Vätternrundan 2018 [Intresseanmälan]

Själv bor jag i Nykvarn, och kör gärna rundor i krokarna. Södertälje, Gnesta, Järna, Mariefred mm
Även samåkning ner till Motala kan vara av intresse :)

Nu har jag lagt upp lite information om teamkläder, för den som är intresserad :) Börjar tidigt den här gången så tröjorna hinner användas innan VR också...

Strakka sa:
Nu har jag lagt upp lite information om teamkläder, för den som är intresserad :) Börjar tidigt den här gången så tröjorna hinner användas innan VR också...

Härligt engagemang!
Kul!

Mindre kul att jag inte gillar färgerna men handlar ändå.
Finns det en chans att du byter färger så röstar jag för det :-)

MichaelOberg sa:
Strakka sa:

Härligt engagemang!
Kul!

Mindre kul att jag inte gillar färgerna men handlar ändå.
Finns det en chans att du byter färger så röstar jag för det :-)

Som jag skrev i informationen, alla kommer att ha åsikter... men någon måste bestämma :) Finns det snyggare färgkombinationer? Absolut! Ljusblått eller rött hade kanske varit snyggare, men utifrån den erfarenhet vi har från tidigare år så är synlighet det viktigaste... o vi kommer att synas!

Senast ändrad:
Strakka sa:

Jag gillar tröjan skarpt och framförallt att det går att köra med sina favorit-BIBS i svart!
Angående storlekar, är måttet framtaget genom att mäta på tröjan rakt över och dubbla resultatet? Jag är redan nu pepp på nästa års runda, repris på årets väder vore en dröm!

Bromspedal sa:
Strakka sa:

Jag gillar tröjan skarpt och framförallt att det går att köra med sina favorit-BIBS i svart!
Angående storlekar, är måttet framtaget genom att mäta på tröjan rakt över och dubbla resultatet? Jag är redan nu pepp på nästa års runda, repris på årets väder vore en dröm!

Kul att du gillade den och också uppfattade det med bibsen, tror att de flesta äger ett par svarta samt att det är så himla individuellt med passform, padding m.m.

När det gäller bröstmåttet så tar du runt om, midjemåttet är bara bredden på midjan. Lite udda för oss, tydligen självklart för vissa leverantörer ?

Jag bor ett par mil utanför Falun, jag kör iofs en klassiker så jag cykeltränar mest på hösten efter Lidingöloppet och just före VR.

Strakka sa:
...
När det gäller bröstmåttet så tar du runt om, midjemåttet är bara bredden på midjan.
...

Hehe, det förklarar saken.
Tyckte väl att måtten såg lite väl mycket "supermodell" och lite för lite "lagom tjock man i sina bästa år" ut. :)

ceel sa:
Strakka sa:
...
När det gäller bröstmåttet så tar du runt om, midjemåttet är bara bredden på midjan.
...

Tyckte väl att måtten såg lite väl mycket "supermodell" och lite för lite "lagom tjock man i sina bästa år" ut. :)

Tycker tröjan ser helt OK ut och den syns ?
Tänker på storlekarna, om man jämför med andra märken ex Trimtex är de likvärdiga eller behöver man gå upp en storlek?

tnj80 sa:
ceel sa:
Strakka sa:
...
...

Tycker tröjan ser helt OK ut och den syns ?
Tänker på storlekarna, om man jämför med andra märken ex Trimtex är de likvärdiga eller behöver man gå upp en storlek?

Jag har tyvärr aldrig använt Trimtex, så det vet jag faktiskt inte. Rktigt svårt att jämföra storlekar mellan märken. Även vid ganska lika mått kan de uppföra sig olika beroende på t.ex. tyg.

Strakka sa:
Erra sa:
Proffsigt och snyggt med kläderna :)
Gillar dom :)

Kul att du gillar tröjan :) Blir vi tillräckligt många kan jag nog få till ett riktigt bra pris samt kanske en liten bonus...

Vi får hoppas att alla i gruppen går med på att köra i den och sedan håller vi tummarna för att vädret och vindarna är på våran sida. Det är ju redan så att man börjar längta ?

tnj80 sa:
Strakka sa:
Erra sa:
Proffsigt och snyggt med kläderna :)
Gillar dom :)

Kul att du gillar tröjan :) Blir vi tillräckligt många kan jag nog få till ett riktigt bra pris samt kanske en liten bonus...

Vi får hoppas att alla i gruppen går med på att köra i den och sedan håller vi tummarna för att vädret och vindarna är på våran sida. Det är ju redan så att man börjar längta ?

Iaf några så att vi kan hålla ihop gruppen. blir vi 15-20 pers, cyklar disciplinerat och kan ha några förhållningsregler så ska det ju inte vara några problem ? Jag är sjukt taggad, i dålig form just nu men till våren så...

Hej cykelvänner,

Anmäler mitt intresse till sub9 (kan även köra sub10). Bor i Stockholm och cyklar för det mesta söderut ner mot Nynäs - Södertälje med omnejd. Kör gärna lite gemensamma rundor med de som bor i länet.

