Vätternresultat

Andersa

Medlem
Vätternresultat
Någon som känner sig manad att piffa upp en resultatlista för 2004 i Excel (t.ex. räkna ut skillnaden mellan starttid och sluttid)? Jag är nämligen helt kass på detta program....

Filen är ca 4MB

Efter tillpiffning kanske den kan publiceras här. Happy ska vara först med allt, är det inte så...

Om någon har lust så skickar jag på mejl.

/Anders

Vätternresultat
Borde det inte vara lätt att importera om man har förra årets excel-ark?
Där finns ju allt färdigt med klockslag, depåer, snittfart, placering i procent m.m.

Den går att ladda ner här http://hem.passagen.se/cyklaigbg/
Klicka på "Resultatlistor"

Jag kan göra ett försök om du lirar över filen Anders! Skicka till: per dot henningsson at gmx dot net

Vätternresultat
Edit 6: Torben Kudsk har mailat mig en version med en massa statistik. Finns att hämta här:

Zippad Excelfil 1,6MB

Torben skriver:
"Vad som är gjord:

Minst 51 personer har inte fått tid i Medevi... Och en del har inte fått
i Hjo. (Jag har ersatt dessa av antingen framräknade tider eller av tid
för medföljare)
Datumjustering vissa ställen
Autofilter

Flikar:
Lite generell statistik är framräknat
Gjort en sida för att ta fram jämförelser (genom att tasta in
startnummer - upp till 12 stk..)
Sedan en massa diagram...

Jag har undvikit makron och add-inns, men vet att inte allt funkar om
man har en äldre version av excel heller"

Torben är blygsam, filen är ritkigt häftig! Kolla in den! Kul med folk som kan svinga Excel :)

Stort tack Torben!

/Edit 6

Så, nu har jag tuggat igenom filen lite. Finns att hämta här i lite olika format:

960 kB PDF

1,3 MB Zippat Exceldokument
408 kB Zippad textfil

1,3 MB textfil
4,5 MB Exceldokument

Snabbast var Kimmo Delfin med tiden 7:50.

Leo hamnade på plats 365 med tiden 9:28, "bara" 1:38 efter Kimmo. Leo körde med en snittfart på 32,12 km/h, dessutom hörde han till de 3% snabbaste åkarna!

Dagens kämpe var troligen Gun Henriksson från Motala som körde på tiden 27:00 blankt.

1.622 bröt tävlingen och 2.374 kom aldrig till start. Totalt var det 13.472 som tog sig i mål.

Edit 5: La till en PDF-version.

Edit 4: Nu är version tre utlagd, nu kommer alla fel direkt från Vätterns hemsida :) V3 inkluderar Tid, Placering, Snittfart, Tid efter "vinnaren" och % snabbare som visar hur många % som var snabbare än en själv. Förhoppningsvis blir det inga fler versioner nu :-D Jag utelämnade placering vid kontrollerna då det inneburit än mer jobb...

Edit 3: Jag har lagt tillbaka den första versionen igen. Lägger in de kompletterande numren från version två i den senare. Version två gjorde helt från grunden med en helt annan datakälla som var mindre bra...

Edit 2: Ny datafil crunchad. *Denna innehåller dock felaktigheter om vilka som brutit. Endel som har brutit har fått en tid registrerad när detta inträffade. Den tiden har felaktigt hamnat i samma kolumn som måltiden. Jag kan omöjligen kontrollera vad som är en målgång eller en bruten tävling (annat än att för hand gå igenom alla 13.916 posterna). Därför stämmer inte heller placeringarna :( Tack igen till Andersa för datat.

Edit: Ny titel.

Senast redigerad av en moderator:
Vätternresultat
TnT skrev:
>1.581 bröt tävlingen och 2.335 kom aldrig till start. Totalt var det 13.228 som tog sig i mål.

Hmm... undrar om det saknas lite folk. Tycker sifforna ser lite små ut. Vad jag har hört så var det 1630 som bröt, och 13450 som kom i mål. Enl. VR själva då alltså.

Snyggt jobbat Tobbe!

"Tobbe är inte bara trevlig, han är effektiv också!"

Vätternresultat
I backen i Kaxholmen lite efter Gränna körde jag förbi startnr 60 som kämpade sig i mål strax före Gun.
Hade då kört in 4 tim på honom.
Själv blev jag #3328, alltså 12 900st efter. Nu börjar man tina lite!!!!

Nilebiker

Vätternresultat
Häftigt, snyggt jobbat Tobbe! :-) 360:a, det får duga då jag ärligt talat inte riktigt vågade hoppas på under tio timmar i det vädret. Första 20 milen gick dock fint, men sista 10 så rullade jag bara i mål utan större fart.

/Leo

Vätternresultat
ohps, ser att jag missat startnummer 17499 och senare! Skickar uppdateringen till TNT så får vi se om det blir någon ny lista.... saknas 324 pers! Typiskt, då kanske man får en sämre placering

/Anders

Vätternresultat
Nu är måltiden = Medevi-tiden för de åkare som passerat mattan i Jönköping.
Kanske därför som en del av de som brutit fått en sluttid.

