[Varning!] Sabotage i Kristinehamns Bikepark!

gunnar.westholm

Aktiv medlem
Slet i lördags av av ledbandet på insidan höger tumme pga nån idioOot roat sig med att placera lastpall i landningen under lilla droppet.
Myrphys lag såg till att jag då för ovanlighetens skull kom från ovansidan in i parken och inte såg landningen som jag alltid annars gör då jag brukar komma upp från skogen på östsidan.
följden blev skrubbsår från topp till tå, och tummen ur led (fixade den själkv med skrik och svordommar på plats), och operation. Ser nu fram emot 6-8underbara handikappveckor i gips >:( Segelbåten får ställas undan oseglad i år.
ÖNSKAR DEN SOM ÅSAMKAT DETTA EN RIKTIGT FET OLYCKA I FYLLAN PÅ TRIMMAD MOPED!!!
Skulle själkvklart ha kollat landningangarna som jag gjort dom ca30-40ggr tidigare. men denna gången skulle jag bara igenom parken för att komma i tid till en framdukad lunch! En sak är säker: Myrphys lag existerar.

Edit av the_TnT: Inte SKRIKA i rubriken, tack.

Senast redigerad av en moderator:
Det är ouppfostrade äckelpäckel som dessa som får en att vilja skriva ord som man i slutändan inte kan stå för, jag önskar äcklet ett vidrigt liv (troligen fortsätta i samma spår med andra ord) och dig en snabb tillfrisknad...

Jag lider med dig!
Jag åkte på exakt samma skada fast på vänsterhanden (jag är vänsterhänt...tack) för två veckor sedan när jag var i Åre. Pissigt värre.

Kirurgen i K-d lär väll snart bli experter på detta, antar att det var där du opererades, och undrar varför alla cyklister åker på detta...

Evig pina till jävla snorjärsar som ställer till det för andra.

Riktigt tråkigt o höra, har aldrig förstått och kommer aldrig förstå hur det står till i skallen på folk som finner nått sjukt nöje i att sabotera på detta sätt. Har själv råkat ut för diverse utplacerade stenar, pinnar o träd på cykelleden som passerar bikeparken, dock tror jag dessa är utlagda av någon som är närmare rulatoråldern än moppeåldern.
Hoppas också på ett snabbt tillfrisknande för dig och att inte "idioterna" avskräcker dig från att använda området kring bikeparken.

/Anders

Här på mitt lokala motionsspår satte dem rep i halshöjd mellan träden över cykel/jogg banan :S detta upptäcktes av mig som tur var och ja slet ner skiten... jevla fucking idioter kan dem inte ta o skaffa sig en flickvän eller något annat och slösa sin energi på...

Öijer skrev:
-------------------------------------------------------
> Det är nog för att hämnas för alla rävsaxar
> som cyklister lagt ut på löparbanorna?

Helvete, dem måste jag kolla så det inte sitter någon joggarfilur i.

Tack för all sympati! Har funderat på en polisanmälan, men dom har ju inte tid med sånna löjliga småsaker numera. Och jag är fullt upptagen med kombinerad familjesemester å läkningsprocess.
Men om det dyker upp mera i K-hamn så kan vi ju samla ihop till en större "pott" å komma med.

Kan du inte få lokalpressen att skriva något? Så att den som sabbat inser att han orsakade något allvarligt. Du kunde ju skadat dig mycket värre om det gått illa.

jomper skrev:
> Kan du inte få lokalpressen att skriva något?
> Så att den som sabbat inser att han orsakade
> något allvarligt. Du kunde ju skadat dig mycket
> värre om det gått illa.

+1

EDIT:
Så kontaktar du NWT:
Adress: Kungsgatan 40,
681 31 Kristinehamn
E-post: kristinehamn@nwt.se
Telefon: 0550-41 25 51
Fax: 0550-126 80
Lokalredaktör: Adina Magnusson, 0550-41 25 51

Senast redigerad av en moderator:
+1

Dessutom tycker jag du ska göra en polisanmälan iaf. Även fast ingen utredning görs så dokumenteras fallet och syns i statistiken. Det kanske kan hjälpa någon annan som råkar ut för samma sak om det finns fler anmälningar liggande.

Krya på dig. :)

Dessutom kan lokaltidningen skriva "Sabotaget är polisanmält", det skrämmer säkert pensionärer som hatar nya saker :)

jomper skrev:
> Dessutom kan lokaltidningen skriva "Sabotaget är
> polisanmält", det skrämmer säkert pensionärer
> som hatar nya saker :)

+1 som fan :-) T

Fördjävlig historia du råkat ut för.

Sjukskrivning låter som ett ypperligt tillfälle att spara semesterdagar.. Lite plåster på såren kanske?

Jag som har varit med från början med den där parken vet att det har hänt att folk har sparkat sönder ramper och sågat i droppen. Idioter som håller på med det där. vi har också havt att någon har tagit sönder spadar och sånt.

