Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Luktapåblommorna sa:Någon som kan förklara vad skillnaden på Colnagos Prestige och en Cannondale Superx är?
Vad gör att en ska välja den ena över den andra?
lundatok sa:Vad ska jag ha för svart styrlinda på min Crux? En som inte blir hal i regnet tänker jag men som ändå är lätt att tvätta. Gärna en som inte blir så där genomblöt och som tar lång tid att torka.
Hur kommer det sig, vill man verkligen ha styret så mycket högre?emmer sa:Jo dom är ofta lite högre (~1’’) och dessutom sitter man ju lägre (~1/2’’)
Man vill ju nå att flytta till bakvikt stående utan att armarna blir raka, men det går ju få till på andra sätt oxå :-)zirxo sa:Hur kommer det sig, vill man verkligen ha styret så mycket högre?emmer sa:Jo dom är ofta lite högre (~1’’) och dessutom sitter man ju lägre (~1/2’’)
johan e sa:Luktapåblommorna sa:Någon som kan förklara vad skillnaden på Colnagos Prestige och en Cannondale Superx är?
Cannondalen har väl en egen standard på bakhjulet? Kan vara värt att ta med i beräkningen.
Nej, ditt Quarq lär inte passa. Jag provade att montera ett Power2Max på tjejens SuperX och den slog i ramen.Luktapåblommorna sa:johan e sa:Luktapåblommorna sa:Någon som kan förklara vad skillnaden på Colnagos Prestige och en Cannondale Superx är?
Cannondalen har väl en egen standard på bakhjulet? Kan vara värt att ta med i beräkningen.
Jo, det behöver dishas om 6mm. Det som jag innan funderat över är att deras geometri skiljer sig, lite oortodox jämfört med colnagon. Och att den ska vara flexigare, mjukare, inte så rapp med deras SAVE teknologi. Är det bara försäljargument på ingenjörska eller är det skillnad jämfört med andra ramar? Men det som efter ännu mer grävande igår verkar göra den oköpbar är deras vansinniga vevlagerstandard bb30a!? Gissar att mitt Quark inte passar.
Cannondale har Ai på både bakhjul och vevparti så drevet ska alltså hamna 6mm åt höger. Kan bli knepigt att lösa det med en quarqvev.lundatok sa:Har du ett GXP så är det nog bara att pressa i koppar för det i BB-hylsan.
Va?emmer sa:Zipp SC CX
(Som är utgående?)
Tycker den har varit svår att få tag på...Henrik_E sa:Va?emmer sa:Zipp SC CX
(Som är utgående?)
zirxo sa:Nej, ditt Quarq lär inte passa. Jag provade att montera ett Power2Max på tjejens SuperX och den slog i ramen.Luktapåblommorna sa:johan e sa:Luktapåblommorna sa:Någon som kan förklara vad skillnaden på Colnagos Prestige och en Cannondale Superx är?
Jo, det behöver dishas om 6mm. Det som jag innan funderat över är att deras geometri skiljer sig, lite oortodox jämfört med colnagon. Och att den ska vara flexigare, mjukare, inte så rapp med deras SAVE teknologi. Är det bara försäljargument på ingenjörska eller är det skillnad jämfört med andra ramar? Men det som efter ännu mer grävande igår verkar göra den oköpbar är deras vansinniga vevlagerstandard bb30a!? Gissar att mitt Quark inte passar.
Var det inte Cannondale?Stumpy sa:Förra säsongen körde alla Specialized och denna Trek. Vad blir det 2019?
Stumpy sa:Förra säsongen körde alla Specialized och denna Trek. Vad blir det 2019?
lundatok sa:Jag är omodern nog att hålla fast vid min gamla Crux.
Helt rätt prioritering :-)desmo sa:- Cykla cykla cykla, cykla mig trött!
Förutom vajrar så brukar även nya höljen göra stor skillnaddesmo sa:Titta vad som hände idag!
…..
- Nya vajrar
Något annat jag borde tänka på? Fixa? Förbättra?
