Vättern 2008 Happy sub9, nu med team banner

PeterA skrev:
-------------------------------------------------------
> Eftersom vi kör på samma startnummer som sub8
> är det nog ingen bra ide eftersom det skulle
> kunna äventyra starttiden om fler tillkommer just
> nu.

Hur då menar du?

Joakim: Själv gillar jag inte riktigt tanken att göra reklam. Alla är naturligtvis välkomna att vara med genom detta forum, men jag tycker vi skall vara en "happy-klunga" som "träffades" och organiserades genom Happy-forumet. Det känns så trevligt så :-)

Om vi verkligen kommer upp i 30 styck eller så, finns ju möjligheten att delar upp gruppen redan från början, eller någon gång under loppet.

14 anmällda förresten - kom igen ni andra!!!!

Härligt Zerå: 20 anmälda - vilken klunga! Hur ser det ut för andra fyra?

/Toni

Senast redigerad av en moderator:
Har lyckats ändra till rätt anmälningsnummer nu efter att missat "Ändra"-knappen på anmälningssidan. Carina Ståbis på MAIF\Vätternrundan fixade detta galant.

Hon frågade om Mattias Gourdon skall vara med i vår grupp. Han hade anmält sig till tidig start och Carina undrade hon skall ändra honom till sen start. Är det "MathiasG" tro?

>Hej!
>
>Din anmälan är nu ändrad till anm nr 238442. Kontrollera detta på www.vatternrundan.se under >Vätternrundan - Starttid&Resultat. Ser att Mattias Gourdon i denna grupp är registrerad på tidig >start - ska denna ändras till sen start?
>Vi önskar dig varmt välkommen till cykelfesten 2008!
>
>Med vänlig hälsning
>
>MAIF/Vätternrundan
>
>Carina Ståbis
>Box 48 591 21 Motala
>Tel: 46 (0)141-22 32 90 el Fax +46 (0)141-21 12 88
>www.vatternrundan.se mailto:info@vatternrundan.se

//Janne

Ja det är min kompis MathiasG. Han missade "sen start knappen".
Hon får gärna ändra honom till sen start. Fixar du det?
Annars får Mathias ringa henne?
Sven

> Har lyckats ändra till rätt anmälningsnummer nu
> efter att missat "Ändra"-knappen på
> anmälningssidan. Carina Ståbis på
> MAIF\Vätternrundan fixade detta galant.
>
> Hon frågade om Mattias Gourdon skall vara med i
> vår grupp. Han hade anmält sig till tidig start
> och Carina undrade hon skall ändra honom till sen
> start. Är det "MathiasG" tro?
>
> >Hej!
> >
> >Din anmälan är nu ändrad till anm nr 238442.
> Kontrollera detta på www.vatternrundan.se under
> >Vätternrundan - Starttid&Resultat. Ser att
> Mattias Gourdon i denna grupp är registrerad på
> tidig >start - ska denna ändras till sen start?
> >Vi önskar dig varmt välkommen till cykelfesten
> 2008!
> >
> >Med vänlig hälsning
> >
> >MAIF/Vätternrundan
> >
> >Carina Ståbis
> >Box 48 591 21 Motala
> >Tel: 46 (0)141-22 32 90 el Fax +46 (0)141-21 12
> 88
> >www.vatternrundan.se
> mailto:info@vatternrundan.se
>
> //Janne

Starttiden är 03:24. Vi borde nog stänga gruppen nu om vi vill behålla strategin och inte hamna alltför nära 04:00-gruppen. De som missat vår grupp kan ju starta med oss i alla fall (är ju ädnå ingen som kollar starttiden ju).

Joakim Quensel skrev:
> Starttiden är 03:24. Vi borde nog stänga gruppen
> nu om vi vill behålla strategin.

Jepp. Snart dags för det. Återkommer i ärendet.

Hej!

Jag är också anmäld och betald.
(Har kollat med Stisse (genom Rickard) så att det är ok att hoppa på lite sent)

/Pablo

Härligt! Ser ju ut att bli en riktigt stor klunga! Nu ser vi bara till att träna ordentligt i vinter så blir den blir snabb också! :-)
Vart bor ni någonstans?

