Vart tog Sixten Fors vägen?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DavidNord

Medlem
Hej! Hittade en mängd av Sixtens trådar när jag senaste åren söket info om mtb-cyklar. Men nu är det tyst, vart tog han vägen?
/David

wukkaN

Aktiv medlem
Hej! Hittade en mängd av Sixtens trådar när jag senaste åren söket info om mtb-cyklar. Men nu är det tyst, vart tog han vägen?
/David
Jag kan ha fel men minns det som att han fick en varning/temporär avstäng och sen inte kom tillbaka. Det var en turbulent tid med rätt mycket tjafs som sabbade en hel del trådar. Sixten var delaktig på sitt sätt, andra på sina sätt.

ooms

Aktiv medlem
Jag kan ha fel men minns det som att han fick en varning/temporär avstäng och sen inte kom tillbaka. Det var en turbulent tid med rätt mycket tjafs som sabbade en hel del trådar. Sixten var delaktig på sitt sätt, andra på sina sätt.
Det fick han ett par-tre ggr, innan han straffade ut sig för gott.

Johge

Aktiv medlem
Han lurkar nog runt här på forumet i annat namn och biter sig i läppen när köprådstrådarna startas en efter en

SLI

Aktiv medlem
Sakna självgoda mobbare? Jaja vi har ju alla olika böjelser här i livet....
Det här kan bli en bra fredagstråd!

Jag tycker att Sixtens utspel hade ett visst underhållsvärde, men det är klart att om man känner sig mobbad så är det inte ok.

SocialGimp

Aktiv medlem
Tyckte han hade ganska bra saker att säga till o från oxå och han är väl den som har hjälpt flest nybörjare med att hitta rätt cykel. Vet inte riktigt om jag tycker att han mobbade folk även om det var en massa hårda ord som flög fram o tillbaka. Å andra sidan har jag inte läst alla trådar o även jag tycker inte att mobbning är ok.

marr

Moderator
Forumvärd
Om jag inte minns fel (detta var innan jag var någon form av moderator) så skickades det en del PM till användare som inte höll med också. Som inte var alls snygga.

Sånt vill vi inte ha här...

Märklig människa iallafall. Ville hjälpa så till den milda grad att han skulle gå över lik.

jingleyschmidt

Aktiv medlem
Typiskt att de värsta grejerna Sixten gjorde skedde bakom kulisserna så bara ett fåtal personer vet vad som faktiskt hände. Snyggt sen att flika in att det rörde sig om ”telefonsamtal” och diverse annat i PM så man målar upp Sixten som ett psykfall.

lundatok

Aktiv medlem
Nu är det ju Jomper med full insyn som kommer med "fake news".
Typiskt att de värsta grejerna Sixten gjorde skedde bakom kulisserna så bara ett fåtal personer vet vad som faktiskt hände. Snyggt sen att flika in att det rörde sig om ”telefonsamtal” och diverse annat i PM så man målar upp Sixten som ett psykfall.

H.

Aktiv medlem
Menar du att det är någon konspiration från moderatorernas sida? Vad skulle Happy vinna på att stänga av honom om han inte hade betett sig som skit? Han hjälpte ju mängder med folk. Men man måste kunna hålla två saker i huvudet samtidigt här. Man kan vara hjälpsam och ett svin på samma gång.

jingleyschmidt

Aktiv medlem
Nu är det ju Jomper med full insyn som kommer med "fake news".

Det är väl iofs allmänt känt att man håller varandra och vissa användare om ryggen på det här forumet. Det ses lite mellan fingrarna på vissa personerns beteende, kontra Sixtens beteende.

Sen ger jag inte så mycket för själva tillvägagångssättet att smutskasta Sixten och måla upp en bild av att han gjorde helt fruktansvärda saker bakom kulisserna och ge hintar, något som de flesta av oss andra inte har möjlighet att värdera och ta ställning till. Förutom vissa då antagligen, som man gärna särbehandlar.

jolov

Aktiv medlem

Sluta nu.

Det är ingen som lägger någon värdering eller utmålar någon som ett psykfall. Det är ett konstaterande av vad som hände från någon med insyn.

jingleyschmidt

Aktiv medlem
Varning: Personangrepp
Och nej, jag tror inte jomper sitter och blåljuger direkt, men jag tänker inte blint tro på vad ett gäng circle jerks skriver på ett forum utan att ha tagit del av informationen och bevisen som sägs finnas. Det är väl ganska sunt känner jag.

jolov

Aktiv medlem
Och nej, jag tror inte jomper sitter och blåljuger direkt, men jag tänker inte blint tro på vad ett gäng circle jerks skriver på ett forum utan att ha tagit del av informationen och bevisen som sägs finnas. Det är väl ganska sunt känner jag.

herregud vad jag ångrar att jag inte var inloggad när jag läste tråden så att dina inlägg var dolda som dom brukar vara.

trevlig helg.