Öijer skrev:
> Det är nog för att hämnas för alla rävsaxar
> som cyklister lagt ut på löparbanorna?

Behöver du låna?
falla1.jpg

/Stellan

Jag polisanmälde saken innan jag lämnade kristinehamn. Att kontakta lokaltidningen var ju en bra ide, men kanske lite sent att göra det nu??. Befinner mig nu hemma i Norge.

Var uppe i parken i fredags o hoppade lite, såg att det ligger två stora högar med pall o och en hel del övrigt skrot o skräpar i parken.
Finns det någon "ansvarig" för parken numer eller är det kommunen som är närmast "sörjande" ?
Vore ju inte så dumt om kommunen eller nån annan som får med sig ca 50 lastpall åkte upp o städade upp området från allt skräp, så blir det ju iaf. lite svårare o lägga saker ivägen.

kravall skrev:
> Var uppe i parken i fredags o hoppade lite, såg
> att det ligger två stora högar med pall o och en
> hel del övrigt skrot o skräpar i parken.
> Finns det någon "ansvarig" för parken numer
> eller är det kommunen som är närmast
> "sörjande" ?
> Vore ju inte så dumt om kommunen eller nån annan
> som får med sig ca 50 lastpall åkte upp o
> städade upp området från allt skräp, så blir
> det ju iaf. lite svårare o lägga saker ivägen.

är jag som fortfarande har ansvar för den men jag har tyvärr inte haft tid att greja så mycket i sommar pga privata angelägenheter

skulle vilja städa upp och få ordning men är svårt då jag inte har körkort och inga andra vuxna hjälper till, men jag ska kolla om kommunen kan skicka upp en bil så vi får iväg skiten

jävligt tråkigt när folk saboterar:(

så kom ihåg att alltid kolla alla hopp osv innnan ni kör för fullt

mvh robban

robbankul skrev
----------------------------------
>skulle vilja städa upp och få ordning men är svårt då jag inte har körkort och inga andra vuxna >hjälper till, men jag ska kolla om kommunen kan skicka upp en bil så vi får iväg skiten

Låter inte dumt om du fick upp nån kommunbil o rensade lite, kanske finns några sommarjobbare kvar som har tråkigt :)
Själv är jag billös för tillfället så jag har lite svårt o hjälpa till med städningen, nästan för mycket o ta med allt med en vanlig bil o kärra också.
Ska iaf. försöka få med mig en plankbit o laga "stor"droppet som nån slagit bort bort en planka ifrån.

Ta bilder av skadorna och sätt upp väl synliga i parken, tillsammans med texter som beskriver sabotagen. Dels får det andra åkare att kolla banan innan de kör, dels synliggör det konsekvenserna för sabotörerna. Sabotörerna är i allmänhet obetänksamma kids som inte förstår konsekvenserna av sina sabotage.

kravall skrev:
> robbankul skrev
> ----------------------------------
> >skulle vilja städa upp och få ordning men är
> svårt då jag inte har körkort och inga andra
> vuxna >hjälper till, men jag ska kolla om
> kommunen kan skicka upp en bil så vi får iväg
> skiten
>
>
> Låter inte dumt om du fick upp nån kommunbil o
> rensade lite, kanske finns några sommarjobbare
> kvar som har tråkigt :)
> Själv är jag billös för tillfället så jag
> har lite svårt o hjälpa till med städningen,
> nästan för mycket o ta med allt med en vanlig
> bil o kärra också.
> Ska iaf. försöka få med mig en plankbit o laga
> "stor"droppet som nån slagit bort bort en planka
> ifrån.

jag är tacksam för all hjälp:)
jag cyklar inget själv nu så jag är ju inte där lika ofta heller och har koll på allt
ungarna som cyklar där är duktiga o försöker så gott dom kan o hålla ordning men det behövs nog mer vuxna som hjälper dom ibland

sen så ligger jag i en vårdnadstvist o en massa elände så energin räcker inte till just nu:(
men jag har som mål att det ska va städat o fint innan kylan kommer

gunnar.westholm skrev:
> Jag polisanmälde saken innan jag lämnade
> kristinehamn. Att kontakta lokaltidningen var ju
> en bra ide, men kanske lite sent att göra det
> nu??. Befinner mig nu hemma i Norge.

Alls inte! Jag tycker definitivt du ska testa att höra av dig till dem. Du blir kanske inte med på bild, men om de skriver om det kommer de säkert åka till parken och fota. Bra att du polisanmälde.