Ja nu ska det tränas! Körde själv ett eländigt pass igår. Usch vad benen var kassa. Måste dopa mig med mera jordnötssmör.
Kanske är det några av göteborgarna som är intresserade av att köra en rejäl räserrunda innan víntern kommer? Kanske öva på lite exotiska klungformationer:) Jag är sugen i alla fall...

Det är kanske lite lätt att säga härifrån Hawaii - men: "Ta det lungt någon vecka nu" - så får man börja det intensiva träningen någon gång om några veckor. Eller - är jag helt ut och cyklar?

/Toni

Jag tar det jävligt lugnt. Jag är sjuk!

Och när jag tillfrisknar så har temperaturen säkert gått ner till -15 och det är bara dubbisar, ylleställ och tredubbla sockor som gäller. Bakteriejävlar. Skit, helvete, faan.

Såja.

Efter moget övervägande hoppar jag av Sub9. Behöver lägga mer tid på familjen och vill inte gärna dra ner på MTB cyklandet. Om jag lyckas cykla mina tre pass MTB i veckan under vintern och dessutom slipper alla sjukdomar som en småbarnsförälder drabbas av så kanske jag tar ett sistaminutenbeslut att köra VR. Men den dagen den sorgen.
Lycka till med satsningen!
/Peter

Jag antar att det är för sent/fullt för att haka på er sub9 klunga?

Hängde inte riktigt med på det där med omvänd ordning.. Du menar alltså att om man anmäler sig nu byter man starttid med den som först anmälde sig så man startar tidigare än 3.30? Vilken starttid gäller isf?

Ja, tyckte det lät lite märkligt :-) Så om man hakar på, hur gör man rent praktiskt för att anmäla sig?

De har börjat i sub10 tråden så vi kan väl börja vi också?

Ska vi tjacka likadana skrikiga tröjor så vi känner grym grupptillhörighet, och igen varann? Och andra oss? Eller presentsnöre i rosett på hjälmen? Det ser förjävligt ut, men syns motbjudande bra och är verkligen snorbilligt. Enkelt att fixa är det också. Om det regnar och /eller är kallt spelar det ju ingen roll vad vi har för balla tröjor under jackor, västar och sopsäckar. Men rosetten på hjälmen, den syns!

SuperApe skrev:
> De har börjat i sub10 tråden så vi kan väl
> börja vi också?
>
> Ska vi tjacka likadana skrikiga tröjor så vi
> känner grym grupptillhörighet, och igen varann?
> Och andra oss? Eller presentsnöre i rosett på
> hjälmen? Det ser förjävligt ut, men syns
> motbjudande bra och är verkligen snorbilligt.
> Enkelt att fixa är det också. Om det regnar och
> /eller är kallt spelar det ju ingen roll vad vi
> har för balla tröjor under jackor, västar och
> sopsäckar. Men rosetten på hjälmen, den syns!

Jag vill ha en officiell retrostylad Happy-tröja. : ) Hoppas det blir varmt bara.

Jag tycker absolut att vi ska ha lika dana tröjor!

* Lättare att hålla ihop gruppen (bättre flyt i kedjan + mindre chans att förlora någon)
* Bättre teamkänsla.
* Mer respekt från övriga åkare när dom ser att vi är ett team.

Jag har redan hört mig för lite hos min lokala cykelhandlare angående ett eventuellt gruppköp på drygt 20 st tröjor. Dom skulle återkomma.

Det var länge sedan det skrevs i den här tråden, så här kommer en liten träningsrapport från vad som i alla fall var mitt första gemensamma SUB9 träningspass.

För att göra en 65.7km historia kort så träffades jag, Danne "Dublin" och Stelios "Evosmos" klockan 19 i Huddinge för ett kvällspass. Det bestämdes det att vi skulle köra en tur runt södertörn inklusive den 16km långa sträckan "Happy Rosenhill Challenge" där Toni "kitzblitz" har den satt ett officiellt tidsrekord.

