Vattentäta handskar

• Trådstartare Trådstartare pMr
  • Start datum Start datum

pMr

Aktiv medlem
Vattentäta handskar
Jag vill ha ett par helt vattentäta cykelhandskar, lätt fodrade. Inte som en skidhandske, alltså. Och det ska vara riktiga cykelhandskar, inga diskhandskar. :)
Nån som har nåt tips?

Vattentäta handskar
Jag uppskattar mina fingerhandskar från hestra, neoprenmugg och lätt fodrade med typ fleece, varma nog för att cykla i typ -8, och smidiga nog att gräva i fickorna efter nycklarna. :)
Har testat dom rätt grundligt och dom verkar väldigt vattentäta! Typ luta mot en blöt båtdurk i 40 minuter när det går rejäl sjö och skvätter in ordentligt.. Blöt? Nej!

http://www.hestragloves.com/#/sv/handskar/alpine_pro/army_leather_spring/

Men vad "riktiga cykelhandskar" är vet jag tyvär inte.. :P
Dom här funkar att åka skidor i också, men även att cykla, svårt att bestämma mig!

Senast redigerad av en moderator:
Vattentäta handskar
Svårt och delikat det här med handskar. Är själv ute efter en enkel och/eller billig vindtät ofodrad tum-skalhandske att ha utanpå en innerhandske (nähä!) (som man kan variera efter temperatur), men det enda jag hittade på stan i 018-land i helgen var Hestras Gauntlet för 649kr.

Ber om ursäkt för eventuell tråpkapning, men finns det att uppbringa enkla och billiga (läs: upp till 250 kr) skalhandskar eller är skalhandskar som fenomen helt och hållet förbehållet det översta prissegmentet? (och i så fall varför?) Misstänker att ÖoB skulle kunna vara min räddning..

Vattentäta handskar
På innehållsdeklarationen stog det att att handsken innehåller 20% bommul och då fodret aldrig ville sluta vara fuktigt så förmodade jag att det var där bommullen satt. Sen var inte greppet tillräkligt bra för stök o bök(pendling etc funkar) så ja tog bort foder och membran.

Nu bryter de mest vinden, ihop med att par skidhandskar körde jag i -20 i vintras.

Vattentäta handskar
torch skrev:
-------------------------------------------------------
> Svårt och delikat det här med handskar. Är
> själv ute efter en enkel och/eller billig
> vindtät ofodrad tum-skalhandske att ha utanpå en
> innerhandske (nähä!) (som man kan variera efter
> temperatur), men det enda jag hittade på stan i
> 018-land i helgen var Hestras Gauntlet för
> 649kr.
>
> Ber om ursäkt för eventuell tråpkapning, men
> finns det att uppbringa enkla och billiga (läs:
> upp till 250 kr) skalhandskar eller är
> skalhandskar som fenomen helt och hållet
> förbehållet det översta prissegmentet? (och i
> så fall varför?) Misstänker att ÖoB skulle
> kunna vara min räddning..

Jag har ett par Lillsport (http://www.lillsport.com/ -> Products -> Outdoor -> Adventure Mitt 0618? fast svarta) som jag kört med länge. De kostade 200 kr när jag köpte dem men det är nog tio år sedan. De är lite trasiga också där man drar åt runt armen. Jättebra i övrigt, använder dem till alla aktiviteter i snö som inte är längdskidåkning eller löpning. Vet inte om de går att få tag på i Sverige längre, har inte sett några på affär på många år.

Tillbaka
Topp