerchecken till Pogi och tävla om andraplatsen.

I MSR har det ju i alla fall fram t.o.m. i år varit spännande kring om han ska lyckas vinna eller inte. Och för min del är spänning väldigt avgörande i hur underhållande och minnesvärt det ska bli.

Senast ändrad:
Vårklassikerna 2026 ...
Såg inte honom heller, var en Alpecin nära Pogi, men såg ut vara Verstrynge. Men Mvdp var ju också efter så antagligen gick han ändå i backen där eller omedelbart efter

Vårklassikerna 2026 ...
Sa Pidcock "he said he's not coming back" om vad Poga sagt till honom efter att ha vunnit?
Ingen aning. Det som kanske skulle tala för det vore om han skulle vilja inrikta sig på fler "kryss" i listan över lopp som han vunnit och då prioriterar annorlunda. Sen är det ju ett lopp som under sista timmarna är trångt och stressigt med skaplig vurprisk.

Vårklassikerna 2026 ...
Gissar att det var mindre trängsel på slutet i första upplagan:

1774116281345.webp

Tillbaka
Topp