Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
För att de i praktiken är en marknadsplats där säljaren ansvarar för att varan är laglig. På ett annat forum jag hänger på var det samsungladdare som det flaggades på.Fyndiq verkar helt galet. Hur kan dom få fortsätta?!
Det är ju bara en plattform. Dom har inget ansvar för vad som säljs eller skrivs på deras site. Precis som några av världens högst värderade företag, Amazon, Youtube, Facebook mfl.. ;)Fyndiq verkar helt galet. Hur kan dom få fortsätta?!
Som TV-apparater i USA där folk köper en dyr tv på en big box-butik och returnerar en mycket billigare tv då de pga volym inte alltid hinner kontrollera..Det läskigaste är väl ifall folk börjar returnera fejkprodukter till annars seriösa webbshoppar/butiker
Råkade ut för något liknande på Bikester(gamla).Det läskigaste är väl ifall folk börjar returnera fejkprodukter till annars seriösa webbshoppar/butiker
Gamla som i plural? Typ 3 stycken?Råkade ut för något liknande på Bikester(gamla).
Beställde 54T ratchets och fick någons gamla 18T i förpackningen![]()
Vad svamlar du om?Gamla som i plural? Typ 3 stycken?
3*18=54
Ufff! Var orolig, att man "kopierar" mina Helles ÖL1&2 är den flaska![]()
Är inte fyndiq drop shipping? Du köper ju inte en produkt från en säljare i Kina utan från en svensk handlare som drop shippar varan till dig. Skulle nog tro att fyndiq är fullt skyldiga. Amazon har ju olika säljare, det har inte fyndiq.Det är ju bara en plattform. Dom har inget ansvar för vad som säljs eller skrivs på deras site. Precis som några av världens högst värderade företag, Amazon, Youtube, Facebook mfl.. ;)
Så har jag uppfattat det!Är inte fyndiq drop shipping? Du köper ju inte en produkt från en säljare i Kina utan från en svensk handlare som drop shippar varan till dig. Skulle nog tro att fyndiq är fullt skyldiga. Amazon har ju olika säljare, det har inte fyndiq.
https://vismaspcs.se/ditt-foretagande/driva-eget-foretag/e-handel/dropshipping
Kan ju köpa vanliga produkter på amazon. Snabbt kommer det fram med. Nu är det ofta dagen efter eller samma dag även för oss på landet. Beställde en hår kräm i morse 07:15 kommer nu ikväll.Så har jag uppfattat det!
Kvalificerad skit är det iaf. Rakt igenom, så på det sättet är det ganska likt Amazon ;)
Skulle inte säga att det är okända produkter på amazon. Jag har inte köpt en noname produkt någonsin från amazon. Köper ändå 5-10 produkter i månaden. Är nog lite vad man söker efter.Amazon är så klart inte samma sak. Men de driver onödig konsumtion och frakt, se ovan, som jag tycker man bör undvika.
Även om det går att hitta kända kvalitetsprodukter där är ändå merparten något noname som någon stämplat ut utan någon tanke på långsiktighet eller att produkterna skall fungera på riktigt.
Jag äger amazon aktier. Så du hjälper mig också!Jeff Bezos är ju en cool kille som man gärna vill åka bli ännu lite mer supermegaduperrik. Not.
Tycker också man hittar mycket bra grejer på amazon, till väldigt bra priser också. Handlar nästan uteslutande från amazon själva, ytterst sällan fr tredjepartsäljare. Har handlat allt från bilreservdelar till kattmat där, alltid kända och välrenommerade märken. Dessutom snabb leverans, även långt ut på landsbygden, och bra köpvillkor. All gråimport som underminerar det grossistled som upprätthåller hutlösa priser i Sverige ska premieras, och amazon har verkligen gjort en insats för tillgängligheten därSkulle inte säga att det är okända produkter på amazon. Jag har inte köpt en noname produkt någonsin från amazon. Köper ändå 5-10 produkter i månaden. Är nog lite vad man söker efter.
Det kan du ju ta som en liten hjärngymnastisk övning att försöka fundera ut.Vad svamlar du om?
Jag fattar vad du menar, men vad var poängen?Det kan du ju ta som en liten hjärngymnastisk övning att försöka fundera ut.![]()
Fast det står ju faktiskt på den du anser är förfalskad att det är en Shuimao :D inte ShimanoHej, Fyndiq.se, akta för Shimano m8100kedjan. Gick till polis och anmälde hosmTullverket.bild 1&2 är den flaska längst upp
Jag trodde att det var tillräckligt knasigt för att det skulle vara uppenbart att det var ett lite halvtråkigt skämt.Jag fattar vad du menar, men vad var poängen?
Var det ett försök att skämta?
Majoriteten här vet väl att ett ratchetkit består av TVÅ ringar med 18, 36 eller 54 tänder på varje.
Som på 90-talet när lokala metallindustrin tillverkade dragkrokar åt Volvo, men fick ställa undan pallarna med krokar med Biltemas typskylt på när Volvos inköpare kom på besök...Men är inte kedjorna gjorda på nattskiftet? Som ramarna brukade vara. Precis lika bra bara att de görs när inte Shimano tittar på. Eller är det konceptet dött och begravet?
![]()
Fast det står ju faktiskt på den du anser är förfalskad att det är en Shuimao :D inte Shimano
Sen när har inte Fyndiq olika säljare?Är inte fyndiq drop shipping? Du köper ju inte en produkt från en säljare i Kina utan från en svensk handlare som drop shippar varan till dig. Skulle nog tro att fyndiq är fullt skyldiga. Amazon har ju olika säljare, det har inte fyndiq.
https://vismaspcs.se/ditt-foretagande/driva-eget-foretag/e-handel/dropshipping
Så har jag också förstått det. Men det finns en skillnad mot ex.vis cdon och amazon och det är att hos fyndiq vet du inte i förväg vilken handlare du faktiskt beställer ifrån. Hos cdon och amazon anges det på resp produkts sida, det görs inte hos fyndiq.Sen när har inte Fyndiq olika säljare?
Ur deras allmänna villkor:
"Fyndiq har inget eget lager utan det är de enskilda handlarna som lagerhåller produkterna. Din beställning skickas från respektive handlares egna lager efter att vi har bekräftat din leverans. Om du har beställt produkter som skickas från olika handlare kan produkterna komma att skickas till dig i olika försände"
Fick svar, se nedanHar frågat på deras kundtjänst att det saknas en "vanlig" fråga, vi får se vad de svarar.
Hur säkerställer jag att det är en äkta produkt/vara och inte en fejk?
Nja kan väl diskuteras, beroende på hur definierar det. Du kan ju tex handla produkter från CDON som säljs från Fyndiq vart fall. Samma från Amazon, att du kan köpa från nån annan som i sin tur säljer från andra.Så har jag också förstått det. Men det finns en skillnad mot ex.vis cdon och amazon och det är att hos fyndiq vet du inte i förväg vilken handlare du faktiskt beställer ifrån. Hos cdon och amazon anges det på resp produkts sida, det görs inte hos fyndiq.
https://fyndiq.se/produkt/shimano-d...Cl9xE9tKpx2ujzdPNosxodFBm7vgnbycaAvrREALw_wcB den finns kvar!Hej, Fyndiq.se, akta för Shimano m8100kedjan. Gick till polis och anmälde hosmTullverket.bild 1&2 är den flaska längst upp
Vad fult de täcker över varumärken. Uppenbart försök till att lura.