Vårklassikerna. Nu börjar det.

Pogachar försökte med det Kasper gjorde förra året. Var ju nära att lyckas. Hade inte MvP förlorat så förra året hade han kanske inte varit lika kylig utan dragit igång en långlång

Hmm Pogachar måste missuppfattat helt vad som hände i spurten. Var det nån som gjorde fel i den var det ju han som försökte gå mellan Van Baarle och Madouas istället för runt dem.

Senast ändrad:
[Irrelevant kuriosa]
Försökte klocka det. Om kilometermarkeringen satt rätt snittade MvdP 38-39 km/h sista km. En av de lägre snittfarterna på sista km i modern tid?
[/Irrelevant kuriosa]

Hmm Pogachar måste missuppfattat helt vad som hände i spurten. Var det nån som gjorde fel i den var det ju han som försökte gå mellan Van Baarle och Madouas istället för runt dem.

Han fumlade ju helt bort det, antagligen mest pga trötta ben (eller snarare mindre explosiv än MvdP). Han har en motorväg i mitten ganska lång tid men kan inte följa MvdPs rulle, då skiftar han till att gå på Madouas hjul o när han ska cykla om honom sen är den platsen upptagen av Van Baarle.

Senast ändrad:
Lite oväntat att Kristoff skulle ta en soloseger.

Annars får jag säga att proffsloppen f.n. inspirerar mer till cykelresa till Baskien än till Belgien. Riktigt fint landskap, häftiga små vägar och dessutom soligt väder i norra Spanien.

Plötsligt får man ju lite förhoppningar till Paris-Roubaix
Vi hoppas ju alltid på skitväder till P-R och gårdagen visade annars mest att Kristoff fortfarande är bra när vädret är dåligt. Tror hans ålder kommer visa sig om han ställs mot en lite yngre allväderscyklist men en kan ju alltid hoppas.

Var såg ni Schelderprijs, hittade inget på eurosport 1 och 2?
GCN. Kirby och Bäckstedt som kommenterade. Det var skitväder och bara 30-40 totalt gick i mål. När det var 7 km kvar tröttnade vår norske favoritköttbulle på de kontinentala sparrisarna och åkte helt sonika ifrån dem.

Egentligen inte så spännande tillslut. Damloppet var mycket bättre där eftersom de fick till en ordentlig klungspurt med bra fajt om positioner mellan lite olika lag

GCN. Kirby och Bäckstedt som kommenterade. Det var skitväder och bara 30-40 totalt gick i mål. När det var 7 km kvar tröttnade vår norske favoritköttbulle på de kontinentala sparrisarna och åkte helt sonika ifrån dem.

Egentligen inte så spännande tillslut. Damloppet var mycket bättre där eftersom de fick till en ordentlig klungspurt med bra fajt om positioner mellan lite olika lag
Fast spurten var inte speciellt spännande - Wiebes var alldeles för överlägsen.

Fast spurten var inte speciellt spännande - Wiebes var alldeles för överlägsen.
Beror väl på hur en ser på saken? Okej att hon var helt överlägsen men jag satt ändå där och väntade på att nån annan skulle få upp farten och gå om där på slutet.

Vill se en ordentlig uppgörelse mellan Balsamo, Vos och Wiebes nu i alla fall. Gillar att det äntligen börjar bli lite bredd på damsidan

MvdP värmde upp inför Amstel Gold Race imorgon…Z2 i 46 blås
07AB56D4-4BA0-4D71-BA4A-1084ED3AD68D.png
?

7B02890C-0583-459B-AD4B-32D89C0EE921.png

Beror väl på hur en ser på saken? Okej att hon var helt överlägsen men jag satt ändå där och väntade på att nån annan skulle få upp farten och gå om där på slutet.

Vill se en ordentlig uppgörelse mellan Balsamo, Vos och Wiebes nu i alla fall. Gillar att det äntligen börjar bli lite bredd på damsidan
OK. För mig kändes det rätt sannolikt att hon skulle ta det med tanke på motståndet. Kan dock vara att jag är oinsatt. Själva spurten kändes också odramatisk.

Jag utgår ifrån att han inte var ensam heller, annars var han aerodynamisk värre!

Mm, kul etapp (bortsett från att Mas försvann i vurpan) och fantastiskt fint landskap.

Och jag blir bara alltmer sur på att jag vurpade bort mig första dagen på min (tänkta lång)resa i norra Spanien för några år sen. Hade planerat att sista eller näst sista dagen cykla förbi stället de avslutade dagens etapp.

Fina tävlingar samtliga de tre sista etapperna i Baskien. Sista blev ju väldigt spännande.

Läskig avslutning med spurt i nedför. Lite märkligt att de lagt den så. Men förutom det en härlig avslutning, kändes rättvist att Izagirre fick vinna efter vurpan. Strongt köra ikapp.
Men hade varit lite roligt om Formolo hade hållit undan efter allt han gjorde på etappen. Var väl egentligen aldrig nära dock. 1.4km kvar av berget när han blev ikappkörd och då var han helt kokt.

Om något är jag lite förvånad över att Michaaaał ligger så högt upp i lönelistan. Visst, han har både monument och världsmästerskap i bagaget, men är inte "där uppe" i min bok (och har inte heller kanske samma geografiska tyngd som vissa av de andra namnen). Å andra sidan, hans arbetsgivare är ju (vilket listan intygar) inte blyg med lönecheckarna rent generellt...
Idag gjorde han skäl för lönen ?

Tillbaka
Topp