Vätternrundan 2018 [Intresseanmälan]

Ja det ska inte vara några problem. Man måste skilja på ordinarie grupper, förbokade grupper och sub-grupper. Vi tillhör förbokade och det kan ta några veckor till innan jag får koden. Jag skickar ut koden via PM så fort jag har fått den.

Nammee91 sa:
Okej så nu ska man alltså in på hemsidan och göra en intresseanmälan, inget mer? Och sen invänta koden till gruppen?

Tror att du kan anmäla dig nu för att sen gå med i gruppen när jag skickar ut koden. Jag har kontaktat varenda en på VR kansliet men inte fått svar...

Hej. Trist om ni missar start pga oklarheter gällande anmälningsförfarandet.
Deltagare som inte anmält sig till en föranmäld grupp bör nog låta ngn av er göra en ny intresseanmälan gällande grupp. Välj personlig betalning. Anmälaren erhåller en kod som han låter övriga ta del av och som i sin tur använder vid sina peronliga intresseanmälningar. Intresseanmälan öppnade den 6 september och varar fram till den 23:e oktober 23:59. På anmälningsdagen den 26 okt klockan 19:00 går gruppledaren till den temporära startsidan på www.vatternrundan.se och skriver in anmälningskoden och trycker på skicka. Därmed har han anmält gruppen och om ni blir tilldelade platser får ni ett mail inom 24 timmar med vidare instruktioner om betalning. (oavsett om man tilldelats plats eller ej får man besked)
OBS! betalning måste ske innan den 31 oktober för att anmälan ska vara giltig. Kostnad 1400 kr.

Sista anmälnings- och betaldag till föranmälda grupper var den 31 augusti.
Där gällde att gruppen behövde fyllas med minst 30 deltagare för att accepteras. Kostnaden för föranmäld grupp var 1800 kr.

Lycka till

Det finns en föranmälan och gruppkoden kommer att skickas ut snart, det har bara blivit missförstånd vid överlämningen. Så ingen panik, det finns gott om tid kvar.

Just nu uppfyller vi inte kriterierna för en förbokad grupp, så det kan faktiskt bli så att vi blir av med de garanterade platserna. Minst 30 av de 40 platserna måste fyllas upp...

Jag har inte kunnat cykla alls, inte ens pendla, på några månader p.g.a. anledning. Har inte fått riktigt grepp om anledningen så avanmäler intresset i denna tråden för säkerhets skull.

MichaelOberg sa:
När är deadline för att fixa fram 30 deltagare?
Har vi något förslag på hur vi ska få ihop det?

Jag skulle tro att det är om ett par veckor då anmälningsavgiften ska vara betald.

Ingen aning hur man ska få ihop fler, finns inte intresset så finns det inte helt enkelt. Jag avvaktar själv, får vi inte ihop tillräckligt många så cyklar jag med någon cykelklubb i närheten.

Jag kan väl preliminärt visa intresse då, verkar inte som att de vanliga cykelnördarna här uppe i Norrbotten är intresserade i år, och blir det ingen resa med dom kan jag ju lika gärna erbjuda min kropp till högstbjudande.

Boden, sub10

Hej,
Om det är någon som är sugen på att cykla SUB 10 så har vi i Time for Ghana ett magiskt alternativ.

* Attraktiv starttid, ca 06:30
* Ett fullspäckat paket med allt som du behöver som cyklist ingår (kläder, startplatser, energi, salvor, liniment osv)
* Erfarna och starka cyklister (sub 7) som ledare
* Du gör en god gärning och hjälper utsatta barn i Ghana

Kan det bli bättre? =) Kolla in presentation och gör en intresseanmälan redan idag. All information finns i bifogad fil eller på vår Facebook, facebook.se/timeforghana

Välkommen! :)

Bilagor

Trevligt initiativ! Dock så donerar jag en hel del redan nu och 3999:- är ändå mycket pengar. Då ingår inte resa och uppehälle heller. men all heder åt er som försöker göra gott!!

3999 kr är absolut mycket pengar men dom går till något väldigt fint - att barn får gå i skola, utbilda sig och får möjlighet till ett självförsörjande liv. Och man får också grejer som är värda minst 7690 kr inklusive en garanterad startplats (06:30 på lördag morgon) och en nästintill garanterad sub 10-måluppfyllelse om man håller sig hel och kry. Cykelsporten är dyr och när vi alla är i Motala har vi alla spenderat en fin summa på startplats, kläder, energi, rumpsalva mm oavsett om man köpte det i ett paket eller styckvis under våren. :)

Nu vet ni att vi finns i alla fall! =)

Bilagor

Jaha, nu får jag också slänga in handduken. Jag har fått ett paketerbjudande jag inte kan tacka nej till, så jag undrar vem som vill ta över stafettpinnen?

Strakka sa:
MichaelOberg sa:
Vadå paketerbjudande?
Ska du inte cykla Vätternrundan?

Jodå det ska jag göra, men någon annan ordnar resa, träningsläger, boende m.m. Svårt att tacka nej.

Men vi är 26 utan dig?
Behöver ragga 3 till för att få ihop det?
Tar ingen annan över det här så får jag göra det, för jag hoppas och vill att vi ska få ihop det.

MichaelOberg sa:
Strakka sa:
MichaelOberg sa:
Vadå paketerbjudande?
Ska du inte cykla Vätternrundan?

Jodå det ska jag göra, men någon annan ordnar resa, träningsläger, boende m.m. Svårt att tacka nej.

Men vi är 26 utan dig?
Behöver ragga 3 till för att få ihop det?
Tar ingen annan över det här så får jag göra det, för jag hoppas och vill att vi ska få ihop det.

Ni behöver vara 30 st. Efter att ni har anmält er med gruppkoden har ni 5 dagar för att göra inbetalningen.

Om du skickar din e-mail via PM så skickar jag dig gruppkoden samt övrig information.

Jag har fått en bra tid med lynnens venner så jag kommer köra med dom i år så jag lämnar min plats nr 11 till någon annan
Med vänlig hälsning, Jesper

Hej
Finns det möjlighet att veta vilken startid vi har? Om vi nu lyckas bli minst 30 pers. Tänkte att det kanske är enklare att ragga folk om man kan locka med en bra starttid.

Måste meddela att jag idag är tveksam till att anmäla mig till VR nästa år av olika praktiska anledningar som dykt upp. Räkna inte med det i vilket fall.

Pga för få deltagare så väljer jag att cykla med en annan cykelklubb.

Tråkigt besked, trodde vi skulle få ihop det här men ser inte hur det ska gå få ihop tillräckligt många som behövs.

Lycka till alla cyklister! ???

Senast ändrad:
Kom igen nu allihopa! Finns massa fördelar med att starta 03.30. Slipper skruva på lampor, slipper den värsta trängseln på banan, kommer i mål tidigare på dagen och hinner dricka fler öl för att nämna några. Den enda nackdelen är väl att det inte blir så värst mycket sömn den natten men det brukar inte göra nått när man får vara med om att cykla i soluppgången!!

Två anmälda hittills och alltså minst 28 kvar. Ett tips som fungerat bra förr är att lägga ut koden offentligt antingen här eller i en ny tråd. Då brukar det trilla in tillräckligt med folk i gruppen. De som föranmält intresse har ju ändå fått några dagars försprång att knappa in koden.

Vår snabbgrupp i år fick ihop 14 cyklister om jag kommer ihåg rätt .
Vi slogs ihop med andra gäng och blev full startgrupp .

M

Tillbaka
Topp