Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
UngdomscykelTvå cyklar utan sadel och en utan framhjul. Hm, ...
Han "jobbar nämligen borta" så hans farsa ska fixa bild och ska fixa med att posta vevpartiet jag vill köpa. Luktar mysko så det sjunger om det.Varning för olsson55! Skriver namn och adress som en "Alex Warnborg" i Vårgårda, som jag efter en snabb facebooksökning ser är en funktionsnedsatt kille som jag misstänker råkar ut för kapad identitet. Jag skickade inte över några pengar, men det var rätt nära.
"Clearing: 6651 (Bedrägeri Varning - överför inga pengar) (Bedrägeri Varning - överför inga pengar) (Bedrägeri Varning - överför inga pengar)
konto nummer: 37* Bedrägeri Varning *392"
Så om någon uppger sig för att vara Alex Warnborg från Vårgårda, skicka inte över några pengar!
*UPPDATERING* Har fått bilder på det jag ville köpa nu, men utan datumlapp som jag frågade efter. Tar bort inlägget om det visar sig vara riktigt, men är väldigt skeptiskt..
Polisanmäl.Inser att jag satte in 1065kr för ett par nya Dura Ace klingor till det där kontonumret på Handelsbanken igår... har inte hört något sedan dess. Signaturen Mxi Max Hedlund Borås. Vad gör man nu? Det finns en Max Hedlund i Borås. Banken borde väl kunna spåra vem som har kontot?
Du hittade Mxi eller hur?@molleben
Hittar inget på Mxi Max Hedlund. Är han medlem här på Happyride? Har du exakt användarnamn?
Polisanmält nu, tråkigt att vi har såna filurer på Happy.
Hej! Försöker hjälpa en vän att köpa MTB i begagnatträsket och undrar om det är fler som noterat en "Kim" från Eskilstuna?
Först skulle vi åka och titta på en Merida Big Nine Viper som såg fin ut och satt till rimligt pris. Den såldes innan vi kom iväg och fick då höra att samma person sålde en Scott Aspect 900, och undrade vad vi ville erbjuda. Vi la ett bud på 5000kr och mötte honom på 6000kr. SKulle hämta idag kl 14. Fick meddelande att bud inkommit på 6700kr. Vi sa att vi mötte det och kom på avtalad tid men då passade inte kl 14 längre.
Vi valde att inte köra den dryga timmen till Eskilstuna och nu hittade jag ytterligare en annons av samma person på en Merida Big Nine 3000.
Ingen av annonserna ligger förvisso på Happy. Men märkligt att sälja 3st liknande hardtails i någorlunda liknande prisklass och alla beskrivningar med motivationen "säljes pga FS-köp"
Enligt Hitta.se är personen 20 år gammal och fotona är tagna i en stor nyrenoverad villa.
Någon mer som uppmärksammat? Vad skulle ni gjort?
Han använder nog olika namn. Sätt inte in några pengar på Handelsbanken utan att kolla upp säljaren noggrant först.Nyfiken här. Kan han heta Kim Berg?
Han använder nog olika namn. Sätt inte in några pengar på Handelsbanken utan att kolla upp säljaren noggrant först.
Nyfiken här. Kan han heta Kim Berg?
Var mest att jag vet vem personen är isåfall. Han har lämnat in 2 st merida på reparation på en verkstad här i Eskilstuna. Lät så bekant bara med samma tillvägagångssätt och hets över att sälja eller köpa cykel,men behöver ju inte heller betyda något.
Då kan det nog bara vara frågan om en köp och säljgalen yngre herre, oavsett blev det inget köp för vår del. Stressig konversation och budgivning kändes inte värt det med ett avstånd på 12 mil till säljaren.
Det är ju bara 41 pers som rapporterat det som bedrägeri.
....Inser att jag satte in 1065kr för ett par nya Dura Ace klingor till det där kontonumret på Handelsbanken igår... har inte hört något sedan dess. Signaturen Mxi Max Hedlund Borås. Vad gör man nu? Det finns en Max Hedlund i Borås. Banken borde väl kunna spåra vem som har kontot?
Hej! Försöker hjälpa en vän att köpa MTB i begagnatträsket och undrar om det är fler som noterat en "Kim" från Eskilstuna?
Först skulle vi åka och titta på en Merida Big Nine Viper som såg fin ut och satt till rimligt pris. Den såldes innan vi kom iväg och fick då höra att samma person sålde en Scott Aspect 900, och undrade vad vi ville erbjuda. Vi la ett bud på 5000kr och mötte honom på 6000kr. SKulle hämta idag kl 14. Fick meddelande att bud inkommit på 6700kr. Vi sa att vi mötte det och kom på avtalad tid men då passade inte kl 14 längre.
Vi valde att inte köra den dryga timmen till Eskilstuna och nu hittade jag ytterligare en annons av samma person på en Merida Big Nine 3000.
Ingen av annonserna ligger förvisso på Happy. Men märkligt att sälja 3st liknande hardtails i någorlunda liknande prisklass och alla beskrivningar med motivationen "säljes pga FS-köp"
Enligt Hitta.se är personen 20 år gammal och fotona är tagna i en stor nyrenoverad villa.
