Vart köpa kraftigt bygellås, skärmar, pedaler??

lalle81

Ny medlem
Vart kan jag köpa lås, skärmar, pedaler mm till en bra kurs och frakt?

Sverige eller utomlands spelar ingen roll..

Abus kraftigaste u-lock samt deras vikbara. Köpt från Rose.

Bilagor

• 20120920_153653.jpg
    20120920_153653.jpg
    197.4 KB · Besök: 22
  • 20120920_153658.jpg
    20120920_153658.jpg
    156.1 KB · Besök: 18
Såg fint ut det där ABUS-låset granit+ eller vad det hette, kändes lite dyrt dock..

Det som är prio nr 1 nu är detta:

* lås (max 500kr)
* pedaler (bara vanliga med clips, SPD-pedaler tänkte jag skaffa till våren)

Har ni några tips?

Tack Kjell, ska kolla där!

Är det samma med lätta vanliga pedaler (billiga och prisvärda), att man kan fynda på classe eller biltema?

Sen kom jag på att jag behöver en pump.. ska man titta efter nått spec. läste någonstans om kolsyrepump, vad är det?

http://www.sks-germany.com/?l=en&a=product&r=Standpumpen&i=2191753745&RENNKOMPRESSOR/

är en populär pump, men du kan ju köpa en billigare. så länge den mäter tryck iaf, så får du utvärdera när den går sönder om du föredrar att köpa en med bättre kvalité till nästa gång.

http://www.xxl.se/cykel/cykeltillbehor/pumpar/cykelpump-airgun-co2-1072789
där är en kolsyrepump, man sätter dit engångspatroner somm fyller ett däck. Kan vara fiffigt att ha med som pump när man är ute och cyklar.

Jag har köpt flera lås (Kryptonite & Abus) och en sadelväska från www.amazon.co.uk, de brukar ha rätt bra priser. Spanar man efter "super saver delivery" så får man ofta gratis frakt också, dessutom är det tullfritt (inom EU).

Nu senast köpte jag ett Abus Granit Futura för £50 (ca 530 kr) - de kostar mellan 800 och 900 i svenska butiker.

Tillbaka
Topp