Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Det verkar som om tävlingen är inställd för 2011. På hemsidan kan man läsa följande: "
2011 års VästeråsXC är inställd. Vi ber att få återkomma under säsongen 2012."
Synd att det inte blir någon tävling på hemmaplan.
Helt rätt “Västerås XC” är inställt I år. (vi var tidsoptimister)
Vi kommer att köra ungdomscuppen “Västmanlands Cup” på samma tid och plats för att på så vis se hur det fungerar. Vi har lagt till klassen p/f 17-Senior så att flera än ungdomarna kan deltaga. Det blir naturligtvis inget långlopp utan vi nöjer oss med 2 varv på den södra delen men vi som kört där förut vet att det kan vara jobbigt nog om man gasar lite. Ta med polarna och var med, ingen licens, klubbtillhörighet eller anmälningsavgift uta “Happy stuk” helt enkelt.
Knubbe, vet inte vart du brukar köra normalt men som XC bana så lär Rocklunda södra fortfarande höra till kategorin stökig och som tävlingsbana definitivt. Jag gilla själv stöket men banan ska förhoppningsvis passa flera än oss. Norra Rocklunda finns dessutom kvar och tycker du att banan är ”like a walk in the park” så kan man alltid ta till den stela singlespeeden eller varför inte racern. Det finns dessutom planer på att förfina banorna ytterligare med nya spångar och grus men det spelar dig kanske mindre roll om du nu har sålt din XC. Tacksam för tipps på nya tekniska stigar kring västerås.
TrpplX: Gillar själv stökig terräng, och gör den befintliga stökigare genom att börja köra helstelt eller SS. Jag har hittat på en slinga av stigarna i skogen vid björnöbron som är dugligt teknisk. Visar gärna vid tillfälle. I Västeråstråden http://happymtb.org/forum/read.php/1/1379494 finns fler upptåg. En delvis teknisk tur som jag inte rapporterat så mycket från är från typ Gäddeholm till Frösåkers brygga.