Varning för Free Motion på Gran Canaria

Nu var det ju inte vikten på cykeln sådär jättenoga och visst hade jag hyfsad koll på det redan innan, men att bemöta en enkel fråga ställd i förbifarten med dumdryghet och sedan blåsa upp den ytterligare ger ett väldigt märkligt intryck. Hur ser man på sina kunder i just den här butiken? Jag kan inte uttala mig om andra uthyrare på ön inom samma firma, men just dessa personer ska nog inte hålla på med service.

Manofmanymissions sa:
Nu var det ju inte vikten på cykeln sådär jättenoga och visst hade jag hyfsad koll på det redan innan, men att bemöta en enkel fråga ställd i förbifarten med dumdryghet och sedan blåsa upp den ytterligare ger ett väldigt märkligt intryck. Hur ser man på sina kunder i just den här butiken? Jag kan inte uttala mig om andra uthyrare på ön inom samma firma, men just dessa personer ska nog inte hålla på med service.

Jag fick typ liknande reaktion när jag bad om att få en insexnyckel för att ändra vinkel på styre och reglage - hur noga kan det vara egentligen?

Hyrde av dem i Puerto de Mogán i år. Inget knussel och killen i kassan verkade rentav medlidsam när han var tvungen att ta 50€ extra för att jag skadat ramen så att man såg kolfiber.

Han var dock spanjor och såg ut som en cyklist, vet inte hur det är på de andra uthyrningsställena.

/Jesper

Min erfarenhet: Hyrt av Free-Motion i Arguineguin två gånger de senaste tre åren. Har funkat utan några problem alls båda gångerna.
De har till och med varit ganska trevliga och hjälpsamma på det sätt jag förväntar mig av en cykeluthyrare.

bara föratt vara motvalls så har jag ochså blivit bemöt helt ok på playa ingles free motion.
Men bara vart här två julonyår cykelvecka turer typ. Frågade iofs aldrig vad hyr mtb väger ;)

me.I.am sa:
Om folk hyr snabbt och enkelt utan frågor så är dom trevliga, weird.
Tja, har jag bokat en Cannondale CAAD 12 med Ultegra i storlek 54 med LOOK-pedaler och en sadelhöjd på 75 cm och jag får just exakt det så ställer jag inte så många frågor som är jobbiga att svara på, så på det sättet har jag nog varit en enkel kund....

Jag har varit säljare i 25 år. Jag är väldigt bra på att låtsas att mina kunder har rätt.
Det är det som gäller. ?

Jag funderar på att köpa cykel på plats av Free Motion. Är det korkat? Är de så dryga som den här tråden får det att låta?
Lutar för närvarande åt en Supersix EVO med DI2.

Tillbaka
Topp