De bästa jag känner till är Koolstop laxfärgade http://www.koolstop.com/desmo sa:Nya canti-gummin kanske? Vilka ger bäst friktion?
zirxo sa:Stages till Cannondales vevar lär fungera, annars vet jag inte riktigt.
Minst en sån (eller liknande) har jag i någon låda.emmer sa:Annars är Tektro 1277 bra om det finns hål i gaffeln att fästa det i - då slipper man problem med att lösa styrlager ger judder...
landen sa:Känns inte denna som otroligt mycket "bang for the buck" ?
http://www.chainreactioncycles.com/...cyclocross-bike-force-1x11-2019/rp-prod168782
När det är fantasipriser på beggade CX-hojar så blir jag mer sugen på ovan.
Stumpy sa:Minst en sån (eller liknande) har jag i någon låda.emmer sa:Annars är Tektro 1277 bra om det finns hål i gaffeln att fästa det i - då slipper man problem med att lösa styrlager ger judder...
NickPick sa:landen sa:Känns inte denna som otroligt mycket "bang for the buck" ?
http://www.chainreactioncycles.com/...cyclocross-bike-force-1x11-2019/rp-prod168782
Om du skulle ha köpt en ny cykel för x antal tusen(du verkar dock föredra att bygga ihop) . Skulle du helst vilja sälja den med jättemycket förlust eller mindre förlust?
Det är ju för övrigt cxsäsong nu. Bad timing :)
Är inte den där vitusen något allt-i-allo? Prisvärd är den väl. Men kostar den inte som en canyon?
Fast å andra sidan verkade den stor när jag kollade "passande mig" :-)landen sa:Vitusen tog ju slut i 56 mer eller mindre direkt med.
Då är du ju förvisad till fulkineser, fultyskar och ihopplock :) Inget fel med det (jag är också snål).landen sa:NickPick sa:landen sa:Känns inte denna som otroligt mycket "bang for the buck" ?
Om du skulle ha köpt en ny cykel för x antal tusen(du verkar dock föredra att bygga ihop) . Skulle du helst vilja sälja den med jättemycket förlust eller mindre förlust?
Det är ju för övrigt cxsäsong nu. Bad timing :)
Är inte den där vitusen något allt-i-allo? Prisvärd är den väl. Men kostar den inte som en canyon?
Jag gillar pengar så antar att jag väljer mindre förlust då :) samtidigt så har jag sålt tillräckligt mycket cyklar/delar för att veta ungefär vad man får för sakerna. När något legat på blocket i 2 mån så är det för dyrt. Varför är Vitus en allt-i-allo? Svårt att hitta en lätt kolfiber-CX med Force CX1 för 20500kr ny, till och med Canyon behöver man upp på 30k+, dock får man ju finare hjul då, svårt.
I samma segment för Canyon får man väl typ Apex? Lutar dock åt Canyon ändå med deras licens-rabatt. Vitusen tog ju slut i 56 mer eller mindre direkt med.
Stumpy sa:Stumpy sa:Minst en sån (eller liknande) har jag i någon låda.emmer sa:Annars är Tektro 1277 bra om det finns hål i gaffeln att fästa det i - då slipper man problem med att lösa styrlager ger judder...
Har även bromsgummin av den ogängade typen som Håkan länkar om det passar. Beggade hoods kan slitas loss från mina reservreglage. Enklare kanttrådscrossdäck står och skräpar. Kan även ha annat i "bra att ha"-lådorna. :)
emmer sa:Smörj. Sorka rent. Smörj.
[edit: Sitter iofs en fjäder mellan armen och den där justerbara ringen som bromsfjädern krokar i. Skulle ju kunna gå sönder kanske även om jag är skeptisk. Men det ser du ju på om ringen med örat är lös i förhållande till armen. Normalare i så fall är nog att den helt sonika krokat av från armen strax under där vajern är fäst...]
Som Emmer redan har skrivit:desmo sa:Vad heter delen? Det är alltså en böj med vajerspännare för frambromsen. Plastlinern är slut så jag skulle vilja byta. Måste ändå beställa hoods. Jag hade tänkt att beställa från bike24 om någon vill peka mig till rätt produkt.