Edit 6: Torben Kudsk har mailat mig en version med en massa statistik. Finns att hämta här:
Zippad Excelfil 1,6MB
Torben skriver:
"Vad som är gjord:
Minst 51 personer har inte fått tid i Medevi... Och en del har inte fått
i Hjo. (Jag har ersatt dessa av antingen framräknade tider eller av tid
för medföljare)
Datumjustering vissa ställen
Autofilter
Flikar:
Lite generell statistik är framräknat
Gjort en sida för att ta fram jämförelser (genom att tasta in
startnummer - upp till 12 stk..)
Sedan en massa diagram...
Jag har undvikit makron och add-inns, men vet att inte allt funkar om
man har en äldre version av excel heller"
Torben är blygsam, filen är ritkigt häftig! Kolla in den! Kul med folk som kan svinga Excel :)
Stort tack Torben!
/Edit 6
Så, nu har jag tuggat igenom filen lite. Finns att hämta här i lite olika format:
960 kB PDF
1,3 MB Zippat Exceldokument
408 kB Zippad textfil
1,3 MB textfil
4,5 MB Exceldokument
Snabbast var Kimmo Delfin med tiden 7:50.
Leo hamnade på plats 365 med tiden 9:28, "bara" 1:38 efter Kimmo. Leo körde med en snittfart på 32,12 km/h, dessutom hörde han till de 3% snabbaste åkarna!
Dagens kämpe var troligen Gun Henriksson från Motala som körde på tiden 27:00 blankt.
1.622 bröt tävlingen och 2.374 kom aldrig till start. Totalt var det 13.472 som tog sig i mål.
Edit 5: La till en PDF-version.
Edit 4: Nu är version tre utlagd, nu kommer alla fel direkt från Vätterns hemsida :) V3 inkluderar Tid, Placering, Snittfart, Tid efter "vinnaren" och % snabbare som visar hur många % som var snabbare än en själv. Förhoppningsvis blir det inga fler versioner nu :-D Jag utelämnade placering vid kontrollerna då det inneburit än mer jobb...
Edit 3: Jag har lagt tillbaka den första versionen igen. Lägger in de kompletterande numren från version två i den senare. Version två gjorde helt från grunden med en helt annan datakälla som var mindre bra...
Edit 2: Ny datafil crunchad. *Denna innehåller dock felaktigheter om vilka som brutit. Endel som har brutit har fått en tid registrerad när detta inträffade. Den tiden har felaktigt hamnat i samma kolumn som måltiden. Jag kan omöjligen kontrollera vad som är en målgång eller en bruten tävling (annat än att för hand gå igenom alla 13.916 posterna). Därför stämmer inte heller placeringarna :( Tack igen till Andersa för datat.
Edit: Ny titel.