Västgötaloppet

Västgötaloppet
miklax sa:
jika sa:
Är banan uppmärkt? Är det tillåtet att träna på alla delar eller finns det restriktioner pga markägare likt tidigare år?
Såg precis på Strava att vi möttes på på stadion ungefär när du gick ut på loop 2. Du är snabb... :)

Synd bara att jag hade lite bråttom så hann inte prat med någon av som var ute och snurrade i skogen, vilket alltid är trevligt, tog längre tid än jag räknat med att rulla runt banan då den var rätt mycket tuffare än tidigare!
Kände att en av tjejerna blev lite stressad av att jag låg bakom på en av stigarna inte meningen och kanske svårt att göra något åt.
Speciellt snabb är jag inte, måste varit en synvilla ;-)

Västgötaloppet
Ja vilken banan ni har fått till helt fantastisk, enligt min uppfattning är den numera bland dom bästa och jobbigaste!
Ska bli kul och höra recensionerna efteråt om uppfattningen delas. Kul att det inte är upplagt för klungkörning första loopen som tidigare utan att det gäller att göra sitt eget race från start och placeringen i startbacken blir inte så viktig för resultatet som tidigare.

Hoppas att all som startar är införstådda med att det är en helt annan banan som är så mycket mer krävande annars är risken att det är många krokiga cyklister redan efter första loopen...

Västgötaloppet
pellepluttplutt sa:
Efter startbacken (samma som tidigare) svänger man direkt mot stadion. Första stökpartiet kommer vid stadion.

Hoppas bara det inte blir krovstoppning vid första singeltracken som det blev för ett par år sedan.
Eller så får man köra lite fortare uppför Jönköpingsvägen. :)

Västgötaloppet
PinHead sa:
pellepluttplutt sa:
Efter startbacken (samma som tidigare) svänger man direkt mot stadion. Första stökpartiet kommer vid stadion.

Hoppas bara det inte blir krovstoppning vid första singeltracken som det blev för ett par år sedan.
Eller så får man köra lite fortare uppför Jönköpingsvägen. :)
Hoppas inte det.
Tycker att det är en ganska lång bit innan man kommer till singeltracken så det borde gå bra.

Västgötaloppet
Vi närmar oss start! Ser ut att bli bra förutsättningar för en bra avslutning på säsongen. Vad tror ni som kört banan. Hur lång tid kommer jag behöva (svaret hur långt är ett snöre undanbedes:) )? Beroende på dagsform burkar jag landa mellan 60-30:e plats i herrar motion. Verkar vara många ändringar mot tidigare år så historiska resultat är svåra att jämföra med.

Tänkte även kolla om ngn har koll på antalet höjdmeter vi ska avverka. Har inte hittat ngt tydligt svar på detta.

Nåväl. Lycka till alla som ska köra. Låt hjulen rulla er väg!

Västgötaloppet
Niklas_T sa:
Vi närmar oss start! Ser ut att bli bra förutsättningar för en bra avslutning på säsongen. Vad tror ni som kört banan. Hur lång tid kommer jag behöva (svaret hur långt är ett snöre undanbedes:) )? Beroende på dagsform burkar jag landa mellan 60-30:e plats i herrar motion. Verkar vara många ändringar mot tidigare år så historiska resultat är svåra att jämföra med.

Tänkte även kolla om ngn har koll på antalet höjdmeter vi ska avverka. Har inte hittat ngt tydligt svar på detta.

Nåväl. Lycka till alla som ska köra. Låt hjulen rulla er väg!
En uppskattning är att det tar 15 min extra för eliten och 30 min för de sista motionärerna.
Enligt min Garmin blev det ca 1150 hm vilket är i topp bland de långloppsbanor jag kört.

Västgötaloppet
Min premiär blev inte vad jag hade hoppats,strax innan första spurtpriset gick min kedja åt helvete och hade ingen extra eller möjlighet att laga så det var bara att bryta ihop och börja traska,kändes för jävligt såklart och framförallt när jag tyckte att benen kändes så bra.

Som tur i oturen slapp jag dock gå hela vägen upp till målet,stötte på en funktionär som i all vänlighet skjutsade upp mig.

Den lilla biten av banan jag körde var dock väldigt rolig och jobbig,får bli revansch nästa år.

Västgötaloppet
Årets version av Västgötaloppet var riktigt bra. Sköna stigar och lagom med återhämtningspartier (Saknar dock megabacken i slutet från förra året hehe). Gled in på 3h54m22s. Sjukt nöjd med min egen prestation.

Tillägg: Vissa stigar hade ganska dåligt flyt, det guppade mest.

Senast ändrad:
Västgötaloppet
Johan1978 sa:
Årets version av Västgötaloppet var riktigt bra. Sköna stigar och lagom med återhämtningspartier (Saknar dock megabacken i slutet från förra året hehe). Gled in på 3h54m22s. Sjukt nöjd med min egen prestation.

Tillägg: Vissa stigar hade ganska dåligt flyt, det guppade mest.
Upplevde inte dom guppig stigarna som lika jobbiga när jag testkörde som jag upplevede dem under loppet. När man är trött pallar man inte att ta dom lika snyggt och då upplevs det som jävligt oskönt.... Så tycker iaf jag! :)

Senast ändrad:
Västgötaloppet
Västgötaloppet
Capra ibex sa:
Hur var banan? Ska väl bli likande i år? Hur mkt stig? Hur mkt var bökigt? HT vs FS?

Tyvärr så utelämnas startbacken från tidigare år ur årets Västgötalopp. Det blir istället en startloop uppe vid idrottsanläggningen. Så mer kaos och fler krascher förmodligen :(

Senast ändrad:
Västgötaloppet
Fulkinesen sa:
Capra ibex sa:
Hur var banan? Ska väl bli likande i år? Hur mkt stig? Hur mkt var bökigt? HT vs FS?

Tyvärr så utelämnas startbacken från tidigare år ur årets Västgötalopp. Det blir istället en startloop uppe vid idrottsanläggningen. Så mer kaos och fler krascher förmodligen :(

Finns det någon information om hur startloopen går?
Jag har sett den korta videon de har lagt upp, men blir inte klok på hur den går riktigt.

Tillbaka
Topp