Västerås-Ludvika på måndag

Ringen

Aktiv medlem
Hej, jag ska cykla till Ludvika från Västerås på Måndag morgon och behöver lite tips/hjälp om bästa vägen?

Fram till Ramnäs har jag allt klart för mig men sen vet jag inte riktigt hur jag ska köra.

Tips?

Senast ändrad:
HejPåDej skrev:
-------------------------------------------------------
> Glöm inte att hålla ögonen öppna efter en viss
> Dude ;)

+1, Ludvika har blivit en helig plats för mig sen jag gick med på happy och skulle ja få syn på 42hz skulle jag skrika som en 14årig flicka på en Justin bäver konsert (eller vad som är poppis nu för tin) och troligtvis svimma ;)

ThrashContinent skrev:
> HejPåDej skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Glöm inte att hålla ögonen öppna efter en
> viss
> > Dude ;)
>
>
> +1, Ludvika har blivit en helig plats för mig sen
> jag gick med på happy och skulle ja få syn på
> 42hz skulle jag skrika som en 14årig flicka på
> en Justin bäver konsert (eller vad som är poppis
> nu för tin) och troligtvis svimma ;)

Haha, jo, hör man nån säga Ludvika tänker man genast happymtb, Surly, Dude, fatbike, 42hz...

Tack för tipsen, jag vil undvika vajjervägar då de är skitläskiga. Har nyss fixat en ny försäkring men vad hjälper den om jag skulle dö av en lastbil.

Lite längre spelar heller te någon roll så länge jag kan hålla mig under 20mil är jag nöjd. Tänkte cykla runt 06-07

V-ås-Skultuna-Ramnäs-Virsbo-Ängelsberg-Fagersta-Söderbärke-Smedjebacken-Ludvika

Jag har lite dålig koll från Söderbärke Ibland ser man cyklister på 66 men den är rätt tungt trafikerad man borde kunna fortsätta på andra sidan Barken men jag har dålig koll på hur beläggningen ser ut

konstruktören skrev:
> Jag har lite dålig koll från Söderbärke ...
> borde kunna fortsätta på andra
> sidan Barken men jag har dålig koll på hur
> beläggningen ser ut

Dvs öster om sjön (i förhållande till 66:an) till Smedjebacken, blir det grusväg har man kört fel. Det är en mycket vackert där.

Ett annat alternativ är att från Ramnäs ta väg 233 förbi Skinnskatteberg, korsa 68:an och svänga av från v233 mot Malingsbo och fortsätta norrut till Ludvika. Vägen från 233 till Ludvika är småkurvig och rolig. Blir lite längre me inte så mycket.

SÅ jäkla nöjd med era tips, verkar finnas flera roliga vägar och inte grus eller vajjerräcken på de ni föreslår. Kul!!!! Hur skulle ni förresten forsla ett par gympaskor? Nån form av sadelväska, finns det nån sån för just skor? Vill helst inte ha rygga då jaginte ska vara borta med än 2 nätter.

jonas-ni skrev:
> http://ridewithgps.com/routes/8218337
>
> Om du vill en mer scenic route tar du
> Fagersta-Vad-Söderbärke-(öster om sjön)
> Smedjebacken. Blir lite längre och kanske något
> lite backigare.
>
> 25 juli kör vi hela 40 milen som en brevet,
> https://ckdistans.wordpress.com/vasterasbreveter/k
> artor-for-vasterasloppen .
>
> Vill du undvika staketvägen på 66:an upp till
> Fagersta, vilket kan vara bra beroende på hur
> tidigt du är ute, tar du vägen via Ängelsberg
> till Fagersta.

Precis det var den vägen jag for efter 66an är inte rolig. Skall nog prova den vägen nästa gång. Jag brukar annars mest cykla över Ängelsberg/Norberg och sedan ner mot V-ås. Barken området är som sagt väldigt fint.

Ringen skrev:
> Efter Malingsbro, ... sedan Ludvika? Bra skyltat?
> Och asfalt hela vägen?

Jag hade varken karta eller GPS med mig när jag körde den vägen första gången och då var det inga problem att köra rätt väg. Antar att det är skyltat lämpligt. Nu vet jag ju hur vägen går så nu funderar jag inte på skyltarna längre.

Det är asfalt hela vägen.

GPS kör jag aldrig med och kareta ska inte behövas för denna sträcka. Har skrivit lite stödor på en lapp bara det får räcka. Och tack för du svarade ja på min "säkerhetsfråga" hehe Asfaltsfrågan :)

Tillbaka
Topp