Vätternrundan 2018 [Intresseanmälan]

Strakka

Ny medlem
Anmält intresse hittills:

SUB9
1. villeit | (SUB9)
2. Ptrk | Stockholm | (SUB9)
3.
4. Poacue | Norrköping | (SUB9)
5. MagnusJim | Forshaga | (SUB9)
6. ani (SUB9)
7. Plattsten (SUB9)
8. Stamberg | Karlstad | (SUB9)
9. Davidahlen | Stockholm | (SUB9)
10. Tobias Anderberg | Säffle | (SUB9)

SUB10
1.
2. Stal | Falun | (SUB10)
3. tnj80 | Göteborg | (SUB9-SUB10)
4. Åke | Göteborg | (SUB9-SUB10)
5. Nammee91 | Stockholm | (SUB10)
6. Erra | Nykvarn | (SUB10)
7.
8. Andrtore | Karlstad | (SUB9-SUB10)
9. Bromspedal | Falköping | (SUB10)
10. MatteXC (SUB10)
11.
12. Settantasette77 | Haninge | (SUB10)
13.
14. RanniEoN | Stenungsund | (SUB10)
15. Kristofferkamp | (SUB10)
16. Danijel | (SUB10)
17. Lson | Lidingö | (SUB10)
18. Jhvass | Västerås | (SUB10)
19. Heb | Boden | (SUB10)

Senast ändrad:
Jag är ständigt sugen på en fikarunda... Minst 30 km/h i rullsnitt, men paus på alla depåer och bara ha trevligt runt.

Jag kan tänka mig att hålla 30-33 km/h i rullsnitt, flera stopp men inte de större depåerna. Gärna SUB10, lite av en dröm för mig.

Jag kan ta på mig att fixa fram teamkläder, så länge vi blir 10 eller fler som beställer. Tröja + bibs går på ca 500-600 SEK, med egen design och helt egen design på tröjan med avseende på funktion (comfort fit eller racefit), vilka tyger (mesh på ärmar samt sidor och lycra på resten, elastan på ärmama m.m. Jag har bra kontakter i Asien, så det ska inte vara några problem. Design står jag för och allt runt omkring.

Något som håller ihop gruppen bör vi ju ha tycker jag.
Någon som vet när VR kansliet delat ut platser till grupper?

Anmält intresse längre upp. Premiär för VR om det blir av.
När måste man bestämma sig?
Vad kostar det?
Om man ångrar sig efter betalning, är avgiften vaskad då?

me.I.am sa:
Vad kostar det?

Det brukar vara 1 nov då avgiften ska vara betald, tror den är 1400:-. Nu är det via en förbokad grupp, då kan datumen vara annorlunda. Du kan alltid ta en försäkring, jag blev sjuk och kunde inte vara med i år. Så jag fick pengarna tillbaka. Du kan alltid sälja din startplats efteråt, så du kan få tillbaka pengarna på det sättet också.

Strakka sa:
me.I.am sa:
Vad kostar det?

Det brukar vara 1 nov då avgiften ska vara betald, tror den är 1400:-. Nu är det via en förbokad grupp, då kan datumen vara annorlunda. Du kan alltid ta en försäkring, jag blev sjuk och kunde inte vara med i år. Så jag fick pengarna tillbaka. Du kan alltid sälja din startplats efteråt, så du kan få tillbaka pengarna på det sättet också.

Försäkring gäller för sjukdom eller liknande antar jag, visa läkarintyg då? Antar att man i så fall inte bara kan ångra sig?
(ja, jag är lite velig)

Jag är sugen på sub10. Blir premiärvättern nästa år och kan tänka mig att göra det i grupp :) men hur funkar det då? Räcker det att jag meddelar här att jag är intresserad så anmäler sedan gruppledare ens intresse?

me.I.am sa:
Strakka sa:
me.I.am sa:
Vad kostar det?

Försäkring gäller för sjukdom eller liknande antar jag, visa läkarintyg då? Antar att man i så fall inte bara kan ångra sig?
(ja, jag är lite velig)

Ångra dig kan du alltid göra, men har du väl betalt avgiften så får du inte den tillbaka :) men som sagt, du kan alltid sälja din startplats efteråt och vi får alltid bra, attraktiva tider.

