Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Torsby: http://www.fortumskitunneltorsby.se/index.php3?use=publisher&id=1298&lang=1 Långberget: http://www.langberget.se/index.asp?id=791&typ=
Ska köra mitt första vasalopp till vintern och börjar bli riktigt taggad.
Vet inte alls vad jag kan förvänta mig tidsmässigt men det hade varit himla kul att slå familjerekordet som är på ca 6.45. Ska seeda mig via Engelbrektsloppet i februari för att slippa starta i sista startled på vasaloppet. Vilket startled bör jag starta i för att ha en chans på att slå familjerekordet? 5-6? Har en god kondition men teknik och överkroppsstyrka är väl sådär...
Har vi några fler här som ska ta sig an vasaloppet?
Du är mer lyckligt lottad än en annan! Skulle ha att slåss med sub-5.30-tid satt med träskidor och bambustavar om jag skulle försöka. Hade förr någon fundering på att det vore kul att i alla fall testa loppet någon gång, men med Stockholmsvintrar, olust att hålla på och resa en massa för att träna, ovilja att ställa upp dåligt förberedd samt alltmer problem med tår och ffa fingrar så har jag lagt ner det projektet.Ska köra mitt första vasalopp till vintern och börjar bli riktigt taggad.
Vet inte alls vad jag kan förvänta mig tidsmässigt men det hade varit himla kul att slå familjerekordet som är på ca 6.45. Ska seeda mig via Engelbrektsloppet i februari för att slippa starta i sista startled på vasaloppet. Vilket startled bör jag starta i för att ha en chans på att slå familjerekordet? 5-6? Har en god kondition men teknik och överkroppsstyrka är väl sådär...
Har vi några fler här som ska ta sig an vasaloppet?
Bor faktiskt i Stockholm men har lyckats få ihop en hel del mil på de olika konstsnöslingorna som finns. Har som träningsmål att köra två pass på skidorna per vecka, ett kortare kvällspass (~1-2 h) och ett längre helgpass, runt 3 h. Utöver det lite intervaller på trainern och zwift.Du är mer lyckligt lottad än en annan! Skulle ha att slåss med sub-5.30-tid satt med träskidor och bambustavar om jag skulle försöka. Hade förr någon fundering på att det vore kul att i alla fall testa loppet någon gång, men med Stockholmsvintrar, olust att hålla på och resa en massa för att träna, ovilja att ställa upp dåligt förberedd samt alltmer problem med tår och ffa fingrar så har jag lagt ner det projektet.
Bor faktiskt i Stockholm men har lyckats få ihop en hel del mil på de olika konstsnöslingorna som finns. Har som träningsmål att köra två pass på skidorna per vecka, ett kortare kvällspass (~1-2 h) och ett längre helgpass, runt 3 h. Utöver det lite intervaller på trainern och zwift.
Är medveten om att det helt och hållet ligger på föret om sub 7 ska vara görbart, med min lidande teknik behöver jag nog ha rätt före för att fixa det.
Kör på skins och stålsicklar mina skidor, brukar ge mig fint glid!
Har funderat på det men har tyvärr inget gymkort och har ingen stakmaskin hemma eller på jobbet, så blir lite av ett hinder att få till det... Måste vara smidigt att köra intervaller på ski ergen?Låter som en bra upplägg. Kan rekommendera stakmaskin om du vill ha mer grenspecifik träning.
Har funderat på det men har tyvärr inget gymkort och har ingen stakmaskin hemma eller på jobbet, så blir lite av ett hinder att få till det... Måste vara smidigt att köra intervaller på ski ergen?