"Vart är vi på väg?"

"Vart är vi på väg?"
Jag har hört att fosilbränslen är på väg bort länge nu, men ändå är priset hälften vid pump än vad det var för bara några år sedan, och att "ladda på macken" är dyrare än att "tanka på macken" sett till hur långt man kommer per krona.

"Vart är vi på väg?"
Jag har hört att fosilbränslen är på väg bort länge nu, men ändå är priset hälften vid pump än vad det var för bara några år sedan, och att "ladda på macken" är dyrare än att "tanka på macken" sett till hur långt man kommer per krona.
Är ditt förslag att vi skall bryta mot internationella överenskommelser; desperat söka dispens hos EU och göra avkall på vår kära marknadsekonomi för att kunna subventionera språkvårdande insatser här i landet? Över valet. Låter som en bra idé tycker jag. 😎

"Vart är vi på väg?"
Språkpoliser i all ära! Det viktigaste på ett "Forum", är enligt min mening att alla får komma till tals. Om vi då skall "Dissa", inlägg med att komma ned grammatiska pekpinnar. Riskerar säkert många att känna sig ovälkomna, obekväma och kanske helt avstår från att posta! Om detta sker, blir ju språkpolisernas självutnämnda roll kontraproduktiv. Vilket förhoppningsvis inte var syftet...

Jag skriver på ren Göteborgska: "Harre lavlar. De ska la dom skiita i".

Tillbaka
Topp