Vätternrundan 2018 [Intresseanmälan]

Jag var inne och tittade på kläderna också, jättefina :) Finns det möjlighet att beställa och få tillgång till dem redan i år eller är det de tiderna som redovisades under länken som gäller?

Övrigt; Bor i Forshaga och är intresserad av träning i närheten av Värmland.

Mvh Magnus

MagnusJim sa:
Jag var inne och tittade på kläderna också, jättefina :) Finns det möjlighet att beställa och få tillgång till dem redan i år eller är det de tiderna som redovisades under länken som gäller?

Övrigt; Bor i Forshaga och är intresserad av träning i närheten av Värmland.

Mvh Magnus

Hej Magnus!
Jag satte deadline till slutet på februari för att många har det tufft direkt efter jul, många utgifter den perioden. Tanken är iaf att tröjorna ska vara klara till våren, så de kan användas innan VR. Jag ska ändra designen (både form och färg) så att de kan användas även efter VR. Gillar när man får valuta för pengarna. När jag lägger upp kläderna i webshopen så kanske jag även lägger in möjlighet till att beställa bibs och keps.

Om någon är sugen så är vi ett 50-tal cyklister varje lördag och onsdag från Södertälje som utgår.
Lördagar kl 09:00 och onsdagar kl 18:00.
Brukar bli lite längre rundor på lördagarna ca 8mil. Brukar delas upp i 3-4 klungor med olikt hastigheter och tempon :)
Skicka ett PM för detaljer :)

Hej, det här blir min första Vätternrundan.
Hänger gärna med er runt, vill under 10h så SUB10 blir bra.

19. RanniEoN | Stenungsund | (SUB10)

Mvh//Richard

Det verkar som att uppdelningen blir på SUB 9 och SUB10, så att det blir lättare framöver att förhålla sig till vilken grupp man vill cykla med.

Sorry, jag såg fel. Var till Bike games de hade öppnat ?

Men vet någon hur man gör när man anmäler sig till en grupp. Jag har bara kört själv tidigare.

tnj80 sa:
Sorry, jag såg fel. Var till Bike games de hade öppnat ?

Men vet någon hur man gör när man anmäler sig till en grupp. Jag har bara kört själv tidigare.

Jag kommer att få en kod som jag skickar, med hjälp av koden anmäler man sig till gruppen. Återkommer med mer info när det är dags.

Jag kan tänka mig ett försök i SUB 9 grupp nästa år. Kört de senaste 6 åren så börjar hitta vägen runt nu ;-)

Hej
Jag är intresserad av sub 9 men det verkar bara vara nio stycken hittills. Cyklade i år med HR på 9.30 och vi var cirka 15-20 stycken. Tror att man bör vara så många för att kunna pressa sig under 9 timmar med max 3 stopp.

De flesta verkar satsa på 9:30-10:00, hade varit riktigt kul att vara en enda stor grupp. Jag kan t.ex. tänka mig att pusha mig lite extra och satsa på SUB9:30. Då ska det till en grupp på 20-25 pers.

Hej igen!
Är min kompis oxå medräknad? Tror han har ett konto här på happyride men osäker på användarnamnet. Han heter iaf Tobias Anderberg.

Hej
Kanon!
Bara för ordning skull. Tobias har också tänkt Sub 9.
Övrig info. Jag bor i Karlstad och Tobias i Säffle.

Vi ska vänta på en kod innan vi gör intresseanmälan på vätternrundan?

Stamberg sa:
Hej
Kanon!
Bara för ordning skull. Tobias har också tänkt Sub 9.
Övrig info. Jag bor i Karlstad och Tobias i Säffle.

Vi ska vänta på en kod innan vi gör intresseanmälan på vätternrundan?

Då ändrar jag det. Du ska anmäla dig först, intresseanmälan öppnar idag 15:00.

Hej igen
Jag kanske är ute och seglar men blir lite fundersam när jag läser om anmälningsförfarandet på Vätternrundands hemsida.

"5. a) Skapa ny grupp (fler än 1 person och max 40 personer)
Fyll i gruppens namn och skicka anmälan. Du får ett mail som bekräftar att du valt att skapa en grupp. Klicka på Nästa steg. Nu kan du önska starttid i prioritetsordning samt lägga till eller bjuda in vänner att ansluta till gruppen. Väljer du att lägga till dina vänner direkt behöver du deras kundnummer och födelsedatum (ÅÅ-MM-DD). Du kan också ge dina vänner anmälningskoden, så loggar de själva in på Mina Sidor och ansluter till gruppen. Du som gruppledare kan välja att stänga din grupp när du ser att samtliga finns namngivna i den. Detta gör du genom att klicka på hänglåssymbolen. Du kan också ta bort deltagare genom att klicka på papperskorgssymbolen bakom deltagarens namn.

b) Gå med i grupp Väljer du att gå med i en grupp måste du få gruppens anmälningskod av gruppledaren. Logga in på Mina Sidor och välj rubriken Gå med i grupp och ange koden."