Efter en trevande inledning på dåligt underhållna cykelbanor med trasiga gatlyktor så kunde kom vi äntligen ut på lite landsväg. Det var första gången för mig som jag kört oupplyst landsväg i kolmörker. Tyvärr strulade min nyinköpta HID-lampa, så vi fick klara oss på våra betydligt enklare lampor. Dannes lampa hade väldigt hög mysfaktor, men verkade mindre lämpade för mörkercykling. Han klagade på att han bara såg sin egen skugga när han låg och drog med oss bakom sig (vilket han gjorde ofta och länge).

4 grader i luften, kolmörker, blåst, regnvåt asfalt (med rejäla bakhjuls-sprut som följd), sunkiga lampor, kalla fötter och mötande bilar som inte bländar av och gör att man blir blind i tre sekunder. Det här är cykling när den är som allra bäst! Danne och Stelios låg och drog som furier, och av Stelios påstådda förkylning märktes ingenting... Jag hade satt intervallen på pulsklockan för lågt, så snart körde jag med mer eller mindre konstant varningssignal över att pulsen var för hög. Vet inte om det var för att jag trampade för hårt, eller för att jag var mörkrädd...

"Rosenhill Challenge" är verkligen kuperad! Jag trodde inte att det fanns så långa backar i stockholmstrakten! Uppförsbackarna ville aldrig ta slut! Att framväxeln hade fastnat på storklingan gjorde kanske sitt till, men i ärlighetens namn så är det inte mycket att skylla på eftersom det aldrig blir särskilt brant.

På vägen tillbaka mot Tullinge möttes vi av en kraftig motvind. Fast det var det ingen som berättade för Danne ångade på i full fart. Själv hade jag fullt sjå att ligga kvar på rullen. Med Danne i gruppen är jag inte det minsta orolig för att vi inte ska orka ta oss runt sjön på våra målsatta nio timmar!

För att summera så var detta ett nyttigt pass för mig! Även om vi inte snittade några högre hastigheter så var detta ett helt annat tempo än jobbpendlingen som jag ägnat mig åt de senaste månaderna!

/ Jocke

Härligt grabbar! Kul att det funkade med eran gemensam träningsrunda; hoppas på mera! Var själv på Rosenhill Challenge någon timme tidigare. Körde på MTB med stora, tjocka däck på så jag vågade inte ta tiden :-)

En förträfflig beskrivning. Mörkt, kallt, blött och jobbigt. Kan det bli bättre? När vi körde DiNotte-turen för ett tag sedan tyckte jag inte det var så farligt med mörkerkörning, men då var det fullmåne så det lyste upp lite. Det gjorde det inte igår! Man såg klappt var vägen svängde ibland. Jag ska nog ta och leta upp tråden "bygg din egen monsterlampa".

Min förkylning som äntligen gav med sig gjorde sig som tur är inte påmind, men min inaktivitet av två veckors utebliven träning gjorde däremot det. Jag kroknade den sista biten så grabbarna fick vänta in mig på de sista uppförsbackarna.

Jag kan bara instämma i att vi har tur som har Danne med oss i gruppen:-) Sub9 blir en kakbit (säger jag nu när det är långt kvar)

Jocke, du har ingen plott över rutten? Jag tror vi missade en vänstersväng mellan Rosenhill och Tungelsta, men jag kan ha fel. Det var så förbannat mörkt.

Ser verkligen fram emot nästa träningspass. Då har Jocke fixat sin lillklinga också så det gäller att dyka upp i form:-)

/Stelios

Glömde säga: jag tyckte vi var lyckliglottade med Jocke i klungan som kan dra oss runt Vättern, om till och med han nu säger att Dublin är så urstark ser det väldigt, väldigt lovande ut! Usch vad man ser fram emot snabba klungkörningspass till våren!

Ha en bra dag!

bra jobbat! vi ska väl samordna några helgdagsturer i dagsljus när vägarna är torra?

jag cyklade 34.8 km i går. på en vidrig motionscykel och jag hatade varenda minut!

Tjaa, i helgen blir det ju torrt och fint. Och jävligt kallt, på fel sida 0-sträcket. Vad sägs om en kortare dubbdäckstur med efterföljande bärs:-)

Tillbaka
Topp