väsjö bike park 2026?

johan12345

Aktiv medlem
väsjö bike park 2026?
Nån som har koll på läget med Väsjö Bike Park den här säsongen (2026)?

Dom har ju visserligen sida på både fb & instagram men ingenstans står det något om när liften körs eller om det är tillåtet att köra där själv (och trampa upp) när liftarna är stängda. Fick en utskällning av en som jobbade där för några år sen när jag var där och rekade för att jag körde när parken inte var öppen. Hans motivering var att man ju inte fick köra i varken Järvsö eller Flottsbro heller när liftarna var stängda. Och det är väl helt i sin ordning men med all respekt, Väsjöbacken är nog snarare att jämföra med tex Bruket, Ekebyhovsbacken mfl och där är det ju tillåtet att köra även när liftarna är stängda.

Är ju inte jättelångt bort men åker naturligtvis helst dit när liften går. Och om det nu fortfarande är förbjudet att köra där när parken är stängd lär jag inte chansa heller.

väsjö bike park 2026?
Det låter ju väldigt märkligt att man inte får hoja där om liften inte är öppen. Det borde stå rätt tydligt både på deras sida och på plats om så är fallet.

väsjö bike park 2026?
Kommunen har inte förlängt arrendet med dem som drivit backen de senaste 20+ åren så det verkar osäkert vad som händer med liften i år.

Spåren underhålls dock av ideella kraft(er) och vad jag förstår har kommunen uttalat sig positiv till fortsatt cykelverksamhet.

Skulle inte tveka att köra även om inte liftarna går, särskilt som de kanske inte kommer gå så mkt i år.

väsjö bike park 2026?
Skulle inte tveka att köra även om inte liftarna går,
Jag har aldrig tvekat klättra upp där och sedan cykla ner. Åkte deras hiss också några gånger genom åren , men liftkortets pris tyckte jag var för högt för upplevelsen; man betalar ju samma för Flottsbro men får mer för pengarna.

väsjö bike park 2026?
Kommunen har inte förlängt arrendet med dem som drivit backen de senaste 20+ åren så det verkar osäkert vad som händer med liften i år.

Spåren underhålls dock av ideella kraft(er) och vad jag förstår har kommunen uttalat sig positiv till fortsatt cykelverksamhet.

Skulle inte tveka att köra även om inte liftarna går, särskilt som de kanske inte kommer gå så mkt i år.
Tack för info!

Har försökt läsa lite mer på deras Instagram nu och det verkar ju som sagt väldigt osäkert om det öht blir någon lift i år. Verkar ju ändå vara några som fixar lite med spåren och dom verkar ok med att man kör där (såvitt jag tolkar deras inlägg). Men sen stod det också någonstans att dom tagit bort en hel del av hoppen pga att det inte funkade tillsammans med skidåkningen på vintern. Så frågan är ju hur mycket som finns kvar nu? Har ju inte varit där på några år så har som sagt ingen koll.

Nån som kört där på sistone och kan redovisa statusen på spåren?

Tillbaka
Topp