Vårklassikerna 2026 ...

Vårklassikerna 2026 ...
Nähä, den slovenske grillmästaren kanske är ute och köper extra grillkol för att ha att slänga på i Cote de la Roche-Faucons. Där lär det bli åka av.

Vårklassikerna 2026 ...
Med tanke på att han kört solotaktiken framgångsrikt ett par gånger känns det lite konstigt om inte målet vara att göra detsamma denna gång.

Vårklassikerna 2026 ...
Ska de vänta till 16.40 med att börja visa damerna eller kan de tänka sig att dra igång den sändning lite tidigare nu när herrarna gasade på ordentligt.

Vårklassikerna 2026 ...
På det stora hela så var det ganska ospännande. Kul med attacken och när Seixas tappde. Utöver det var det nästan som fotboll.
Ändå var perioden med någon form av spänning klart längre än de senaste åren. 2024/25 har det ju känts avgjort några kilometer efter La Redoute. Nu var det i alla fall lite spännande fram tills Seixas var färdiggrillad. Nästan två mil mer än tidigare.

Vårklassikerna 2026 ...
Ändå var perioden med någon form av spänning klart längre än de senaste åren. 2024/25 har det ju känts avgjort några kilometer efter La Redoute. Nu var det i alla fall lite spännande fram tills Seixas var färdiggrillad. Nästan två mil mer än tidigare.
Man får vara glad för den lilla pulshöjningen. Gjorde eftermiddagen i soffan.

Vårklassikerna 2026 ...
Jag ser en viss risk att Vingegaard kan komma att mörda spänningen. Sen är ju girot som nästan alltid baktungt så man kan ju i alla fall inbilla sig att även en klar ledning i totalen in i sista veckan ska kunna vändas på.

Vårklassikerna 2026 ...
Hade tyckt det varit kul om Seixas hade klarat att gå med hela vägen till mål. Gissar att Pogi tagit det där i så fall, men spänningen hade levt ytterligare en stund.

Vårklassikerna 2026 ...
Hade tyckt det varit kul om Seixas hade klarat att gå med hela vägen till mål. Gissar att Pogi tagit det där i så fall, men spänningen hade levt ytterligare en stund.
Vet inte om Seixas har lite punch i buggarna men TP har ju kommit kort i ett antal spurter så han ville nog inte dra med sig grabben ända in till slutet. Såg onekligen brydd ut efter första backen.

Vårklassikerna 2026 ...
Nej, det är klart att han ville gå solo. Är ju säkrare att vinna så.

Jag har inte heller järnkoll på Seixas spurtförmåga, men jag tror inte han är på WvA- eller MvdP-nivå.

Tillbaka
Topp