Vätternresultat
Tyvärr måste jag meddela att det är nått fel,antagligen är indatat fel. Min sluttid är helt plötsligt 50 min snabbare än tidigare... startnr 16727

//Ola

EDIT: privar har rätt i mitt fall iaf, även om Kimmo verkar ha fått rätt sluttid.

Vätternresultat
Hehe, ja, det är allt snurrigt. Då kan ju även Kimmo Delfin ha brutit loppet efter 7:50... ;-)

/Leo - kom i mål, placering oviktig

Vätternresultat
I den första versionen som kom verkar alla tider stämma. De 286(?) som lades in sedan har dock fått tiden vid sista depån som måltid. Troligen ganska lätt att fixa till.

Vätternresultat
Jag har lagt tillbaka version ett igen. Lägger in de kompletterande startnumren manuellt senare (version två var skapad från grunden med sämre data).

Edit: Även Excel-zipfilen uppdaterad. G'natt!

Vätternresultat
Nä, innehåller den funktioner/visningar som du saknar i Anders och min version?

Det är alltså grunddatat jag får från Anders som haltar lite (version ett är inte komplett, version två helt åt skogen med sluttiderna i många fall). Han jobbar på en ny :)

Vätternresultat
Det är några saker extra som finns med i den versionen;
Jönköpingsdepån (på de som saknar tid står det bara "saknas" här)
Snittfart på hela sträckan 300km (i år är distansen 304km)
Placering i procent (alltså hur stor del av startfältet som kom in på en snabbare tid).

Den finns som sagt att ladda ner här om du vill kika. http://hem.passagen.se/cyklaigbg/
Under resultatlistor.

Vätternresultat
Pelle Hå Skrev:
-------------------------------------------------------
> Det är några saker extra som finns med i den
> versionen;
> Jönköpingsdepån (på de som saknar tid står det
> bara "saknas" här)

Det hänger på hur Andersa's datafil blir att se ut.

> Snittfart på hela sträckan 300km (i år är
> distansen 304km)

Simpelt att ordna.

> Placering i procent (alltså hur stor del av
> startfältet som kom in på en snabbare tid).

Också simpelt ordnat.

Lägger till de när jag gör version tre.

Vätternresultat
Placering vid resp tidtagningsmatta är en kul funktion oxå. Trist att den i Jönköping passeras av så få snabba.

Jag väntar med spänning på en uppdaterad version!

Vätternresultat
Raymond: Kan hålla med om det där, det är synd att de envisas med att ha tidtagningsmattan i depån och inte på vägen innan/efter man svänger/kör förbi.

/Leo

Vätternresultat
Ganska kul tycker jag..

6840 TORBJÖRN WAHLQVIST, STÖDE
Vätternrundan 2004
Depå Resultat
Start 23:46
Mål 05:15

Inte illa att cykla runt på 5:29! Måste vara nytt rekord....

Vätternresultat
Snyggt jobbat Andersa och the_TnT.
Vad finns det för möjlighet att använda samma rutiner för Tjejvättern 2004?

Ha en Glad Midsommar.

Vätternresultat
Torbjörn kanske åkte från starten till tältet/husvagnen/login och sov, sedan hoppade han på cykeln och körde i mål när han var utvilad? :-D

/Leo

Vätternresultat
Ingen som snickrat ihop en resultatlista från Tjejvättern 2004???? :-)
Är ju jättenyfiken på att se hur det gick, och lite irriterad över att det ska vara ett tråkigt "motionslopp" utan resultat. Kul att ni fått fram en lista över Vätternrundan så man kan se hur det gick där iaf!!! Lite snurrigt bara att förstå vilken lista som är den gällande....
/Gabriella

Vätternresultat
Alla listor som är länkade är den gällande, fast i olika filformat.

Dock har olika versioner legat ute på nätet vid olika tidpunkter...

Vet inte om Andersa kan matlabba ut en lista från Tjejvättern också?

Vätternresultat
Killar, ni är grymma! Tack för listan. Jag slog min kusins man med 9 minuter och är nöjd med det. Men plats 3043 måste gå att slå nästa år! Tyvärr har jag ännu ej fått tillbaka all känsel i toppen på mina tummar. Det är inte en köldskada för de känner jag till. Måste vara nån form av domning? Nån som känner igen sig?Saknade viss känsel i snoppen ett dygn efteråt men den kom tillbaka. Lätt oroväckande.. Min tjej vill gärna ha en resultatlista för tjejvättern om det är lösbart.

Vätternresultat
Henry:
"Min tjej vill gärna ha en resultatlista för tjejvättern om det är lösbart."

Bara det? Hon bryr sig inte om ditt paket då? ;-)

Stalle - plats 1390

Tack för ett bra jobb med listan!!!

Vätternresultat
Stalle: Oj, det var värst vad vi var nära varandra. Vi kan nog ha setts under vägen någonstans.
2 minuters skillnad i starten och 3 minuter i mål. =)

/Pelle - 1344

Vätternresultat
Stalle, den är rejält funktionstestad och uppträder enligt kravspecen. Alla berörda är nöjda och glada. Tack för att du bryr dig.. ;-) Däremot är tummarna lite risiga än.. Vad tror Andersa och Tobbe om Tjejvättern då?

Tillbaka
Topp