Vårklassikerna. Nu börjar det.

Sällan man ser nån åka ifrån på det viset när inte rena berg. De försökte ju men hade inte en chans hänga på när han drog iväg.

"where do we go now, where do we go now, where do we go now"

76345572-A479-4164-981E-4CAC33FA4BAE.jpeg

Spektakulär i all ära men vad i den gjorde den "very rare"? ?
För egen del blir den ovanlig då jag inte kan påminna mig att jag har sett 30-40 cyklister "blåsa av" vägen pga vind i en liknande krasch tidigare. Kan vara mitt dåliga minne, eller så har jag helt enkel sett för lite cykeltävlingar i rejäl kantvind.

För egen del blir den ovanlig då jag inte kan påminna mig att jag har sett 30-40 cyklister "blåsa av" vägen pga vind i en liknande krasch tidigare. Kan vara mitt dåliga minne, eller så har jag helt enkel sett för lite cykeltävlingar i rejäl kantvind.
Rimligen hjälpte avsaknaden av friktion till med konsekvenserna men jag tänkte spontant på (semi)vårklassikerna I Belgien

Var det inte på Omloop het Niewsblad 2016 som folk blåste av till höger och vänster?

Vilken fin etapp av Tirreno-Adriatico det var idag! Årets höjdpunkt så här långt. Fantastiskt fina backar på varvbanan på slutet!

Warren Barguil vann väldigt välförtjänt efter varit loss länge i den långa utbrytning och snygg attack och solokörning på slutet.

Senast ändrad:
Fin avslutning framförallt även av Paris-Nice-etappen idag. Kul med en sen utbrytning som håller undan precis från spurtarna. Franskt även där genom Mathieu Burgaudeau, Total energies

Milan-Sanremo börjar strax. Ska nån rå på Tadej Pogačar? Många stor namn som fallit ur nu pga sjukdom, som
Julian Alaphilippe, Sonny Cobrelli, Caleb Ewan och fjolårsvinnaren Jesper Stuyven. Men istället får vi lite överraskande äntligen se Mathieu van der Poel tillbaka! Undra vad han kan göra? Men svårt tro att han skulle göra ännu ett nytt comebackförsök utan vara helt återställd nu.

Milan-Sanremo börjar strax. Ska nån rå på Tadej Pogačar? Många stor namn som fallit ur nu pga sjukdom, som
Julian Alaphilippe, Sonny Cobrelli, Caleb Ewan och fjolårsvinnaren Jesper Stuyven. Men istället får vi lite överraskande äntligen se Mathieu van der Poel tillbaka! Undra vad han kan göra? Men svårt tro att han skulle göra ännu ett nytt comebackförsök utan vara helt återställd nu.
Kanske låter taskigt, men jag hoppas på alla andra än Pogacar. Inte för att han verkar synnerligen otrevlig eller så, utan bara för att det är risk att detta blir en enahanda inledning (och kanske mer än så?) på säsongen. Han har varit lite för bra för att det ska vara spännande.

Ja, jag håller med. Den nivån han är på väg mot är skrämmande.

Jag håller på MdvP idag. Även om det kanske för mycket begärt även av honom att han ska vara på den nivån att han kan vinna en sån här tuff tävling redan.

Cavagna pratar Vacchi/Adamsson om och det är väl en intressant tanke? Tycker vi har sett flera soloförsök av honom de senaste åren, där det känns som att han varje gång har varit allt närmare att tima det rätt och hålla hela vägen. Svårt att tro att ha klarar det i dag men det vore kul att se ett försök.

Självklart dålig antennsignal idag? med digital sändning betyder det= bild-ingen bild-bild-ingen bild... Samma sak med ljudet förstås?
Jag hatar mitt liv..?

Tillbaka
Topp