Väska till cykeltröja

Väska till cykeltröja
Det krävs inget geni för att räkna ut vad en cykelpump eller multiverktyg kan höra med kroppen i samband med en krasch. Jag har läst ett antal skräckbeskrivningar från olyckor där pumpar, multiverktyg, mm har penetrerat kroppen och orsakat svåra skador. Det är lätt att bli illamående för mindre.

Väska till cykeltröja
Jag har en sån här i storlek medium.
Den kan du sänka i havet utan att det kommer in något vatten.
I den har jag:
2 slangar
Co2 pump med 2 patroner
Däcksjärn
Multiverktyg
Plasthandskar
En liten trasa

Beställer en sån då jag håller med om att grus och annat bös gärna letar sig in i väskan när det är sånt väder.
Enklaste lösningen är nog att beställa en Trek Domane :)

Väska till cykeltröja
Jag har gjort så i 30 år helt utan några incidenter kopplade till vad jag har i ryggfickorna oavsett eventuella krascher genom åren, och ja jag kommer fortsätta med det precis som den absoluta merparten av cyklister.
Vad mer tycker du krävs för säker cykling, knä och armbågsskydd, integralhjälm?
Nä men då så
Det har inte hänt dig .Då händer det ingen annan heller...?
Gissar att du låter bli att använda hjälm också eftersom du än så länge inte skadat dig.....

Väska till cykeltröja
Nä men då så
Gissar att du låter bli att använda hjälm också eftersom du än så länge inte skadat dig.....
Hej.. För att få kött på benen så kan du väl räkna ut kvoten "trampade kilometer/antal allvarliga olyckor med skador orsakade av däcksjärn i bakfickan" per år i Sverige?? Väntar med spänning.. mvh borano20

Väska till cykeltröja
Själv sneglar jag på denna, men det är lite svårt att förstå hur stor den är då mått saknas:
1627561176158.png

Väska till cykeltröja
Själv sneglar jag på denna, men det är lite svårt att förstå hur stor den är då mått saknas:
Visa bilaga 503239

Väska till cykeltröja
  • 3 zipped pockets
  • Weighs 95g
  • Dimensions (rolled): 31.75 x 16.5cm
  • Dimensions (unrolled): 11.5 x 16.5cm
Tack. Men jag undrar lite var de fått informationen från, det är t ex bara en dragkedja synlig. Man får nog ha lite överseende med att varan är större ihoprullad än utrullad. :LOL:

Väska till cykeltröja
...
Har googlat och googlat men kan inte hitta någonting förutom en väska från USA som utan frakt kostar 700kr, finns inget annat vad jag kan se!
700 spänn.
Det räcker ju till:
Dock inte svettavvisande men den andas istället. ?
Kan med fördel användas med ett par Karhu och en Salomonryggsäck.

Väska till cykeltröja
Har du några bra förslag på sadelväskor som sitter så de inte orsakar skav? Jag har det problemet just nu och letar ny för att slippa slita sönder en massa byxor.
Som sagt så är min slutsats att det enda i sadelväsksväg som funkar för mig är de allra minsta varianterna. De sitter så att det inte finns en chans att komma åt dem med insidan lår. En rätt sliten sådan ser ut så här:
48E3F1D8-D806-4874-8F26-26B62E2B218A.jpeg

2EF060DB-FD99-4F6A-BC33-F9F6E673CB38.jpeg

Den typen finns i alla möjliga fabrikat och jag har aldrig haft ngt problem att hitta sådana.

Senast ändrad:
Väska till cykeltröja
Nä men då så

Nä men då så

Om du är så orolig kan du ju alltid ha en omröstning här och se om alla andra tror det kommer dö om de cyklar omkull med några smågrejer i ryggfickorna.
De har ju trots allt funnits där på cykeltröjorna i närmare 100 år. Om de vore så jävla farligt hade de väl slutat med det för länge sen?

Väska till cykeltröja
Om du är så orolig kan du ju alltid ha en omröstning här och se om alla andra tror det kommer dö om de cyklar omkull med några smågrejer i ryggfickorna.
De har ju trots allt funnits där på cykeltröjorna i närmare 100 år. Om de vore så jävla farligt hade de väl slutat med det för länge sen?

Vid en krasch i lite högre fart går saker sönder och kan lätt få vassa kanter eller en annan form än vad de normalt har. Farten är också en faktor och gör att föremål man inte trodde kunde vara ett problem helt plötsligt blir det.

Väska till cykeltröja
Äsch. Svinstoor påse= påse från bolaget.
Nedåt använder man väl bara lämpliga fryspåsar (finns i 3l, 2l och 1l).
Behöver man inte skrota runt i påsen alltför ofta och vill minimera klipper man bara av överskottet av knuten.
Fungerar sjukt bra och man slipper ytterligare ett elände på sopberget.
Fy hundan för prylar och tillbehör.

Väska till cykeltröja
Denna dök upp i mitt reklamflöde. Kanske kan funka?

Väska till cykeltröja
Visa bilaga 503239

20210802_092612.jpg

20210802_092646.jpg

20210802_092728.jpg

Måtten hoprullad beror förstås på hur mkt prylar man har. Slang+multiverktyg+liten pump får iaf plats hoprullat i en ryggficka.

Själv kör jag telefon/nycklar/pengar i en backcountry research-väska i ena ryggfickan och liten pump i andra ryggfickan. Slang, laglappar och multiverktyg i lezyne road caddy under sadeln (en per cykel, behöver lättviktsslang för att få plats med mtb-slang).

Väska till cykeltröja
Den där såg ut att ha ett bra kardeborreband. Det kan annars vara en sak att ha lite koll på vad det gäller dessa miniväskor. Jag har några som har lite sämre band och där drar jag runt ngt varv eltejp utan på för att säkerställa att de inte lossnar om det hoppar och skakar mkt. Jag har faktiskt tappat en väska på det sätttet.

Väska till cykeltröja
Den där såg ut att ha ett bra kardeborreband. Det kan annars vara en sak att ha lite koll på vad det gäller dessa miniväskor. Jag har några som har lite sämre band och där drar jag runt ngt varv eltejp utan på för att säkerställa att de inte lossnar om det hoppar och skakar mkt. Jag har faktiskt tappat en väska på det sätttet.

Jag med. Varför jag svär till clickfastsatta väskor. Och har en som är laddat med det behövliga på varje cykel så att jag inte glömmer något väsentligt.

Tillbaka
Topp