Någon mer som uppmärksammat? Vad skulle ni gjort?

Jag har gjort polisanmälan och haft förhör. Även den riktiga personen bakom identiteten han använde sig av har gjort polisanmälan. Vi får se vad som händer.....
- Ja, banken kan spåra konto. Gör en anmälan. Gå till Handelsbanken med anmälan, sedan tar de kontakt med polis som tar honom. Tyvärr kommer det personer som dessa då och då. Han har nog torskat förut, kanske något tvångsmässigt? Risken är stor att han aldrig kommer fatta. Förr eller senare kommer han få lära sig en läxa.
Jag har gjort polisanmälan och haft förhör. Även den riktiga personen bakom identiteten han använde sig av har gjort polisanmälan. Vi får se vad som händer.
Såg det med, är på jakt efter en med de speccsen, men vet inte om man orkar ha med honom att göra, var som sagt mycket stress och hets sist. Ligger 2 andra uppe på blocket från honom med!
Kl 0600 förra Lördagen hade jag ett missat samtal från ett nummer mer som står på Lotta Berg i Eskilstuna .... Kanske en slump men...
När jag ringde upp och fick svar senare på eftermiddagen så svarade en man att det nog gällde cykeln,
-Jaha vilken cykel undrade jag.
Cykeln du har på annons men det är nog inte längre aktuellt.
- Ok sa jag och la på.
Fick väldigt dålig känsla av det samtalet då rösten lät väldigt pundaraktig och "cykeln" han(någon) ringt om 0600 en Lördagsmorgon ligger ute för drygt 40 000kr.
Var mest att jag vet vem personen är isåfall. Han har lämnat in 2 st merida på reparation på en verkstad här i Eskilstuna. Lät så bekant bara med samma tillvägagångssätt och hets över att sälja eller köpa cykel,men behöver ju inte heller betyda något.
Är cyklarna ens fotade i samma miljö? Kan ju iofs vara i trapphus, lägenhet mm. Men om 7 cyklar står på 7 olika golv så känns det än mer lurt.Hej igen, har du något om denna person på sistone? Jag blir helt förbryllad... Jag är fortf på jakt efter cykel, denna gång åt min sambo som jag råkat smitta med MTB-intresset. Har sett diverse annonser bara inom några få dagar, och nu hittar jag dessa två:
![]()
Mountainbike säljes i hela Sverige | Blocket
Blocket är hela Sveriges marknadsplats inom kategorin mountainbike säljes i hela sverige med över 1854 annonserwww.blocket.se
Om jag bara räknar de jag med säkerhet vet han haft annons på så är vi uppe i 7 stycket nu. Något stämmer ju inte?
Ja efter alla annonser jag sett skulle jag säga att alla är tagna i samma hus faktiskt.Är cyklarna ens fotade i samma miljö? Kan ju iofs vara i trapphus, lägenhet mm. Men om 7 cyklar står på 7 olika golv så känns det än mer lurt.
Hej igen, har du något om denna person på sistone? Jag blir helt förbryllad... Jag är fortf på jakt efter cykel, denna gång åt min sambo som jag råkat smitta med MTB-intresset. Har sett diverse annonser bara inom några få dagar, och nu hittar jag dessa två:
![]()
Mountainbike säljes i hela Sverige | Blocket
Blocket är hela Sveriges marknadsplats inom kategorin mountainbike säljes i hela sverige med över 1854 annonserwww.blocket.se
Om jag bara räknar de jag med säkerhet vet han haft annons på så är vi uppe i 7 stycket nu. Något stämmer ju inte?
Den gröna black forest hojjen är det jag som servat iaf så mycket kan jag säga.
Han kommer in med nya hojjar varje vecka. Jag har förstått på han att han köper billigare cyklar med renoveringsbehov,kommer till mig för att fixa dessa,sen säljer med vinst.
Det jag inte fattar är,hur han hittar dessa cyklar till de priser han säger att han ger för de.
Han sålde nyligen en MYCKET fräsch Scale 935 i kolfiber med fox dämpare och annat lull för 18500kr. den köpte han enligt han själv för 8tusen kr.
Visst,en annan har köpt och sålt massor för att få in en liten vinst,men att han lyckas med cyklar så bra som han gör är över mitt huvud.
Han är trevlig och så,men det har gått lite överstyr nu när han kommer med nya hojjar varje gång han är inne och vill ha storservice på de,och det ska ske typ omgående för att han ska kunna kränga de vidare.
Han har börjat ringa på min privata telefon med,men det svarar jag ej på.
Han var in senast idag faktiskt när jag var på lunch och sökte specifikt mig. Vet inte om han hade ytterligare en cykel som skulle få en makeover..
Jag trodde först det handlade om stulna cyklar,men det enda jag får fram är att det verkar handla om sjukt bra affärer från hans sida för att göra en vinst. Hade jag haft energin och turen att hitta de cyklar han gör så hade jag faktiskt gjort detsamma ,speciellt när det är mitt jobb att serva de.
"hittar" Kan det inte vara så att han bara medvetet köper stulna cyklar men inte bryr sig?
Vad har du för indikationer på att det inte skulle vara stöldgods?