Sange sa:
Hej cykelvänner,

Anmäler mitt intresse till sub9 (kan även köra sub10). Bor i Stockholm och cyklar för det mesta söderut ner mot Nynäs - Södertälje med omnejd. Kör gärna lite gemensamma rundor med de som bor i länet.

Hej Sange! Kul att du ska med, det finns flera från Sthlm anmälda så ni kan nog få ihop en bra grupp. Platserna fylls på snabbt...

Kul! Riktigt snygga tröjor också.
När grupperna är spikade får vi helt klart försöka köra några gemensamma fikarundor. :-)

Sange sa:
Hej cykelvänner,

Tja! Jag bor centralt i stockholm. Kanske kan köra någon helgrunda någon dag!

Tack till er som dragit igång gruppen och fixar med VR kansli och kläder! Uppskattas mycket!
Nu får vi hoppas att vi blir några till, ju fler vi är ju fortare orkar vi ?

Har grupperna planerat något stopp på vägen eller kör vi konstant?
Kommer det finnas möjlighet att byta grupp om man tränar bra/dåligt så man hamnar i "rätt" grupp?

Sist jag körde med Happy (var väl 5-6 år sedan...) körde vi tre stopp: 3 + 6 + 6 min för vår sub10-grupp.

Det tyckte jag funkade bra då och skulle tro att det är fullt görbart även för sub9 tex. Jag antar att vi kör något liknande igen..?

Gällande att byta grupp är väl inget bestämt förrän vi står på startlinjen... Väl där är det väl lite snårigare eventuellt men det beror ju på vilken starttid vi får...

tnj80 sa:
Tack till er som dragit igång gruppen och fixar med VR kansli och kläder! Uppskattas mycket!
Nu får vi hoppas att vi blir några till, ju fler vi är ju fortare orkar vi ?

Kul att det uppskattas! ? Jag har tänkt om lite med tröjan, vill verkligen inte att det ska blir en engångströja. Roligare om man kan använda den efteråt också..

Planeringen har väl inte kommit så långt, varje grupp behöver nog en "general", som håller ihop det hela. Sen några regler som t.ex. hur gör vi vid punktering? Stannar vi eller lämnar vi stackarn? Sånt är viktigt att vara överens om innan annars tar det inte långt tid innan det inte mycket kvar av gruppen...

Jag tror på fler, men korta stopp. 5 min kan gör under för diverse kroppsdelar. 6x4 min med kanske 2 korta stopp till (punktering m.m.), det ger ett rullsnitt på ca 31 km/h.

MichaelOberg sa:
Strakka sa:
Kul att det uppskattas! ? Jag har tänkt om lite med tröjan, vill verkligen inte att det ska blir en engångströja. Roligare om man kan använda den efteråt också..

Vad är det du har tänkt om angående tröjorna?

Designen, så den blir mer användbar utanför Vätternrundan. Det blir mer valuta för pengarna om man kan använda den när som....

Strakka sa:
MichaelOberg sa:
Strakka sa:

Vad är det du har tänkt om angående tröjorna?

Designen, så den blir mer användbar utanför Vätternrundan. Det blir mer valuta för pengarna om man kan använda den när som....

Ok! Tummen upp jag köper oavsett haha.

Fick svar precis...

Hejsan Johan,
Det förfarandet som du beskriver nedan gäller för de som har anmält intresse till en SUBgrupp mellan kl 12-13 på lördagsförmiddagen.
Det gäller alltså inte de som vill cykla i det ordinarie fältet mellan fredag kl. 19:30 - lördag 06:XX. J
Och jag ser att ni har anmält intresse till den ordinarie tiden, så var och en betalar som vanligt på Mina sidor vid anmälan

på frågan jag ställde;

Hej!
Vi har försökt att förstå hur 2018 förfarande är tänkt att fungera men vi får inte ihop det.
Det som framgår är att man ska göra intresseanmälan o betala för samtliga platser i önskad grupp innan vi får anmälningskoden till gruppen.
Men hur vi ni vem som betalar till vilken grupp, dvs hur vet ni att gruppen är fylld o då skickar koden till oss?
Mvh
Johan

Så jag utgår från att vi blir tilldelade plats o erhåller en kod precis som förra året. De som sedan betalar o nyttjar koden har en plats i gruppen.

Någon får gärna ta över detta från mig eftersom jag ser jag jag inte kommer kunna köra VR nästa år pga andra engagemang. Pm.

Jag måste nog sätta ett frågetecken vid mitt namn. Jag tänkte ta nästa år och satsa på löpning vilket innebär att jag har Göteborgs varvet och Stockholm Marathon nära inpå Vätternrundan. Det gör att jag nog inte kommer cykla så mycket innan Vätternrundan, iofs så hade jag bara 50-60 mil cyklade innan Vättern i år och utan cykelstrul så hade det gått vägen. Nu tappade jag gruppen med några minuter mellan varje planerat stopp.
Så ett litet frågetecken får man sätta vid mitt namn.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp