Om vi för ett ögonblick, kan överge diskussionen kring grammatiska regler och ortografi, (rättstavning), kanske det är dags att återvända till trådens egentliga innehåll?
Har frågor kring dessa "Elsparkar". Bla: Hur i helvete kan dom vara så förbannat snabba? Jag och min fru, gjorde under måndagskvällen, en badresa på 25km. Eftersom vi skulle handla på hemvägen, hade vi våra standardhojar, dvs 2 äldre touringracers ifrån 1980talet. Efts tempot var lugnt låg vi på strax under 25km/h.
Då blir vi omkörda på cykelbanan av 2 unga killar på elsparkar och hastigheten måste ha legat på långt över 30km/h. För dom bokstavligen flög förbi! Nu är jag ingen batteriexpert. Men på elsparkarna, går det ju knappt att se Li-packen. Borde då inte energin ta slut efter ett par km om man maxutladdar!
Vidare frågar jag mig om det finns tillräckliga bromsar, som ens är i närheten av den hastighet, som fordonen är konstruerade för. Personligen tillåter jag mig själv att starkt tvivla. Detta pga att jag sett flera hoppa av brädena springande. Givetvis kan detta bero på livsstil. Annars verkar det röra sig om PUT, ifrån tillverkarnas sida!
Dvs: Profit, Utan ansvar, Teknik.
Fråga: hur kan dessa fordon ens ha godkänts i Sverige, utan åldersgräns?