D
Deleted member 78355
Guest
Vårklassikerna. Nu börjar det.
Tight!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
För mycket AmstelLärde arrangörerna inte sig något från förra året?
Förvisso fransman, men i ett belgiskt lag…Jag tror att Alaphilipe har vunnit rätt stora lopp.
Fiskörning, aha, det var därför ingen ville lägga sig på hans rulle.Särskilt rycket för att skaffa sig luckan not övriga var ju en riktig fiskörning. Men varför är det ett sånt stigma att vara taktiskt smartare?
För att om alla bara svarar och ligger på rulle så blir det inga roliga race, det är de som attackerar och vill som "lights up the race." Det vet du ju.Särskilt rycket för att skaffa sig luckan not övriga var ju en riktig fiskörning. Men varför är det ett sånt stigma att vara taktiskt smartare?
Ah, nu förstår jag varför han är så snabb - riktigt hög aeromedvetenhet att kapa bort armar och ben.Kwiatkowski var för övrigt väldigt bra i Cohen-brödernas The Ballad of Buster Scruggs
Visa bilaga 549313
Öronen är dock inte så aeroAh, nu förstår jag varför han är så snabb - riktigt hög aeromedvetenhet att kapa bort armar och ben.
Efter nästa spurt han förlorar ryker de.Öronen är dock inte så aero
Tävling handlar om att vinna.F.ö. andra gången K vinner ett endagslopp efter att ha feskört på rulle. Han tog ju Sagan i spurten på MSR också.
Fast det var ju inte så att Kwiatkowski inte bidrog. Det var ju han som iscensatte den avgörande utbrytningen och han bidrog ju med dragjobbet fram till att han började taktikspela sista kilometern. Ineos hade ju en liten fördel av att ha Pidckock bakom som backup ifall de kommit ikapp.
Tävling handlar om att vinna.
Men nu är det vårklassikerna du tittar på. Det bästa med dem är att de är långa och tråkiga. Långt och tråkigt är kul!Har jag sagt ngt annat? Däremot vill jag ha pang-pang och offensiv åkning när jag tittar på tävlingen.
Men nu är det vårklassikerna du tittar på. Det bästa med dem är att de är långa och tråkiga. Långt och tråkigt är kul!
Vi du ha kort-kort och pang-på-rödbetan finns ju damloppen och Volta Catalunya. De är också bra så vill du ha action kanske du inte ska titta på cykellopp över 160 k?
Då är vi överens om att Volta Catalunya är toppen i alla fall. Fattar faktiskt inte varför vi inte får fler mini-tourer med ganska korta etapper där det antingen går upp eller ner och med ytterst lite mittemellan. När de slänger in kortetapper på de stora tourerna blir det ju oftast hur kul somhelst!I beg to differ. I mina ögon är klassikerna väldigt offensiva (även om de sista etapperna i Baskien runt förra veckan var jäkla intressanta också).
Övertramp ?Öronen är dock inte så aero
Amstel har väl en runt 800 m lång målraka? Ronde Flandres har väl ungefär lika lång målraka de med? Milan san-remo, 750 m. Hur rakt ska det vara? Är väl bara Champs-elysees som är längre och rakare av kända sprintslut.Gillar inte målgångar i kurvor, som jag sett ett par gånger nu.
Då är vi överens om att Volta Catalunya är toppen i alla fall. Fattar faktiskt inte varför vi inte får fler mini-tourer med ganska korta etapper där det antingen går upp eller ner och med ytterst lite mittemellan. När de slänger in kortetapper på de stora tourerna blir det ju oftast hur kul somhelst!
Annars, jag gillar se folk gneta å träla i flera timmar, bli så trötta att ingen riktigt orkar köra offensivt. Är ju därför regniga Paris-Roubix är så bra te.x. Nu såg jag iofs bara de sista 8 km av loppet som verkade rätt så skoj just då men det kanske inte hände så mycket innan (jag grävde gropar vilket är ännu tråkigare, jag menar roligare än cykling).
Amstel har väl en runt 800 m lång målraka? Ronde Flandres har väl ungefär lika lång målraka de med? Milan san-remo, 750 m. Hur rakt ska det vara? Är väl bara Champs-elysees som är längre och rakare av kända sprintslut.
Jag säger istället, skönt slippa alla långa målrakor, Snart blir det velodrom! Synd bara att det ser ut som 18 grader och sol i Roubaix på Söndag....
Dropper post är så mars 2022. I april är det dynamiskt reglerbart däckstryck som gäller.
Det är ingen omöjlighet - problemet är bara (när man räknat bort driftsäkerhet, pris, kompatibilitet och sånt mundänt) att det är samma tjafs som vanligt som begränsar det; vikten och i viss utsträckning styvhet/åkegenskaper, dvs exakt samma optimeringsproblematik och kompromisser som sedan Dackefejden varit huvudbry för cykelbyggare (och nördiga amatörer).Landsvägscyklar som liknar läderlappsbilen. De kan i princip förvandlas till vad som helst när som helst, justerbar profilhöjd på fälgar, däckbredd, däckmönster och ramens profil kan ställas in i rörelse.
Har funnits under många år.Justerbar vevarmslängd?
Justerbart när man sitter på cykeln och trampar?Har funnits under många år.