H.

Aktiv medlem
Du menar att han inte ska hängas ut, genom att hänga ut honom?

Och du tror inte att moderatorerna ljuger men du tänker inte tro på dem utan hårda bevis?

Maakus

Aktiv medlem
Håller med! Funderar på att slänga in ordet eMTB i debatten men det kanske blir för mycket?
WaterloggedSecondJumpingbean-size_restricted.gif

jingleyschmidt

Aktiv medlem
Varning: Personangrepp
Du menar att han inte ska hängas ut, genom att hänga ut honom?

Och du tror inte att moderatorerna ljuger men du tänker inte tro på dem utan hårda bevis?

Antingen väljer man linjen att vara helt transaprent, vilket man kan ha åsikter om såklart, eller så skyddar man personen genom att säga att den betett sig illa upprepade gånger och därför blev avstängd i enlighet med forumets regelverk. Varken mer eller mindre. Det hade varit lämpligast med tanke på att Sixten inte kan försvara sig. Nu, med hintarna som circle jerksen hävt ur sig, lämnas man till att spekulera. Det är varken rättvist eller schyst.

thomaslundstrom

Aktiv medlem
Antingen väljer man linjen att vara helt transaprent, vilket man kan ha åsikter om såklart, eller så skyddar man personen genom att säga att den betett sig illa upprepade gånger och därför blev avstängd i enlighet med forumets regelverk. Varken mer eller mindre. Det hade varit lämpligast med tanke på att Sixten inte kan försvara sig. Nu, med hintarna som circle jerksen hävt ur sig, lämnas man till att spekulera. Det är varken rättvist eller schyst.

Ett tips i all välmening: det går att vara oenig med någon utan att ge dem fula namn.

BFS

Aktiv medlem
Jag är inte det minsta insatt, men nog luktar det konspiration lång väg (frånvaron av lukt är beviset!) Mycket verkar tyda att en person uppfört sig illa (offentligt och bakom kulisserna), och fått ta konsekvenserna av det. Men det är vad de vill att vi ska tro! Personerna bakom Happy är Deep state!

jingleyschmidt

Aktiv medlem
Ett tips i all välmening: det går att vara oenig med någon utan att ge dem fula namn.

"circle jerk
The act of constantly sharing the same opinion in a forum full of people who are obviously known to have the same opinion as yours, therefor granting you free upvotes to said opinion, while gathering downvotes to anyone that opposes you on the matter"

Argos

Aktiv medlem
Circle jerksen, dricker dom Cirkelkaffe kanske. :unsure::coffee:

koop58a1a.jpg

H.

Aktiv medlem
Det är ju vad som gjorts.

Varför kallar du moderatorerna för grupprunkare? Får det dig att känna dig tuff?

H.

Aktiv medlem
@jingleyschmidt - kan du inte förklara vad syftet med en omotiverad avstängning skulle vara istället? Vad skulle motivet till att stänga av Sixten med "påhittade argument" vara?

jonte987

Aktiv medlem
Det kan nog betyda både det ena och andra......

Topic är redan avhandlat. Det räcker väl att hänvisa till befintliga, gärna låsta, trådar när frågan kommer upp?
(Sen är det tråkigt det som hände. Flera var väl inblandade men en kunde inte räta sig)

jingleyschmidt

Aktiv medlem
@jingleyschmidt - kan du inte förklara vad syftet med en omotiverad avstängning skulle vara istället? Vad skulle motivet till att stänga av Sixten med "påhittade argument" vara?

Jag vet snart inte hur jag ska kunna skriva till dig utan att vara nedlåtande på ett eller annat sätt. Det är en brist (en av många) jag har som jag måste jobba på. Ha en fin helg nu och unna dig något riktigt gott ikväll!

jolov

Aktiv medlem

wukkaN

Aktiv medlem
Jag vet snart inte hur jag ska kunna skriva till dig utan att vara nedlåtande på ett eller annat sätt. Det är en brist (en av många) jag har som jag måste jobba på. Ha en fin helg nu och unna dig något riktigt gott ikväll!
Ja, det låter som att du gör klokt i att pausa där. När argumenten tryter kommer smädelserna fram lyder det, eller nått i del stilen.

jingleyschmidt

Aktiv medlem
Ja, det låter som att du gör klokt i att pausa där. När argumenten tryter kommer smädelserna fram lyder det, eller nått i del stilen.

Är väl inte så mycket att argumenten tryter, snarare att ingenting verkar gå in. Ibland är det svårt att veta om folk missförstår med flit eller om dom helt enkelt inte förstår.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer