Värmande skydd för gubbknän

Vernersson

Aktiv medlem
Tja alla..

Jag har skaffat mig äkta gubbknän!
Sånna med artros i (inga jippierop på det dock), vilket uppenbarligen innebär att jag bör hålla knälederna varma vid arbete (läs cykling).

Är tämligen övertygad om att det finns fler än jag i samma situation och att kunskapen kring vilka värmande knäomslag som faktiskt funkar som cyklist finns just här bland er andra..

Jag är redan välsorterad när det kommer till skydd för enduro/stigåka/dh, vad jag söker nu är värmande skydd för grus/landsvägsåka/pendling (kalla det vad ni vill med ni förstår nog vad jag menar).
Inget som korvar ihop sig i knävecken & orsakar skav osv för skav är bara dumt.
Tror inte heller att jag har behov av andra fancysmanschy funktioner som komprimerande/stabiliserande osv..

Så vad ska jag titta på och var kan jag finna ett stort utbud för at kunna prova?

Hilfe bitte =)

Senast ändrad:
Jag lider av gubbknän jag med. Jag klarar inte av åtsittande eller korvande knävärmare. Tål inget tryck på knäskålen. Jag har harvat mig igenom ett antal knävärmare. De som är mina favoriter är från Pearl Izumi. Den här modellen är det: https://www.coloradocyclist.com/pearl-izumi-elite-thermal-knee-warmers
Jag använder dem upp till ca 21-22 grader lite beroende på väderlek (dock inte i regn). Storlerksmässigt går jag upp i storlek jämfört med cykelbyxor för att de inte ska sitta så tight. Just denna modell använder jag XL när jag normalt ligger på M eller möjligen L på cykelbyxor.

Jag har även testat bl.a. Castelli, Craft, Gore Bikewear och PlanetX.

Jag kör med poc air till cykling, längdskidor, långfärdsskridskor och alpint för att skydda och hålla knäna varma. Funkar bra för mig.

Kör med vanliga elastiska knä och armbågskydd från team Sportia. Ibland måste jag ha termoskydd på armbågarna men det känns inte bra alls.

Skit att bli gammal

roller sa:
Cannondale jekyl 1000 sa:
Raggamuffin sa:
Dom är riktigt bra. Mina börjar dock ta slut efter ca 1500 timmars användning.

Låter ju som något man borde testa!
Vad är det som är bra med dem?

Tunna, varma, märks knappt de sitter där. Mina har rullat flera år.

Gorby sa:
Miracle sa:
Jag kör med dessa två för mina "gubbknän"
Varm: https://www.xxl.se/defeet-kneeker-wool-charcoal-grey-gra/p/1160575_1_style
Lite svalare: https://www.xxl.se/defeet-kneeker-cool-max-black-knavarmare/p/1118586_1_style
Haft dem i många år å är bra nöjd. Ullvarianten är varmare när den är blöt.

frid!
Slog till på ullmodellen.

Jag har haft ullmodellen i tio år och är jättenöjd. Såg i veckan att de slutligen gått sönder (ett litet hål) och blev jätteglad att den här tråden dök upp just nu. Har beställt ett nytt par!

Bör man inte köpa benvärmare i ull för att slippa trekvartsskammen? Finns ju i ull både som benvärmare och knävärmare dessa defeet.

NickPick sa:
Bör man inte köpa benvärmare i ull för att slippa trekvartsskammen? Finns ju i ull både som benvärmare och knävärmare dessa defeet.

Fast det blir lite varmt på sommaren, för min del. Har märkt att jag behöver knävärmare upp till ca 20 grader plus. :)

frid!

Tillbaka
Topp