Tycker också att Atlas förslag om uppsatta bilder och text kan vara bra både för åkare och mot sabotörer. Maila text och bild till nån som bor i Kristinehamn och kan sätta upp dem vetja.

kravall skrev:
> robbankul skrev
> ----------------------------------
> >skulle vilja städa upp och få ordning men är
> svårt då jag inte har körkort och inga andra
> vuxna >hjälper till, men jag ska kolla om
> kommunen kan skicka upp en bil så vi får iväg
> skiten
>
>
> Låter inte dumt om du fick upp nån kommunbil o
> rensade lite, kanske finns några sommarjobbare
> kvar som har tråkigt :)
> Själv är jag billös för tillfället så jag
> har lite svårt o hjälpa till med städningen,
> nästan för mycket o ta med allt med en vanlig
> bil o kärra också.
> Ska iaf. försöka få med mig en plankbit o laga
> "stor"droppet som nån slagit bort bort en planka
> ifrån.

nu har jag pratat med kommunnen, om cirka 2veckor så kommer det en bil och kör bort skräp åt oss

Var uppe och tog det lilla droppet igår. Skräpet ligger kvar!! Kanske lösningen är en skvätt diesel...
Dessutom upptäckte jag att det lilla droppet har 5 lösa plankor. Ingen poäng att försöka sätta dom tillbaka då stommen är av ruttnande björkstammar. Jag tog bort dom så att ingen annan kommer till skada. Föreslår diesel, eller ny stomme av tryckimpregnerat eller på annat sätt behandlat trä.
Synd att parken förfaller när så mycket energi lagts ned på att bygga den. Tyvärr så reser jag hem i morgon, så hinner inte vara till hjälp.

hej

tyvärr ser det mörkt för parken

kommunen hjälper ej till med städning av parken och jag har försökt engagera killarna som cyklar där men tyvärr så verkar ingen bry sig

kommun har även påpekat att om inte parken är städad och iordning snart så kommer den att tas bort

så ser det ut i nuläget tyvärr

mvh robban

Ett tips är att du Robban kontaktar NKP och bjuder in till en träff med alla kids som åker och deras föräldrar på samma sätt som du så exemplariskt gjorde när du fick till parken. Du kan i reportaget berätta läget och vad du behöver hjälp med. På så vis vädjar du till allmänhet och företag om att alla ställer upp med vad de kan. Man blir ofta förvånad hur mycket hjälpsamma människor det finns bara man bjuder in och ber om hjälp.

Lycka till! Det vore jättesynd om parken rivdes...

Kör hårt - rock on!

/Mathias, Kristinehamn Multisport

www.kristinehamnmultisport.se

ja vi får se hur jag ska göra med detta, har ju egentligen lämnat över ansvaret på parken till ungdomarna själva men tyvärr förstår dom inte eller så vänter dom på att nån annan ska ta tag i allting som ungdommar brukar tänka he he

har varken ork eller tid egentligen att ta tag i detta pga en massa orsaker jag inte vill gå in på här, men samtidigt är det ju synd om den ska försvinna

mvh

hej

vill bara berätta att jag tagit tag parken igen, har byggt en ny kick och även rivit det lilla droppet och byggt ett nytt litet dropp i tryckat virke

samt förstärkt det stora droppet och kört bort allt skräp som legat där länge

försöker nu få tag på bra material till att bättra på befintliga jordhopp och även kunna bygga nya

måste även berätta att jag efter närmare 3års uppehåll köpt en cykel igen och det blev en Kona Shred ram som jag pplockat ihop och skall agera landningsställ för mig i dirten

mvh Robban

Ja, vældigt trevligt att høra att parken lever!
Min tumme ær i full funktion igen, och har ett ærr att skryta med :) Ser fram emot att prova dom nya elementen i parken..

hej

jag har varit indragen i en lång o bråkig vårdnadstvist som jag äntligen vann:)

så nu har jag orken/lusten att greja i parken igen, ska nu bara lära mej hoppa igen.

om nån kristinehamnare vet vart man kan få tag på material typ grus/jord så dra ett pm.
kommunen verkar inte särskilt sugna på att hjälpa till nu tyvärr

kommer även att kommer upp en hemsida snart för parken.

mvh

Vore djävligt kul med en pumptrack/bmx bana runt och imellan hoppen med slätt och fint grus. Men det är ju inget som byggs på en kvart...

Enig i att pumptrack vore otroligt kul. Skulle vara ett perfekt komplement før mig, å ev andra som inte fixar dirt-hopp, men tycker att små o mellanstora dropp ær skojj.

Så bra robban att tvisten løstes sig! Barn(en) ær nog det enda som ær viktigare æn cykling hær i livet..
Och med tanke på det så ær det jævligt mærkligt att kommunen tappar intresset! Kanske det finns någon annan væg att gå. Finns det kanske något aktivitets center, ungdomsgård/organisation eller liknande som kan stå bakom prosjektet?

hej

jo jag jobbar på detta med grus, försöker styra upp det via folk som kän ner folk vägen:)

jo en pumptrack vore roligt och för min del får det gärna byggas men jag kommer ha fullt upp med att bara fixa iordning dom hoppen som redan finns

men får jag bara fram material så får du gärna ta tag i det perp om du vill för jag kommer tyvärr inte hinna. Då det är så många röster som vill ha allt möjligt så har jag sagt att den som tar tag i det själv får i princip bygga vad han/dom vill

kanske vore ett projekt för dig och anders?

mvh

Tillbaka
Topp