Info idag:
Intresseanmälan till förbokade sub-grupper Vätternrundan 2018.
Ett stort tack för ert deltagande i år! Vi kunde ju knappast ha fått bättre väder J
Hoppas att ni har hunnit återhämta er, haft en härlig midsommar och att ni får en härlig semester!
Formuläret för intresseanmälan på Mina Sidor är nu öppet och stänger 31/8.
Säkerheten för våra cyklister viktigast av allt för Vätternrundan!
Vi jobbar ständigt med utveckling som bidrar till ökad säkerhet för våra cyklister. Vissa delar av banan kan komma att ändras – allt för att sätta våra cyklisters säkerhet i första rummet. Det betyder att vi inte vet i nuläget exakt hur bansträckningen kommer att se ut framåt.
Men… Minsta antalet cyklister per sub-grupper kommer vara precis som tidigare; minst 20 st. och som flest 40 st.
Viktigt att tänka på är att ni som cyklister i grupp med stor cykelvana också har ett stort ansvar över hur ni förhåller er till andra cyklister. Var föredömen! Hela 50% av våra cyklister i loppen är förstagångsåkare och många av dem upplever en stor osäkerhet när det kommer stora klungor. Vi som arrangör får in en hel del kritik både avseende hur grupper förhåller sig till enskilda cyklister men också vice versa.
Genom information på hemsida, nyhetsbrev och sociala medier vill vi uppmärksamma såväl vana cyklister som nybörjare vikten av att samverka för att upplevelse ska bli den allra bästa – för alla!
Vätternrundans lopp är motionslopp vilket betyder, precis som i andra sammanhang, att farten behöver anpassas och hänsyn behöver visas till medcyklister och övrig trafik längs vägen. Tiden får aldrig bli viktigare än säkerheten!
Jag kommer även i år att göra ett dokument med gruppnamn, planerad åktid och kontaktuppgifter till gruppledaren som skickas ut till alla gruppledare. Vill du INTE vara med i dokumentet, var snäll och mejla till mig.
Vi har i år nya regler för våra sub-grupper
Anledningen till våra nya regler är att vi under Vätternrundan 2017 fick erbjuda grupper tider efter kl. 06:20 för att det inte fanns platser kvar vare sig av tiderna mitt på dagen på lördagen eller vid de efterfrågade tiderna efter kl. 03:00. Många grupper valda då att tacka nej till att delta.
Det blev sedan platser lediga pga. av att många grupper inte fyllde det antal som de bokat upp. Detta gällde såväl grupperna mitt på dagen på lördagen som grupperna med andra starttider. Det har varit mycket plockande hit och dit med antal cyklister i grupperna vilket gör att många grupper som vill cykla inte får några platser.
För 2018 har vi tagit beslutet att alla som bokar platser måste betala dem innan anmälningskoden skickas ut. Intresseanmälan stänger den 31/8. Ni får en bekräftelse på antal platser och starttid v. 35-36, och platserna ska vara betalda senast den 27/9. Koden skickas ut efterföljande vecka, och anmälan kommer vara öppen för er ända fram till 13/6 2018.
Anmälningsavgiften är 1 800 SEK/person och vi gör INGA återbetalningar på platserna, så planera era grupper noga J
Varmt välkomna till Vätternrundan 2018!
Vänliga hälsningar
Carola Vikman
Vätternrundan
+46 141 22 32 91 (direct)
+46 141 22 32 90 växel/switchboard
Box 48, 591 21 MOTALA
http://vatternrundan.se/
VATTERN_cmyk.png
Vätternrundan i sociala medier
Facebook | Twitter | Instagram | YouTube | MyNewsdesk
Namnlöst-2
Vättern Bike Games, 6-8 oktober: ANMÄLAN ÖPPEN!
Strakka sa:
Finns det några hålltider/datum att förhålla sig till? Så lägger jag upp dem i första inlägget...