Vart kan man se dagens OS-MTB

3barnsfar skrev:
-------------------------------------------------------
> Knycker tråden lite och hoppas det är ok.... Vad
> tror ni, fixar hon topp 10?

Jag tror hon rullar in på 8:e plats... :-)

Svt är otroligt otydliga... Det hänvisas både till Kunskapskanalen OCH SVT1. Börjar ju likna Eurosport.

Edit: båda buden var inte fr svt, svt och dagenstv.com som visar olika.

Senast ändrad:
MTBiker skrev:
> Underbar bana. Precis i min smak.

95% CX... Men den verkar sjukt jobbig. Ffa så är den tv/publikvänlig.

thomalin skrev:
> MTBiker skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Underbar bana. Precis i min smak.
>
> 95% CX... Men den verkar sjukt jobbig. Ffa så är
> den tv/publikvänlig.

Perfekt för en helstel 29:a.

jontis skrev:
> Vilka är det som kommenterar på
> SVT1-sändningen?

Andreas Danielsson är expertkommentator.

Mtb är väldigt kul att cykla men att se det på TV är sådär upphetsande. Känns oftast ganska avslaget efter en kort stund när fältet delats upp efter åkstyrka.

Jag tycker inte om banorna i friidrotten heller. Raksträckorna är ok, men dom där jäkla kurvorna är bara itrriterande. Särskilt bana 3 är riktigt dålig.

XC på en sån här bana är ju helt meningslöst. Som CX eller landsvägsrace från 1904, innan man började asfaltera. Heller inte taktik eller fart från linje resp tempo. Byt ut mot nåt enduroliknande där nåt annat än VOmax mäts,de diciplinerna har vi redan. Och få med DH oxå.

Stuvstaix skrev:
> XC på en sån här bana är ju helt meningslöst.
> Som CX eller landsvägsrace från 1904, innan man
> började asfaltera. Heller inte taktik eller fart
> från linje resp tempo. Byt ut mot nåt
> enduroliknande där nåt annat än VOmax mäts,de
> diciplinerna har vi redan. Och få med DH oxå.

+1. Kul att Alexandra blev 6a men som tävling var det ett riktigt sömnpiller.

3barnsfar skrev:
> Håller med att det inte var den mest tekniska
> bana man sett....trodde faktiskt att nån skulle
> köra helstelt.

Ja, Boonan kan ju damma av sin Spec. Roubaix och ge herrarna en match...

Visst, det är mycket grusvägsliknande sträckor, men nog sjutton finns det rejält tekniska bitar på den banan. Tror inte det är många motionärer som skulle ta sig igenom utan stora problem. Vissa drop och stenpartier tycker jag ser rätt håriga ut, särskilt så nära maxpuls...

Fantastiskt fint kört av Alexandra! Hoppas hon kan hålla och höja den nivån på världscup och mästerskap framöver!

JT skrev:
> Jag tycker inte om banorna i friidrotten heller.
> Raksträckorna är ok, men dom där jäkla
> kurvorna är bara itrriterande. Särskilt bana 3
> är riktigt dålig.

4:a och 5, är inte så bra dom heller. 1 däremot helt ok.

Banorna var väl OK, det är väl mer en fråga om vilka dicipliner som ska representeras om vi inte kan få alla cykeldicipliner i OS. Man har ju en känsla av att det som sker i bikeparks har större plats i allmänhetens medvetande än tex Keirin, men traditionen har stor makt. XC är ju populärt i motionsledet men rätt usel underhållning.

Jag hade gärna sett både downhill och slopestyle på OS programmet. Downhill kanske är lite svårt å få till i.o.m. att man behöver ett rejält berg å bygga på men slopestyle borde gå att lösa.

Stuvstaix skrev:
> XC är ju populärt i motionsledet men rätt usel underhållning.

- Först. Grattis Alexandra till en finfin insats -

Åter till tråden: Tycker ändå att det har blivit bättre underhållning då man kortade ner loppen till ca 90 minuter, kanske man kan ta ner det till 1 timme.

Tyvärr är startfälten i OS inte som vanligt, fler länder är med men inte alla de bästa åkarna.
Ser att herrarna bara har 50 åkare mot det dubbla eller drygt så i vanliga tävlingar. Klart att det blir glest...
Hoppas vi får se ett bra lopp på söndag, trots att Emil inte är med.

Vilka tips har ni till pallen i morgon: Här är mitt

1: SCHURTER Nino - Han är bäst just nu!

2: STANDER Burry - Får han en bra start så!

3: FONTANA Marco Aurelio - Verkat stark senaste tävlingarna!

Nu lär förståss både tvåa och trean vara fel men ettan är jag helt säker på om han inte vurpar eller punkterar. Absalon kan man aldrig räkna bort och Kulhavy kanske har kommit i form.

Tycker det var kul att se att banan innehåller såpass luriga partier, att inte alla kör 3-delat fram och att styrena är någorlunda breda, inte de där stumparna som många fortfarande envisas med i skogen. Sen är det ju mycket grusväg och tillrättalagt förstås men när det är byggt på en gräskulle i London tycker jag det är en helt ok bana med möjlighet till publik och bra täckning på kamerorna. Särskilt kul med svensk på 6:e plats! Fint kört!

Hade jag fått välja hade det varit en bana med mycket rötter, sten, lera, knix osv och INGEN grusväg men detta var helt ok, roligare än Peking.

var ju mycket riktigt ett sömnpiller att se på , men det bror ju mest på tv-produktionen som bara visade en avgjord tätstrid...om varje land fick välja vilka tv-bilder som var intresanta för sina tittare eller om åtminstånde komentatorerna fick lite mer mellantider eller bilder att kommentera till . då tror nog många av oss hade suttit på nålar och skrikit i sofforna när angelica började köra om tjej efter tjej...

hm skrev:
> då tror nog många av oss hade
> suttit på nålar och skrikit i sofforna när
> angelica började köra om tjej efter tjej...

Angelica kom väl på 14:e plats på Cykelvasan idag medan Alexandra körde hårt i OS....

14:30 imorgon är det herrarnas. SVT1
Jag uppfattade det som att det ska finnas en mer avancerad del imorgon som inte var med på damernas, någon som kan bekräfta.?

JockeS skrev:
> 14:30 imorgon är det herrarnas. SVT1
> Jag uppfattade det som att det ska finnas en mer
> avancerad del imorgon som inte var med på
> damernas, någon som kan bekräfta.?

Jag läste någonstans, vet inte var, att det skulle vara en stenkista och ett drop.

Det är väl klart att det är skillnad på tekniskt för mig( oss) och vD som räknas som teknisktför dem ( maxpuls, en miljard som tittar mm mm mm ) men om jag fått dessa stenpartiet på min motionsrunda så hade jag bara njutit!0

Tillbaka
Topp