Varmaste handskarna för vintercykling?

• Trådstartare Trådstartare CE
  • Start datum Start datum
Pepperazzi sa:
Fjärdebrunn sa:
Pepperazzi sa:

Prövat att knöla på dem på ett bockstyre?

Nä, men kan göra ett försök ikväll. - 12 bet I fingrarna i morse.

Nu har jag iofs ett rätt utsvängt styre, men med lite vilja så går det på, och reglagen går fria. Tveksam att det funkar på ett mer klassiskt bockstyre, det är rätt platt i formen.

Bilagor

• PSX_20171115_200407.jpg
    PSX_20171115_200407.jpg
    167.3 KB · Besök: 136
  • PSX_20171115_200507.jpg
    PSX_20171115_200507.jpg
    140 KB · Besök: 162
Men du har inte gjort någon åverkan nu va?

Det jag sett framför mig när jag funderat på det där var snarast att befintligt hål för styret placeras nere i böjen där det fixeras och att man gör ett nytt hål på sidan för styret in mot stammen.

Det är ganska fånigt med råd av typen ”dessa handskar funkar för mig”. Det finns nog inget som varierar så mycket från person till person som cirkulationen i extremiteterna. Själv har jag usel värmehållning i fingrarna och kan inte cykla i minusgrader med mindre än Kronans skinnhandskar med tjocka innervantar av tovad ylle.

Ja, det som funkar för den ena kan var komplett ohållbart för den andra. Extremen i andra änden av skalan är väl gamle tyske skidskytten Sven Fischer som ju alltid körde barhänt, enligt uppgift även när han en gång var ute och tränad i Finland en dag då tävlingarna var inställda p.g.a. att temperaturen var en bit under tjugo minusgrader.

Rattnalle sa:
Men du har inte gjort någon åverkan nu va?

Det jag sett framför mig när jag funderat på det där var snarast att befintligt hål för styret placeras nere i böjen där det fixeras och att man gör ett nytt hål på sidan för styret in mot stammen.

Nä, mina är helt oslöjdade än så länge. Har bara hål på gavlarna för där jag drar igenom en styrplugg så dom inte är så sladdriga på Fattyn.

Bra idé med hål i sidan, blir nog till att köpa ett till par och sätta saxen i dom.

kom att tänka på de här, köpta för något år sedan påtänkta för kalla snowboardturer. det har slumpat sig så att det inte råkat vara tillräckligt kallt för att sätta dem i arbete. 20 minus bör det nog vara innan de åker på. grandoe himalayan.

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    392.7 KB · Besök: 163
Tillbaka
Topp