Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Principia sa:Kan till och med cagen vara felmonterad? De två grejerna bakom trissan ska ligga parallellt och på bilden ser det inte så ut. Alltså kan den inre delen av cagen (den mot ekrarna) hamnat fel.
Raggamuffin sa:Men, gängorna?
Luktapåblommorna sa:Raggamuffin sa:Men, gängorna?
Gängar åt samma håll även om du vrider hålet 180° i vertikalplanet. :)
emmer sa:Inre plåten sitter rätt men man kan ju undra om det är rätt plåt :-)
(Verkar lite bonnmekat av någon tidigare ägare...)
Men så länge trissorna sitter rakt och utan glapp så spelar det inte så jättestor roll.
Principia sa:Kolla runt nedre skruven, där är det olackat. Det tyder på att det ska sitta ett skruvhuvud där som ovan tror jag. Som sagt, skruva uv av innerplåten och laborera. Jag har på något sätt svårt att tro att det inte påverkar funktionen att (inte om) den sitter fel. Men skapa ny tråd med denna specifika fråga och bilder så får du nog bättre hjälp.
En bild på kedjan på 12 bak vore oxå bra.desmo sa:Ska jag korta kedjan lite till?
emmer sa:En bild på kedjan på 12 bak vore oxå bra.desmo sa:Ska jag korta kedjan lite till?
Men vi börjar ju nå en säsong när 42 - 11/26 är väl tungt i geggan och där 12/30 är braigare ibak och då kan det ju bara bra att ha lite kedjelängd i reserv :-)
Edit: Vill man ha större range så passar en växel från sram mtb tiodelat bra. Vajerdragningen blir lite annorlunda och man behöver en inline justernippel. Men annars är det billigt och bra jämfört med wifli och 1x.
lundatok sa:Det verkar skönt att inte värdera egenarbetet för att hålla igång cykeln.
Säg till om du vill prova med annan bakväxel. Har några liggandes som kan lånas ut.desmo sa:Körde 5 mil igår. I början kuggade kedjan oftare på nedre trissan. Mindre i slutet. Lyckades också tappa kedjan en gång, kan det vara så att växeln är för slapp?
Så antingen korta kedjan mer/byta kedja. Eller fundera över växeln.
Dock fungerade den bra nog för 'vanlig' cykling igår. Men kanske inget man vill crossa riktigt på.
Det kan jag tro. :)desmo sa:44-26 var tungt upp för Hammarbybacken..
emmer sa:Hur gick det? Blev det någon träningsvärk?
Det är aldrig för sent att få till tekniken :-)desmo sa:Tyvärr har jag svårt att hinna till cx-träningarna i Sköndal nu när mörkret kommer tidigt. Jag skulle såklart haft allt på plats redan i augusti.
Han har ju lite bra gener när det kommer till CX!emmer sa:Mer skillz att träna på:
Jo med det jävla namnet lär han ju få heta "Svens pôjk" :-)clnr sa:Han har ju lite bra gener när det kommer till CX!
NickPick sa:https://happyride.se/annonser/ad.php?id=69929
Ett tips i all välmening.
desmo sa:NickPick sa:https://happyride.se/annonser/ad.php?id=69929
Riktad till mig som TS?
Alldeles för stor för mig!
NickPick sa:desmo sa:NickPick sa:https://happyride.se/annonser/ad.php?id=69929
Riktad till mig som TS?
Alldeles för stor för mig!
Nej inte så. Tänkte mest att detta är den enda levande cxtråden.
Du har ju ditt på det torra :)