weldion
Aktiv medlem
VARNING för bedragare på Köp och sälj
Värre om han tar betalt och inte skickar sakerna sedan.Varning för en scammer i skåne som säljer diverse garmingrejer utan bild.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Värre om han tar betalt och inte skickar sakerna sedan.Varning för en scammer i skåne som säljer diverse garmingrejer utan bild.
Om ni blir lurade på prylar eller pengar så råder vi alltid att polisanmäla. Vi sparar allt och hjälper polisen med all info som vi har.Ja, hursomhelst så lurade han av mig 2000kr så om någon annan har blivit lurad får ni gärna höra av er.
Ett Happy-alias vore på sin plats om du är säker på att du blivit blåst.Ja, hursomhelst så lurade han av mig 2000kr så om någon annan har blivit lurad får ni gärna höra av er.
kommer lite sent till den här festen....jag tyckte postnord gick väldigt långsamt :-) har någon gjort en polisanmälan på Downhill-ride (A F)? I så fall kanske jag kan synkronisera min rapportDet som ändå inte riktigt stämmer är att bedragarna normalt sett inte markerar annonserna som sålda, de kan ju ta betalt för samma grej flera gånger.
Jag stänger av kontot iaf. Polisanmäl, om ni är flera så försök synka och hänvisa till respektive diarienummer, be dem kontakta johan@happyride.se för att få den info (bankid-identifiering) som vi har.
Kostar det så smakar det!Nu är jfk84 på gång igen, utfärdar en varning. Dock kanske inte någon som nappar på en Garmin 1030 för 20 lax...
Visa bilaga 599361
dock ändrad till 2000 nuNu är jfk84 på gång igen, utfärdar en varning. Dock kanske inte någon som nappar på en Garmin 1030 för 20 lax...
Visa bilaga 599361
Kanske lite starkt att lägga det i en tråd som handlar om bedragare?Ingen bedragare måhända, men en person jag aldrig kommer göra affärer med:
Ja, kanske. Det var inte utan dubier. Men jag hade för egen del uppskattat en (kraftig) varning beträffande samröre med TS vid K&S-affärer.Kanske lite starkt att lägga det i en tråd som handlar om bedragare?
Ja det gör vi i det fall vi tycker det vara befogat och faktiskt helt utan att be om lov eller invänta tillåtande av den som har skrivit något.@marr @jansson99 eller får gärna radera mitt inlägg om det anses över gränsen eller opassande.
Det var mer ett försök till att på ett lite fint och snabbt sätt göra er uppmärksamma på att jag måhända gått över gränsen. ?Ja det gör vi i det fall vi tycker det vara befogat och faktiskt helt utan att be om lov eller invänta tillåtande av den som har skrivit något.
"Denna medlem begränsar vem som kan se deras fullständiga profil."Varning för Joppe66, har annonser ute här bland annat denna
Namnet i swish stämmer inte med var namnet är folkbokförd och flera andra saker i konversationen skickar stora röda flaggor. När jag insisterade på att göra affär face to face var varan lägligt nog helt plötsligt såld till någon annan trots att annonsen är kvar.![]()
Säljes: Sram force vevparti
Längd 170mm, för 68mm vevlager (GXP), 42 kuggar på drevet. Finns sram 50/34 klingor också om dethappyride.se
Ojojoj nu drog du en snabb slutsats där."Denna medlem begränsar vem som kan se deras fullständiga profil."
Är väl i sig alltid (?) någon form
Varning för Joppe66, har annonser ute här bland annat denna
Namnet i swish stämmer inte med var namnet är folkbokförd och flera andra saker i konversationen skickar stora röda flaggor. När jag insisterade på att göra affär face to face var varan lägligt nog helt plötsligt såld till någon annan trots att annonsen är kvar.![]()
Säljes: Sram force vevparti
Längd 170mm, för 68mm vevlager (GXP), 42 kuggar på drevet. Finns sram 50/34 klingor också om dethappyride.se
Ojojoj nu drog du en snabb slutsats där.
har köpt och sålt prylar på happyride för säkert över 100.000, däribland en specialized venge som jag skickat med bussgods utan problem
Behöver inte förklara mig för dig, och jo vevpartiet blev sålt.
