Vart köpa växelöra till Superior?

Hulken

Medlem
Hej.
Har väntat på ett växelöra till en Superior från Cykelkraft i månader nu och med tanke på deras ekonomiska situation så har jag inga större förhoppningar om att det skall dyka upp.
Finns det någon annan nätbutik man kan beställa ifrån? Det gör inget om det är i utlandet.

Birk Sport i Norge kan hjälpa dig om du inte hittar lösningar på annat håll, deras cyklar Birk är Superior med annan lack.

//Porath

Hej
Har själv letat växelöron som reserv till min Superior. Kommer beställa hem några stycken direkt från fabrik till mig själv. Är det någon som är intresserad av att beställa ett par styck. 349 kr ligger dom på så hör av er.

Passande modeller:
XF 979, XF969, XF 929, WXF 969, WXF 929, XP 949, XP939, WXP 939
Superiors originalnr är: 14-203-120R

Bikecreation sa:
Hej
Har själv letat växelöron som reserv till min Superior. Kommer beställa hem några stycken direkt från fabrik till mig själv. Är det någon som är intresserad av att beställa ett par styck. 349 kr ligger dom på så hör av er.

Passande modeller:
XF 979, XF969, XF 929, WXF 969, WXF 929, XP 949, XP939, WXP 939
Superiors originalnr är: 14-203-120R

Konstigt att det kostar orimligt mycket mer att köpa öron till en kinaram än en high end top of the line xc-hoj!
Det måste ju gå att matcha från någon av sidorna som säljer "universal"?

Jag har chansat och beställt ett öra nu i alla fall från den sidan jag länkade till ovan. Är egentligen till ett annat cykelmärke men originalnumret är detsamma som i Superiors manual så det borde funka. Nu är det bara att vänta och se om det dyker upp ett öra och om det är rätt modell :)

Posta gärna när du vet, får kolla min reservdelar katalog när jag är tillbaka i Sverige igen och se om det finns på samma sida. Har XT och inte sram.

Hämtade ut örat idag. Stämde med det jag beställde. Perfekt att ha i reserv! Detta var alltså örat till en di2-bakväxel på en xf team issue.
IMG_20200117_145021.jpg

IMG_20200117_145028.jpg

Tillbaka
Topp