Betyder detta att man ska vänta på kod?

Stamberg sa:
Hej igen
Jag kanske är ute och seglar men blir lite fundersam när jag läser om anmälningsförfarandet på Vätternrundands hemsida.

"5. a) Skapa ny grupp (fler än 1 person och max 40 personer)
Fyll i gruppens namn och skicka anmälan. Du får ett mail som bekräftar att du valt att skapa en grupp. Klicka på Nästa steg. Nu kan du önska starttid i prioritetsordning samt lägga till eller bjuda in vänner att ansluta till gruppen. Väljer du att lägga till dina vänner direkt behöver du deras kundnummer och födelsedatum (ÅÅ-MM-DD). Du kan också ge dina vänner anmälningskoden, så loggar de själva in på Mina Sidor och ansluter till gruppen. Du som gruppledare kan välja att stänga din grupp när du ser att samtliga finns namngivna i den. Detta gör du genom att klicka på hänglåssymbolen. Du kan också ta bort deltagare genom att klicka på papperskorgssymbolen bakom deltagarens namn.

b) Gå med i grupp Väljer du att gå med i en grupp måste du få gruppens anmälningskod av gruppledaren. Logga in på Mina Sidor och välj rubriken Gå med i grupp och ange koden."

Betyder detta att man ska vänta på kod?

Hej, du ska inte skapa en grupp... du ska gå med i en ? Så lägg en intresseanmälan och sen är det bara att vänta...

:)
Tänkte bara att när man gör intresseanmälan så väljer man "Gå med i grupp" eller "Cykla själv". Utan kod får man välja "Cykla själv" Går det att ansluta till grupp senare fas man valt Cykla själv?

Strakka,
Har du fått anmälningskoderna? Vi ska ange dem nu när vi anmäler oss till gruppen, alternativt att du bjuder in oss individuellt till respektive grupp.

/Lars

Lson sa:
Strakka,
Har du fått anmälningskoderna? Vi ska ange dem nu när vi anmäler oss till gruppen, alternativt att du bjuder in oss individuellt till respektive grupp.

/Lars

Egentligen var det Julgus som skötte det, men han kunde inte vara med så jag erbjöd mig att ha kontakt med kansliet. Jag har tyvärr inte hört något från honom sen dess...

Jag tror att en person tar på sig att skapa en grupp. Denna person kommer då få ett mail med kod som kan delas ut till de som skall vara med i gruppen (obs! detta är vad jag tror. Enligt mitt inlägg tidigare idag)

Stamberg sa:
Jag tror att en person tar på sig att skapa en grupp. Denna person kommer då få ett mail med kod som kan delas ut till de som skall vara med i gruppen (obs! detta är vad jag tror. Enligt mitt inlägg tidigare idag)

Jo så är det, personen som gjorde det (Julgus) har lämnat över till mig, men jag har inte fått svar från kansliet ännu. Jag kollar upp det.

Stamberg sa:
Jag tror helt enkelt att du väljer "Skapa ny grupp" vi intresseanmälan.

Nä jag tror inte det, för vi har ju en förbokad grupp med starttid mellan 03:00-06:30. Så det är en annan process, vi är garanterade dessa platser. Det är vi inte med en vanlig grupp.

Senast ändrad:
Hej
Jag vill inte vara tjatig men.... :)
Satt nu på lunchen och klickade runt lite på Vätternrundans sida. Kom in på sidan "Förbokad Grupp". Där läste jag:
"Anmälningsavgiften till förbokad grupp i Vätternrundan för 2018 är 1800 kr. Anmälan av förbokad grupp kan göras från och med 28 juni klockan 17.00. Sista anmälnings- och betaldag är 31 augusti."

Det finns en förbokad grupp? Isf har vi missat betalningen. I alla fall jag :(

Chilla!! Förra året fick jag koden 30:e september och när du knappat in den så har du ytterligare ett antal dagar på dig att betala! Likaså året före det.
Det du är inne och kikar på är förmodligen de "riktiga" sub-grupperna som startar mellan 12-13 på lördagen.

Stamberg sa:
Hej
Jag vill inte vara tjatig men.... :)
Satt nu på lunchen och klickade runt lite på Vätternrundans sida. Kom in på sidan "Förbokad Grupp". Där läste jag:
"Anmälningsavgiften till förbokad grupp i Vätternrundan för 2018 är 1800 kr. Anmälan av förbokad grupp kan göras från och med 28 juni klockan 17.00. Sista anmälnings- och betaldag är 31 augusti."

Det finns en förbokad grupp? Isf har vi missat betalningen. I alla fall jag :(

Tillbaka
Topp