Nammee91 sa:
Jag är sugen på sub10. Blir premiärvättern nästa år och kan tänka mig att göra det i grupp :) men hur funkar det då? Räcker det att jag meddelar här att jag är intresserad så anmäler sedan gruppledare ens intresse?

Intresseanmälan måste du nog göra oavsett, men sen startas en grupp där man välja att gå med i. Fördelen är att du är garanterad en plats.

Strakka sa:
Nammee91 sa:

Intresseanmälan måste du nog göra oavsett, men sen startas en grupp där man välja att gå med i. Fördelen är att du är garanterad en plats.

Okej, men hur lämnar jag intresseanmälan da? Kan jag bara skriva det här? (Lite noob på det här, kanske märks)

Nammee91 sa:
Strakka sa:
Nammee91 sa:

Okej, men hur lämnar jag intresseanmälan da? Kan jag bara skriva det här? (Lite noob på det här, kanske märks)

Det är ingen fara, vi har alla varit nybörjare :) Här lämnar du intresseanmälan för att cykla med gruppen, anmälan till Vätternrundan gör du på deras hemsida. Här har du en länk som förklarar, du måste alltså skapa ett konto på vatternrundan.se:

http://vatternrundan.se/om-anmalan/

Julgus här kommer att anmäla hela gruppen till VR kansliet (där anmälan öppnar idag 17:00!), den gruppen kommer du sen att kunna gå med i. Då vi alla har samma mål är det bra med samma starttid :)

Önskemål om 40 platser med starttid 0300-0600 (det fanns bara det alternativet/tidsintervallet med anständig starttid) än nu anmält för Happyride.se. Vi får sedan se vad vi får, dvs tilldelning av platser o starttid.

Senast ändrad:
julgus sa:
Önskemål om 40 platser med starttid 0300-0600 (det fanns bara det alternativet/tidsintervallet med anständig starttid) än nu anmält för Happyride.se. Vi får sedan se vad vi får, dvs tilldelning av platser o starttid.

Suveränt Julgus, tack för att du fixar! Då håller vi tummarna för en tid efter 04:00...

Info idag:
Intresseanmälan till förbokade sub-grupper Vätternrundan 2018.

Ett stort tack för ert deltagande i år! Vi kunde ju knappast ha fått bättre väder J
Hoppas att ni har hunnit återhämta er, haft en härlig midsommar och att ni får en härlig semester!

Formuläret för intresseanmälan på Mina Sidor är nu öppet och stänger 31/8.

Säkerheten för våra cyklister viktigast av allt för Vätternrundan!
Vi jobbar ständigt med utveckling som bidrar till ökad säkerhet för våra cyklister. Vissa delar av banan kan komma att ändras – allt för att sätta våra cyklisters säkerhet i första rummet. Det betyder att vi inte vet i nuläget exakt hur bansträckningen kommer att se ut framåt.

Men… Minsta antalet cyklister per sub-grupper kommer vara precis som tidigare; minst 20 st. och som flest 40 st.

Viktigt att tänka på är att ni som cyklister i grupp med stor cykelvana också har ett stort ansvar över hur ni förhåller er till andra cyklister. Var föredömen! Hela 50% av våra cyklister i loppen är förstagångsåkare och många av dem upplever en stor osäkerhet när det kommer stora klungor. Vi som arrangör får in en hel del kritik både avseende hur grupper förhåller sig till enskilda cyklister men också vice versa.
Genom information på hemsida, nyhetsbrev och sociala medier vill vi uppmärksamma såväl vana cyklister som nybörjare vikten av att samverka för att upplevelse ska bli den allra bästa – för alla!

Vätternrundans lopp är motionslopp vilket betyder, precis som i andra sammanhang, att farten behöver anpassas och hänsyn behöver visas till medcyklister och övrig trafik längs vägen. Tiden får aldrig bli viktigare än säkerheten!

Jag kommer även i år att göra ett dokument med gruppnamn, planerad åktid och kontaktuppgifter till gruppledaren som skickas ut till alla gruppledare. Vill du INTE vara med i dokumentet, var snäll och mejla till mig.

