Varm kortärmad cykeltröja

Hanke

Medlem
Förslag på varm kortärmad cykeltröja för landsväg.
Nu när det är kallare ute vill jag cykla med kortärmat och armvärmare.
Tycker det är svårt att hitta tröjor då alla är så extremt tunna.
Jacka tänkte jag börja med när kylan tilltar ytterligare.

Valfri tröja i "sportwool" eller motsvarande borde väl funka? T.ex Isadore, Tørm, Rapha.

Tørm sportwool tröja eller kortärmad rapha brevet kör jag med armvärmare rätt sent på hösten. Blir det kallt ändå så ger vindvästen någon grad till i "härdighet". Smidigt sätt att klä sig eftersom man med armvärmare och västen kan justera värmen ett flertal tempertursteg utan att behöva ha några stora klumpiga saker med sig.

Pendlar man på vår eller höst så är ju ofta så att det är nästan 10 grader kallare på morgonen än på eftermiddagen och då är det väldigt smidigt med adaptiva klädalternativ. Kör man med 3/4 bibs och benvärmare så expanderar man områden ännu mer och fortfarande utan att behöva ha alternativ för de stora persedlarna.

Det är ju rätt vanligt att kombinera sin cykeltröja med en undertröja oavsett värme/kyla. Nu när det blir kyligare använder jag kortärmad merino-tröja.

Rapha har tidigare haft sin Brevet windblocker jersey, men den verkar bara finnas som långärmad för tillfället. Den kortärmade är min go to-tröja höst och vinter, då med armvärmare. Hoppas du kan hitta en sådan.

Jag har tre st Tørm, en tunn vit för varma dagar, en lite tjockare svart för svalare dagar och en långärmad blå för cykelturer då det inte blir tillräckligt varmt för att ta av armvärmarna. Bra grejer och trevligt företag, fick en personlig hälsning med i senaste beställningen, sånt blir man glad av.

Perfetto Long sleeve är det bästa plagget jag äger. Tyget har känslan av att bli "varmt" och inte plastigt. Kör med ett underställ på vintern och med vanlig kortärmad tröja typ nu när det är 8-16 grader.

Kör med brynjetishor under med armvärmare till neråt låga plusgrader. Sedan en värmande tisha. Efter det väst till 0-an ungefär. Kan varieras med långärmad flossad tröja. Detta på högintensiva pass.

För lugnare cykling tunnare tröjor/jackor med vindtyg fram, då gärna m brynja under.

Merinoull går bort då det blir blött och torkar uselt. Blir lätt kall då.

73562729-35AF-4304-8793-8D15CD37BEC3.jpeg

En sån här är Alltid skön att ha under..

Tillbaka
Topp