Jag måste bara få skriva av mig lite nu.
Var ute på en lunchrunda med en kollega här i Boulder.
Vi cyklade upp till en bergstopp som heter Lee Hill från jobbet i Gun Barrel.
Vi cyklade uppför Left Hand Canyon, Lee Hill och Dear Trail Road.
Nedåt cyklade vi Lee Hill Road och avslutade med Old Stage Road för att få lite
mer klättring som avslutades med härlig utförslöpa tillbaks till Left Hand Canyon.
Det var tungt och gick långsamt med 39/27 som är den lättaste utväxling som jag har
men vilken fantastisk cykeltur.
Jag börjar nästan förstå varför folk åker till alperna och Mallis för att cykla ... uppför=o)
Kan ju säga att jag är lite sliten nu efter en "liten" lunchrunda på 67 km:-D
Det blev omkring 4 mil transport fram och tillbaka mellan bergen och jobbet men det var
det värt.
Nedåt toppade jag 72.1 km/h, okey jag vet att det inte är så snabbt men jag
ju inte haft racern i mer än en månad jöö ...
EDIT: Höjdskillanden mellan Gun Barrel och Lee Hill är omkring 2200 fot har man sagt mig. Sedan blev det ett antal fot till när vi klättrade uppför Old Stage Road också. Lite svårt att säga hur många höjdmeter det blev utan en höjdmätare tyvärr.
EDIT2: Till sist en liten bild från äventyret. Jag står snopet framför grinden längst upp på Lee Hill och fingrar nervöst på en Snickers bland en massa "No Tresspass och private property skyltar.
EDIT3: Hittade höjden för Gun Barrel där jobbet ligger: 5150 fot och höjdkurvan där grinden är uppe på Lee Hill ligger på 7800 fot så 7800 - 5150 = 2650 fot eller 807,72 meter. Sedan klättrade vi uppför Old Stage Road på hemvägen också och den stigningen är på ungefär 200 meter, men jag ska kolla
det.