Vi har i år nya regler för våra sub-grupper
Anledningen till våra nya regler är att vi under Vätternrundan 2017 fick erbjuda grupper tider efter kl. 06:20 för att det inte fanns platser kvar vare sig av tiderna mitt på dagen på lördagen eller vid de efterfrågade tiderna efter kl. 03:00. Många grupper valda då att tacka nej till att delta.
Det blev sedan platser lediga pga. av att många grupper inte fyllde det antal som de bokat upp. Detta gällde såväl grupperna mitt på dagen på lördagen som grupperna med andra starttider. Det har varit mycket plockande hit och dit med antal cyklister i grupperna vilket gör att många grupper som vill cykla inte får några platser.

För 2018 har vi tagit beslutet att alla som bokar platser måste betala dem innan anmälningskoden skickas ut. Intresseanmälan stänger den 31/8. Ni får en bekräftelse på antal platser och starttid v. 35-36, och platserna ska vara betalda senast den 27/9. Koden skickas ut efterföljande vecka, och anmälan kommer vara öppen för er ända fram till 13/6 2018.

Anmälningsavgiften är 1 800 SEK/person och vi gör INGA återbetalningar på platserna, så planera era grupper noga J

Varmt välkomna till Vätternrundan 2018!

Vänliga hälsningar

Carola Vikman
Vätternrundan

+46 141 22 32 91 (direct)
+46 141 22 32 90 växel/switchboard

Box 48, 591 21 MOTALA
http://vatternrundan.se/

VATTERN_cmyk.png

Vätternrundan i sociala medier
Facebook | Twitter | Instagram | YouTube | MyNewsdesk

Namnlöst-2
Vättern Bike Games, 6-8 oktober: ANMÄLAN ÖPPEN!

Strakka sa:
Finns det några hålltider/datum att förhålla sig till? Så lägger jag upp dem i första inlägget...

Jag är intresserad av att deltaga med er, men förstår inte riktigt alla siffror som skrivs :/

Ny inom cykling, men skall nog inte vara några problem att hänga på :)
Skriv gärna PM och förklara lite om någon har lust :)

Siffrorna är vad du tänker dig att satsa på för tid. T.ex. innebär sub9 att man vill åka i en grupp som satsar på en tid (strax) under 9 timmar.

Hallå, är intresserad av att köra med er nästa år, sub 9-10 är av intresse. Hur ska man gå tillväga, måste man gå in och anmäla sig på vätternrundan hemsida?

andrtore sa:
Hallå, är intresserad av att köra med er nästa år, sub 9-10 är av intresse. Hur ska man gå tillväga, måste man gå in och anmäla sig på vätternrundan hemsida?

Hej, jag tror att intresseanmälan öppnar 6 september och det gör man på VRs hemsida. När gruppen har fått en starttid kan man gå med. Jag ska skriva in alla datum i första inlägget.

Senast ändrad:
Någon som har stenkoll på processen och datum för förbokade sub-grupper får gärna skriva ner det så lägger jag in det i första inlägget...

ooms sa:
Strakka sa:
Någon som har stenkoll på processen och datum för förbokade sub-grupper får gärna skriva ner det så lägger jag in det i första inlägget...
Står det inte i julgus inlägg ovan (mailet fr VR)?
Njae eller så hänger jag inte med. Det står mycket om den förbokade gruppen och den som administrerar den anmälan. Vad jag ska göra som individ står inte, ska jag t.ex. göra en intresseanmälan till VR som individ och sen till den förbokade gruppen (när kan man göra det?) eller gör man intresseanmälan direkt när man ansluter sig till gruppen? Jag har fått en del meddelanden från andra förvirrade och jag har inte fullt koll.

Senast ändrad:
Vad tror ni om att lägga ut vart man bor? Bor man ni närheten av varandra är det ju lätt att skicka PM till varandra och köra lite rundor tillsammans ?

Jag har mailat VR-kansliet om ett förtydligande avseende anmälningsförfarandet inför 2018. Återkommer då svar kommer.

Tillbaka
Topp