Jag tror vi förstår rätt bra hur det ligger till nu och att dold profil är en rätt bra indikatorBara för att visa hur korkad du är, här har i en kille som swishade mig 14.000kr utan att ens veta mitt namn ? och du sitter och gnäller över 1200kr ?
Är det andras namn och nummer du lägger ut n
Visste inte ens att den var dold..Jag tror vi förstår rätt bra hur det ligger till nu och att dold profil är en rätt bra indikator
Så svarade jag andra när du visat intresse Sernevi.Så gick det till.. många Röda flaggor ?
Så gick det till.. många Röda flaggor ?
Hur är det röda flaggor när jag säger till honom att inte göra en affär om han känner sig osäker?Ja där är ett par röda flaggor.
det här inlägget kommer iaf hålla mig borta från just dina försäljningar. det är väl sista meningen som huvudsakligen ställer till det för dig. om du inte förstår, så mycket värre.Ojojoj nu drog du en snabb slutsats där.
har köpt och sålt prylar på happyride för säkert över 100.000, däribland en specialized venge som jag skickat med bussgods utan problem
Som jag förklarat till Sarnevi så föredrar jag att inte träffa folk, dels för min personliga säkerhet men också för min egendoms, vilket jag borde ha förklarat för Sarnevi för att unvika detta. Iallafall gott att vi kunde lösa detta, hoppas du blir nöjd med ditt nya vevparti. Case closed ?Jag och @Joppe66 har snackat och jag har fått mina misstankar undanröjda. Med det sagt så står jag för de flaggor jag pekade på ovan, och om någon är naiv nog att skicka 14000 utan att ifrågasätta så får det stå för dem. Det är ju snarare sånt beteende som gör att bedrägerierna ökar och är så framgångsrika, att folk inte tänker efter före.
Sedan vad gäller att inte göra affärer om man känner sig osäker och då hänga ut någon, så ser jag det lite som civilkurage att informera andra om jag ser en tydlig risk. I detta fallet väntade jag tills jag hade bekräftelse från en annan forummedlem att vevpartiet fanns kvar trots att du sa till mig att det var sålt. Att skriva saker för att lugna en osäker köpare är ju ett ganska standardförfarande i bedrägerier där man vill att någon ska betala i förskott, och om en köpare blir osäker och vill försäkra sig lägga ner den tråden och gå vidare till nästa offer är även det en flagga.
Nej, det gjorde jag inte.Ojojoj nu drog du en snabb slutsats där.
Case closed. Ha en fin dag ?Nej, det gjorde jag inte.
Jag vill gärna veta på vilket sätt jag har avkrävt dig någonting över huvud taget.
Nej.Case closed. Ha en fin dag ?
Det vore fint med en ursäkt istället för ytterligare påhopp.Sanningen är att det var inte mot dig, det var menat mot Sarnevi haha.
Har du så tråkigt att du sitter o drygar dig här? ?
Det är viktigare att ha full koll på vart säljaren bor och rätt identitet.Det bästa sättet, om man nu inte kan göra affären fysiskt, är att be säljaren skicka en film på sig, varan och körkortet, och där säljaren bekräftar att varan kommer att skickas så snart betalning influtit. Alternativt att köparen gör motsvarande. Då kan man åtminstone stämma motparten om det skulle bli problem. Jag föreslog den lösningen vid köp av en Garminklocka på Blocket, men då backade säljaren plötsligt ur...
Ett affärsupplägg á la Joppe 66 skulle jag kraftigt avråda alla från.
Nja, det beror väl på. Säg att det handlar om en klocka för 4 000 kr; de allra flesta har så mycket i utmätningsbara tillgångar. Men visst: man får väga in böket och stöket med att få in pengarna också.Det är viktigare att ha full koll på vart säljaren bor och rätt identitet.
Många struntar i att dom till slut åker fast och du kommer isf aldrig få tillbaka några pengar.
Fast det hade jag inte ställt upp på.Det bästa sättet, om man nu inte kan göra affären fysiskt, är att be säljaren skicka en film på sig, varan och körkortet, och där säljaren bekräftar att varan kommer att skickas så snart betalning influtit. Alternativt att köparen gör motsvarande. Då kan man åtminstone stämma motparten om det skulle bli problem. Jag föreslog den lösningen vid köp av en Garminklocka på Blocket, men då backade säljaren plötsligt ur...
Ett affärsupplägg á la Joppe 66 skulle jag kraftigt avråda alla från.